نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
دهمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در تهران عصر امروز برگزار و وزارت نفت مکلف به ارائه برنامه جهت جمع آوری فلرینگ گازهای سمی شد.
به گزارش بازار، دهمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا عصر امروز در معاونت اجرایی رئیس جمهور برگزار شد.
احمد طاهری رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم درباره جزئیات مصوبات کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا گفت: در جلسه امروز سه محور مورد بررسی قرار گرفت. در محور اول مرور مصوبات مختص وزارت نیرو بود، مهمترین مواردی که مورد بررسی قرار گرفت موضوع بررسی امکانسنجی سیستم فیلتراسیون در نیروگاههای کشور بود که مصوب شد وزارت نیرو با همکاری وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست فراخوانی در جهت شناسایی پتانسیلهای موجود در کشور به تکنولوژیهای حوزه نفت دارد منتشر کند.
طاهری تصریح کرد: همچنین در خصوص حوزه سوخت کشور در فصل سرد سال به منظور به حداقل رساندن مصرف مازوت هم مقرر شد کارگروهی با حضور سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نفت و نیرو برنامه اجرایی توزیع سوخت در فصل سرد سال در جلسه بعدی کارگروه ارائه شود.
وی افزود: موضوع بعدی درباره فلرینگ استان خوزستان مطرح شد. برنامه کاهش فلرینگ استان از سوی وزارت نفت ارائه شد. همچنین با تأکیدی که استاندار خوزستان در خصوص جمع آوری فلرهای گازهای اسیدی استان داشت، مقرر شد وزارت نفت در مدت سه ماه برنامه عملیاتی خود را برای جمع آوری فلرهای گازهای سمی را اعلام کند. همچنین وزارت بهداشت مکلف شد میزان خسارات سلامتی و مرگ و میر حاصل از فلرینگ اسیدی را به کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا ارائه کند.
طاهری تصریح کرد: موضوع سوم که مربوط به جایگزینی موتورسیکلتهای برقی به جای موتورسیکلتهای فرسوده بود، پایلوت طرح آغاز شده و تعدادی موتورسیکلت برقی در حال فعالیت به صورت آزمایشی است و مقرر شد استانداری تهران به عنوان محور چالشهای اجرایی موجود در طرح را استحصال و پیگیری برای حل موارد را انجام دهد.
مطابق نقشههای آیندهنگری سازمان هواشناسی طی ۳ روز آینده در برخی مناطق کشور رگبار روی میدهد و در استانهای ساحلی دریای خزر دما بهصور نسبی کاهش مییابد.
احداث مسیر ورزقان به نوردوز علاقه بر کاهش ۲ ساعته زمان سفر، به شکل جالبی مشکل عدم آبگیری کامل سد حاجیلر را هم حل میکند.
راه آهن رشت-آستارا ۲۰ سال است که پیشرفتی نداشته و بهتر است برای احداث مسیر ریلی کریدور شمال به جنوب از مسیر ارس استفاده کرد.
کریدور ارس، کریدوری که شهید رئیسی در آخرین روز حیات خود از آن بازدید کرد.
Δ