نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
یک شرکت مخابراتی بریتانیایی ربات چتبات «مادر بزرگ» را تحت هوش مصنوعی با نام دیزی راهاندازی کرده که با حرافی زیاد، وقت کلاهبرداران تلفنی را هدر میدهد.
به گزارش خبرآنلاین، یک شرکت مخابراتی بریتانیایی ربات چتبات «مادر بزرگ» را تحت هوش مصنوعی با نام دیزی راهاندازی کرده که با حرافی زیاد، وقت کلاهبرداران تلفنی را هدر میدهد.
این یک ربات هوش مصنوعی برای چت صوتی با کلاهبرداران تلفنی طراحی شده تا مشتریان شرکتهای مخابراتی مجبور نباشند با آنها صحبت کنند.
به نقل از یورونیوز، به گفته مسئولان «ویرجین مدیا O2»، شرکت مخابراتی بریتانیایی که این ابزار هوش مصنوعی را طراحی کرده، ربات چتبات دیزی با استفاده از محتوای واقعی به کار رفته در طعمهگذاری کلاهبرداران آموزش دیده، تا هنگام ارتباط با کلاهبرداران «متمایز از یک انسان واقعی نباشد و بتواند کلاهبرداران را به گونهای فریب دهد که آنها فکر کنند به اهداف کامل خود دست پیدا کردهاند.»
دِیزی ترکیبی از مدلهای مختلف هوش مصنوعی است که با هم کار میکنند تا به تماسهای کلاهبرداری گوش دهند و پاسخ دهند.
تشخیص آن از “قابل تشخیص از یک انسان واقعی نیست” و میتواند “کلاهبرداران را فریب دهد تا فکر کنند هدف کاملی پیدا کردهاند”.
دِیزی ترکیبی از مدلهای مختلف هوش مصنوعی است که در تعامل با هم کار میکنند تا بتوانند به تماسهای کلاهبرداری گوش داده و پاسخ آنها را بدهند.
این ربات هوش مصنوعی حین صحبت با کلاهبرداران، داستانهای پیچیده و بیربط خانوادگی برای مخاطبش تعریف میکند و اطلاعات نادرستی درباره مشخصات بانکی خود ارائه میدهد.
بنا به ادعای شرکت مخابراتی بریتانیایی که این ابزار را طراحی کرده، دیزی تاکنون موفق شده کلاهبرداران را تا ۴۰ دقیقه روی خط نگه دارد.
موری مککِنزی، مدیر بخش مبارزه با کلاهبرداری در ویرجین مدیا O2، میگوید: «جدیدترین عضو تیم پیشگیری از کلاهبرداری ما، دِیزی، ورق را به نفع ما برگردانده است. او با سادهترین روش، یعنی نگه داشتن کلاهبرداران روی خط، آنها را در بازی بیرحمانه خودشان فریب داده و مغلوب میکند.»
۵۸۵۸
ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز (۳۱ تیر ۱۴۰۴) با حضور در جلسه صحن علنی مجلس گزارشی درباره وضعیت ارتباطات در دوره جنگ ۱۲ روزه به نمایندگان ارائه داد.
ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز در جلسه علنی مجلس حاضر شد تا گزارشی درباره وضعیت امنیت شبکه در جریان جنگ تحمیلی ۱۲ روزه ارائه دهد.
پس از سالها شکایت کاربران از عملکرد کُند ویندوز ۱۱، مایکروسافت سرانجام با معرفی یک سیستم بازخوردی جدید، بهطور مستقیم از کاربران خود برای شناسایی و رفع این مشکلات کمک خواسته است. این اقدام که بخشی از آمادهسازی برای بهروزرسانی بزرگ 25H2 است، نشاندهنده عزم جدی این شرکت برای بهبود تجربه کاربری و پایداری سیستمعامل خود است.
«پاول دورف»، مدیرعامل تلگرام اعلام کرده کاربران هماکنون میتوانند مستقیماً با خود او در تماس باشند و گزارشهای کلاهبرداری را ارسال کنند؛ البته ارسال پیام به او ۹۹ دلار هزینه دارد.
Δ