نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: افزایش پروازهای هفتگی جزایر سهگانه ایرانی در خلیج فارس به فرودگاه بینالمللی بندرعباس، در دستور کار شرکت فرودگاهها قرار گرفته است.
به گزارش بازار، از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، کاپیتان «رضا نخجوانی» افزود: پیش از سفر وزیر راه و شهرسازی به جزایر سهگانه ایران (بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) در خلیج فارس، هر هفته یک پرواز از فرودگاه بندرعباس به فرودگاه بوموسی انجام میشد.
وی با بیان اینکه با دستور وزیر راه و شهرسازی از هشتم آبان ماه سال جاری پروازهای فرودگاه بوموسی هفتگی به چهار پرواز افزایش یافته است، گفت: در نظر داریم با توجه به ظرفیتهای موجود تعداد پروازهای هفتگی بین فرودگاه بوموسی و بندرعباس به هفتگی هفت پرواز افزایش یابد. در همین راستا رفع نیازمندیهای این فرودگاه در دستور کار قرار گرفته است.
معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: بررسیهای همکاران ما در شرکت فرودگاهها حاکی از این است که اکنون انجام روزانه یک پرواز بین فرودگاههای بوموسی و بندرعباس مورد نیاز ساکنان این جزایر سهگانه است و افزایش تعداد پروازهای هفتگی در مسیر فرودگاههای بوموسی، بندرعباس و شیراز بسیار ضروری است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به موقعیت استراتژیک جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس، یادآور شد: بیش از سه هزار نفر در این جزایر سکونت دارند و انجام حداقل روازنه یک پرواز از طریق فرودگاه بوموسی با تایپهای مختلف هواپیما نیاز ساکنان این جزایر است.
نخجوانی بیانداشت: اکنون هوایپمایی جمهوری اسلامی ایران (ایرانایر) هر هفته یک پرواز، هواپیمایی «پارسایر» یک پرواز و شرکت هواپیمایی «کارون» نیز هر هفته ۲ پرواز از فرودگاه بوموسی به فرودگاه بندرعباس انجام میدهند و شرکت هواپیمایی «پویا» آمادگی خود را برای برقراری پروازهای خود به فرودگاه جزیره بوموسی اعلام کرده است.
شایان ذکر است فرزانه صادق وزیر راه وشهرسازی هفته گذشته با سفر خود به جزایر سهگانه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس بهعنوان نماینده دولت وفاق ملی، پس از بررسی نیازهای ساکنین این جزایر، بر افزایش سفرهای دریایی و هوایی تاکید کرد و گفت: ضروری است که تعداد پروازهای فرودگاه بوموسی افزایش یابد تا مردم بومی این جزایر بتوانند به سهولت به تهران، شیراز و بندرعباس از طریق دریا و هوا سفر کنند.
طولانیترین قطار جهان به طول هفت کیلومتر که انتهای آن مشخص نیست. این هیولای آهنی با وزن ۱۰۰میلیون کیلوگرم قدرت جابجایی ۸۲ میلیون بار سنگ آهن را دارد.
تصاویری از خروج ۱۲ واگن باری از ریل در محدوده لرستان مشاهده میکنید.
مدیر طرحهای شرکت ساخت در ایلام با اشاره به تازهترین وضعیت پروژه راهآهن استان گفت که در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، این طرح تا چهار سال آینده به بهرهبرداری کامل خواهد رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال به پروژه راه آهن اردبیل ــ میانه خبر داد.
Δ