نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
اسپری WD-۴۰ همان قوطی آبی و زرد معروف که در بسیاری از خانهها، کارگاهها و حتی شرکتها پیدا میشود یکی از پرکاربردترین اسپریهای دنیا است.
به گزارش خبرآنلاین، به نقل از گجتنیوز، حدود ۷۲ سال پیش از اسپری WD-۴۰ برای صنعت هوافضا استفاده میشد. هدف آن این بود که از زنگزدگی فلزات جلوگیری کند و رطوبت را از بین ببرد. شرکت Rocket Chemical بعد از ۴۰ بار تلاش ناموفق، سرانجام به فرمول نهایی برای این اسپری رسید و به همین دلیل نام آن را WD-۴۰ گذاشت. منظور از WD-۴۰ «فرمول چهلم برای دفع آب» است. برخلاف باور عمومی و شایعات، این محصول توسط ناسا اختراع نشد و همچنین ابتدا در پروژههای فضایی استفاده نشده است. . اولین استفاده صنعتی از این اسپری همهکاره مربوط به شرکت Corvair بود که آن را روی بدنه موشک Atlas بهکار گرفت.
در سال ۱۹۷۰، شرکت سازنده نام خود را به WD-۴۰ Company تغییر داد تا تمرکز کامل خود را برای تولید این محصول بگذارد. البته دفتر مرکزی شرکت همچنان همان جای اولی است که تولید میشد، اما خود شرکت فقط بخش کوچکی از فرایند تولید را انجام میدهد. فرمول اصلی اسپری WD-۴۰ در چهار نقطه مختلف در دنیا تولید میشود. سپس برای بستهبندی و توزیع، به کارخانههای دیگر در کشورهای مختلف ارسال خواهند شد.
این روش به شرکت کمک کرد تا هم در هزینهها صرفهجویی کند و هم بتواند محصولات جدیدی به بازار معرفی کند. برای مثال، سری جدید اسپری WD-۴۰ نسخه Specialist آن شامل اسپریهایی با کاربرد حرفهای و صنعتی است.
شرکت WD-۴۰ محصولات دیگری برای مراقبت از دوچرخه و موتورسیکلت عرضه میکند. ناگفته نماند که این شرکت برندهایی مانند Carpet Fresh (اسپری خوشبوکننده فرش)، Lava Soap (صابون صنعتی مخصوص پاککردن روغن و آلودگیهای سنگین) و ۳-IN-ONE (روغن چندمنظوره برای ابزار و وسایل مکانیکی) را نیز در اختیار دارد. با این وجود، تمرکز اصلی شرکت اسپری WD-۴۰ همچنان روی همان فرمول معروف WD-۴۰ است.
جالب است بدانید مدل خاص تولید و فروش این شرکت که بهجای ساخت گسترده، تولید را به کارخانههای دیگر میسپارد؛ باعث شد تا درآمد WD-۴۰ طی چند دهه رشد چشمگیری داشته باشد. در حالی که این شرکت در دهه ۱۹۷۰ تنها حدود ۱۰ میلیون دلار درآمد داشت، این عدد در سال مالی ۲۰۲۴ به بیش از ۵۹۰ میلیون دلار رسید. با این وجود، همچنان پرفروشترین و محبوبترین محصول این شرکت همان اسپری WD-۴۰ است که بسیاری از ما برای کارهای مختلف در خانه، خودرو یا محل کار استفاده میکنیم.
۵۸۵۸
محمد کشوری، مدیر اندیشکده طیف، در ادامه پنل «فناوری، امنیت و آینده ایران، گفت:« سیاستهای فیلترینگ و محدودیت، شبکه را در برابر حملات سایبری آسیبپذیرتر کردهاند.»
آرین اقبال، پژوهشگر شبکه و برنامهنویس در پنل تخصصی «فناوری، امنیت و آینده ایران» گفت:«مقابله با فیلترشکنها سیاستی شکستخورده است. پافشاری بر آن، تنها باعث زامبی شدن کاربران، آلودگی شبکه و تضعیف امنیت ملی میشود. راهحل، بازبینی در سیاستها و بازگشت به حکمرانی علمی و مبتنی بر تخصص است، نه تداوم محدودسازی و پاککردن صورتمسئله.»
در ادامه پنل «فناوری، امنیت و آینده ایران» که در جریان نشست «اینترنت و آینده ایران» برگزار شد، بهزاد اکبری، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، با تأکید بر ضرورت آسیبشناسی دقیق وضعیت فعلی کشور در حوزه امنیت سایبری، به مجموعهای از چالشهای ساختاری اشاره کرد که مانع شکلگیری یک سیاست امنیتی کارآمد در ایران شدهاند.
در بخش دیگری از پنل «فناوری، امنیت و آینده ایران»، محمد کشوری، مدیر اندیشکده طیف، با تأکید بر ناکارآمدی رویکردهای قدیمی در مواجهه با تهدیدات سایبری، از نیاز به پارادایم جدید امنیتی در کشور سخن گفت.
Δ