نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
مدیر کل تبلیغات استان خوزستان گفت: در ۲۱ استان، فعالیتهای درازمدت را در زمینه سبک زندگی آغاز کنیم و سال آینده شاهد تشکیل اولین مجمع فعالان سبک زندگی باشیم.
به گزارش خبرنگار مهر، رویداد ملی سبک زندگی عصر امروز دوشنبه ششم بهمن ماه با حضور جمعی از فعالان حوزه سبک زندگی در مجتمع شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد.
حجتالاسلام حسین عباسی، دبیر رویداد سبک زندگی و مسئول اندیشکده سبک زندگی خوزستان در این رویداد گفت: ما باید سبک زندگی خود را بر اساس روایات دینی تنظیم کنیم، به گونهای که با آموزههای اسلامی همخوانی داشته باشد. کسی که میخواهد محصولی در راستای سبک زندگی تولید کند، باید توانمندیها و ویژگیهای بومی منطقه را در نظر بگیرد.
دبیر رویداد سبک زندگی اضافه کرد: هر یک از ما سبد مصرفی خاص خود را داریم؛ اینکه صبح با چه وسیلهای بیدار میشویم و شب با چه چیزی به خواب میرویم حائز اهمیت است. سوال اینجاست که مجموعههای فرهنگی چقدر در این سبد مصرفی سهم دارند؟ چیزی که باید در پی آن باشیم این است که سبد مصرفی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی طراحی کنیم.
مسئول اندیشکده سبک زندگی خوزستان ما سفرهایی در استانها با مجموعههای مرتبط داشتهایم و در این سفرها، چالشهایی را شناسایی کردیم. یکی از چالشها این است که بسیاری از مجموعهها، سبک زندگی را به حوزه خانواده تقلیل دادهاند. چالش دیگر این است که باید به معنای دقیق و روشنتری از مسائل برسیم. به عنوان مثال، مجموعه “نفس” در راستای مبارزه با آسیب سقط جنین فعالیت میکند. برای حل این مسائل و درگیریها، باید بیان رهبری را به صورت مبسوط تری برای دیگران تشریح کنیم.
وی افزود: در حوزه سبک زندگی، به سراغ نخبگان اجتماعی رفتهایم و از آنها درخواست داریم که در کمیسیونهای ما حضور داشته باشند و به عنوان دبیر کمیسیونها فعالیت کنند.
حجت الاسلام عباسی ادامه داد: دعوت از نخبگان و رونمایی از محصولات جدید باید در دستور کار قرار گیرد و به متن بیانیهای برسیم که ارزش پاسخدهی و تعامل داشته باشد. همچنین، باید سلسلهنشستهایی برگزار کنیم تا نخبگان بتوانند نظرات و دیدگاههای خود را مطرح کنند. تا زمانی که فرمایشات رهبری مبسوط نشود، نمیتوانیم به مسئله واحدی برسیم.
سبد مصرفی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی
سپس در ادامه این همایش حجت الاسلام آقایی مدیر تبلیغات اسلامی استان خوزستان گفت: ما به دنبال شبکهسازی از لحاظ مفهومی هستیم. مسجدها و پایگاههای بسیج، هر کدام به نوعی زیستبوم خود را دارند، اما زمانی که صحبت از شبکهسازی میکنیم، منظورمان این است که این شبکهها بر اساس موضوعات مختلف دستهبندی شده و به هم متصل میشوند تا یک حرکت همافزا شکل دهند.
یکی از مهمترین جبهههایی که باید بر آن متمرکز شویم، جبهه حق و باطل است که باید سازماندهی و شناسایی شود.ما قصد داریم در ۲۱ استان، فعالیتهای درازمدت و پرحوصلهای را در این زمینه آغاز کنیم و سال آینده شاهد تشکیل اولین مجمع فعالان سبک زندگی باشیم.
هیچ چیزی افراد را پای کار نگه نمیدارد مگر اینکه احساس تکلیف کنند. امروز ما به دنبال انجام کار مؤثر در حوزه سبک زندگی هستیم. اگر بخواهیم گونهشناسی فعالیتهای فرهنگی را در قالب کارهای تبلیغی در نظر بگیریم، باید بگوییم که وضعیت تربیت انسان در کشور پایین است، زیرا در این زمینه بهطور جدی کار نشده است. سوال این است که چگونه میتوانیم کارهای تبلیغی و تربیتی خود را به صورت مؤثر و پایدار انجام دهیم؟ و برای رسیدن به این پاسخ از حوزه فعالان این عرصه و نظرات کارشناسان و تجارب آنها بهره مند شویم.
در این نشست جمعی از فعالان حوزه سبک زندگی به بیان تشریح فعالیتهای خود در این حوزه و دغدغهها و چالشها ی موجود پرداختند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در ستاد مردمی اجتماع امام رضاییها از بخشهای مختلف این ستاد بازدید و با مسئولان آن دیدار و گفتوگو کرد.
مشهد – دهه کرامت، فرصت معنوی برای حضور زائران پیاده که از اقصی نقاط ایران و برخی کشورهای همسایه به سوی مشهد الرضا(ع) حرکت می کنند و این جریان روایت شور و ایمان دلدادگان ثامن الائمه(ع) است.
عباس حیدری مسئول ستاد مردمی برگزاری اجتماع امام رضاییها خبر داد که علاوه بر برگزاری اجتماع امام رضاییها در شهر بزرگ تهران، این اجتماع در شهرهای بزرگ برگزار می شود.
دبیر ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر بر معرفتافزایی و مردمیسازی جشنهای دهه امامت و ولایت در این دهه تاکید کرد.
Δ