نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: بیشترین خسارت وارده به شبکه راههای کشور ناشی از اضافه تُناژ بار ناوگان باری عبوری است.
به گزارش بازار، رضا اکبری در نشست با اعضای انجمن شرکتهای راهسازی ایران با اشاره به سهم اضافه تُناژ بار در وارد آمدن آسیبهای جدی به شبکه راههای کشور، بر ضرورت چارهجویی در این باره تأکید کرد.
وی عنوان کرد: با توجه به گستردگی شبکه راههای کشور، تنوع وسائط نقلیه سنگین و بالا بودن تُناژ حمل بار، میزان خسارت وارد آمده به محورهای مواصلاتی تا حدود ۲.۵ برابر درآمدهای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از محل دریافت عوارض کالا برآورد شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با اشاره به سهم اضافه تُناژ کامیونهای فعال در اجرای پروژههای راهسازی به سطح جادههای کشور، خاطرنشان کرد: الزام معادن شن و ماسه به نصب باسکول و سنجش تُناژ بار و همچنین صدور بارنامه برای بارهای معدنی بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه، به کنترل این مسئله کمک خواهد نمود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر گستردگی شبکه راهها و تعدد فعالیتها و پروژههای سازمان راهداری و حمل جادهای در حوزه محورهای اصلی، شریانی، فرعی و روستایی، افزود: این در حالی است که منابع درآمدی این سازمان با حجم اعتبارات مورد نیاز برای اجرایی کردن پروژهها و ارائه خدمات به کاربران جادهای همخوانی و تناسب ندارد.
مدیرکل راهآهن لرستان گفت: هفت واگن باری در محور ریلی کشور به چمسنگر دورود از ریل خارج شدند که موجب انسداد مسیر شمال به جنوب شده است؛ تلاشها برای بازگشایی مسیر ادامه دارد.
طولانیترین قطار جهان به طول هفت کیلومتر که انتهای آن مشخص نیست. این هیولای آهنی با وزن ۱۰۰میلیون کیلوگرم قدرت جابجایی ۸۲ میلیون بار سنگ آهن را دارد.
تصاویری از خروج ۱۲ واگن باری از ریل در محدوده لرستان مشاهده میکنید.
مدیر طرحهای شرکت ساخت در ایلام با اشاره به تازهترین وضعیت پروژه راهآهن استان گفت که در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، این طرح تا چهار سال آینده به بهرهبرداری کامل خواهد رسید.
Δ