نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
تبریز- رئیس هیاتمدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیگیر طرحهای پیشنهادی در راستای توسعه اقتصادی منطقه و رفاه اهالی شد.
به گزارش بازار، مجید کیانی در این دیدار با تشریح سابقه ریلی جلفا و نقشآفرینی آن در اقتصاد کشور، تصریح کرد: بازگشایی راهآهن جلفا-نخجوان-ارمنستان-گرجستان-روسیه میتواند نقشآفرینی جلفا در کریدورهای بینالمللی را بیشتر کند و با احیاء این خط ریلی بهعنوان یک بندر خشک، در کنار ترانزیت جادهای، ترانزیت ریلی را جهت توسعه اقتصادی منطقه و تسهیل تجارت فعال نماید.
وی خواهان استفاده بهینه از اراضی واقع شده در محدوده منطقه آزاد ارس با کاربری راهآهن گردید و خاطرنشان ساخت: ضمن احداث یک مرکز TOD در داخل ایستگاه راهآهن، پیشنهاد ما بررسی بهرهبرداری از اراضی است، بطوریکه در قسمتهایی که امکان عقبکشی وجود دارد، معابر جلفا تعریض و راههایی دسترسی جدیدی ایجاد شود. امکان این اقدام در خیابان امام خمینی(ره) و میدان خانواده جلفا متصور است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خواهان افزایش سرعت حرکت قطار تبریز-جلفا با انجام برخی اصلاحات در مسیر شد و تاکید کرد: درحال حاضر ساعت حرکت این قطار نیز متناسب با نیاز منطقه آزاد ارس نیست و چنانچه ساعت رفت و برگشت قطار بهنسبت زمان فعالیت واحدهای تولیدی منطقه تنظیم شود کارگران بیشتری برای ایاب و ذهاب از قطار استفاده میکنند.
وی با تبریک انتصاب ذاکری در شرکت راهآهن بهعنوان فردی متخصص، مجرب و آشنا به نیازهای استان آذربایجانشرقی ابراز امیدواری کرد مطالبات منطقه آزاد ارس در حوزه ریلی تحقق یابد.
گفتنی است در پایان این دیدار مقرر شد نمایندگان شرکت راهآهن با حضور در منطقه آزاد ارس ضمن بررسی میدانی موضوعات مطروحه نسبت به پیشبرد طرحها با اولویتبندی اقدام نمایند.
رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: از قرنها قبل مردم ایران تحت تأثیر اشعه فرابنفش خورشید قرار داشتند و با اتخاذ تدابیری با آن سازگاری پیدا کردهاند.
مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای هواپیمایی آسمان، از موفقیت این شرکت در سه پرونده حقوقی مهم و پرچالش خبر داد که با صدور آرای قطعی و نهایی به نفع این شرکت، پروندهها مختومه شدند.
معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کاهش ۲۰ درصدی سطح کانونهای بحرانی فرسایش بادی کشور برآورد میشود.
یارانهای بودن روغن نباتی، واردات روغن خام را به شکلی غیر منطقی افزایش داده است به طوری که حتی همخوانی با سرانه واقعی مصرف خانوار ندارد؛ دولت، در طرحی به دنبال ترکیبی کردن ارز واردات روغن خام و کاهش رانت واردات این محصول است.
Δ