نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: روند اجرای طرح راهآهن شهرکرد–سفیددشت–مبارکه با شتاب در حال پیشرفت است.
به گزارش بازار، سید احسان حسینی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: پروژه راهآهن شهرکرد – سفیددشت – مبارکه به طول حدود ۹۰ کیلومتر در قالب پنج پیمانکار در بخشهای مختلف زیرسازی، ایستگاهها و روسازی در حال احداث است.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر ۲ پیمانکار بخش زیرسازی با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصد مشغول فعالیت هستند.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش از این، برخی موانع که موجب کُندی روند اجرا شده بودند با پیگیریهای مستمر و برگزاری جلسههای متعدد، برطرف و پیمانکاران اکنون با سرعت بیشتری عملیات اجرایی پروژه راه آهن شهرکرد – سفید دشت- مبارکه را پیش میبرند.
حسینی ادامه داد: ۲ پیمانکار دیگر در بخش احداث ایستگاههای راه آهن شهرکرد و سفیددشت را بر عهده دارند و همچنین پیمانکار روسازی (ریلگذاری) نیز تاکنون حدود هفت درصد پیشرفت داشته است و در مجموع کل طرح حدود ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سرپرست ادارهکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأمین مصالح مورد نیاز گفت: تاکنون ۸۸۵ شاخه ریل معادل ۹۴۰ تُن از کارخانه وارد استان شده که حدود هشت کیلومتر از مسیر را پوشش میدهد و از این میزان، تاکنون سه هزار و ۶۰۰ متر ریلگذاری انجام شده است.
حسینی افزود: در بخش مربوط به استان اصفهان نیز، در محدوده ایستگاه حسنآباد موضوع تملک اراضی و معارضین در دست پیگیری است و مذاکرات با مالکان برای رفع این موانع در حال انجام است.
وی درباره تأمین منابع مالی پروژه نیز گفت: عملیات اجرایی راهآهن شهرکرد–سفیددشت–مبارکه از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و تاکنون حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال (۲.۴ همت) هزینه شده است.
به گفته حسینی، برای تکمیل پروژه راهآهن شهرکرد – سفید دشت – مبارکه حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال (چهار همت) اعتبار نیاز است که در صورت تأمین آن، پیشبینی میشود این طرح تا پایان دولت به بهرهبرداری برسد.
سرپرست ادارهکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با بهرهبرداری از راه آهن شهرکرد – سفید دشت – مبارکه چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور متصل میشود که نقشی اساسی در توسعه اقتصادی، حملونقل بار، جابهجایی مسافر و رونق گردشگری استان خواهد داشت.
با وجود آنکه دولت از تداوم ارز ترجیحی کالاهای اساسی سخن میگوید، شواهد بازار نشان میدهد حذف تدریجی یارانه ارزی آغاز شده و قرار است مابهالتفاوت قیمتها از طریق کالابرگ جبران شود؛ روندی که جهش قیمت را در بازار خواهد داشت.
براساس دادههای مرکز آمار؛ قیمت لوبیا چیتی از آبان سال 1398 که حدود 16 هزار تومان بوده، تا آبان 1404 به بیش از 450 هزار تومان رسیده است که نشان از افزایش حدود 27 برابری قیمت این کالا در 6 سال دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:۸۰ درصد فرودگاههای ما سالانه کمتر از یک میلیون مسافر دارند و سودده نیستند.
عبدالحی مدیر عامل ایران ایر با بیان اینکه بهای بلیط هواپیما همین الان هم پایین است گفت: ۱۵ میلیون دلار بدهی قطعه ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی سوخت داریم.
Δ