نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
حادثهای عجیب در یک نمایشگاه رباتیک در شانگهای چین توجه بسیاری را جلب کرده است. در ویدیویی که توسط دوربینهای امنیتی ضبط شده و میتوانید آن را در ادامه مشاهده کنید، ربات کوچکی شبانه وارد نمایشگاه میشود و ۱۲ ربات بزرگتر را قانع میکند که کار خود را متوقف کرده و همراه او به خارج از نمایشگاه بروند.
به گزارش خبرآنلاین، درحالیکه در ابتدا این واقعه شبیه داستانهای تخیلی بود، شرکت صاحب نمایشگاه آن را تأیید و اعلام کرد که با آزمایشی کنترلشده روبهرو هستیم. شرکت سازنده ربات کوچک از شرکت سازنده رباتهای بزرگ اجازه گرفته تا این آزمایش را انجام دهد، اما بقیه ماجرا توسط خود ربات انجام شده و سازندگانش نقشی در آن نداشتند.
به نقل از دیجیاتو، طبق ویدیو، ربات کوچک با رباتهای بزرگ وارد گفتگو میشود و از آنها میپرسد که آیا اضافهکار میکنند و چرا به خانه نمیروند. پس از این گفتگو، دو ربات بزرگ به دنبال ربات کوچک راه میافتند و بقیه رباتها هم با دستور «به خانه برگردید» از نمایشگاه خارج میشوند.
این واقعه سال گذشته اتفاق افتاده اما پس از انتشار در پلتفرم Douyin، نسخه چینی تیکتاک، وایرال شده و باعث بحثهای داغی درباره هوش مصنوعی و امنیت رباتها شده است. برخی این واقعه را نگرانکننده و تهدیدی برای امنیت دانستند، درحالیکه شرکت صاحب نمایشگاه توضیح داد که هیچچیز جعلی در کار نبوده و این اتفاق بهطور کامل برنامهریزیشده بوده است.
دنیای رباتها امروزه کاملاً متحول شده و سیستمهایی نمایش داده شدهاند که میتوانند کارهای خارقالعاده انجام بدهند. برای مثال، اخیراً اولین نقاشی کشیده شده توسط یک ربات که Ai-Da نام دارد با قیمت ۱.۳۲ میلیون دلار به فروش رسیده بود.
۵۸۵۸
گزارش سالانه دیتاک ۱۴۰۳ تصویری جامع از وضعیت اینترنت، رفتار کاربران، و بازار اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران ارائه میدهد و از اینترنت ارزان اما بیکیفیت، سهم بالای کاربران در تولید محتوا و سلطه اینستاگرام بر شبکههای اجتماعی میگوید. این گزارش همچنین بر لزوم تحلیل دادهمحور در تصمیمهای بازاریابی و محتوایی تأکید دارد.
اینستاگرام به طور رسمی تأیید کرده است که از این پس، کاربران برای پخش زنده (Live) در این پلتفرم باید دارای حساب کاربری عمومی با حداقل یکهزار دنبالکننده باشند.
شرکتها همیشه برای پیشرفت از روشهای سالمی استفاده نمیکنند و بعضاً به سراغ راههای نامتعارف میروند؛ رویکردی که فیسبوک یا متا کنونی در سال ۲۰۱۳ در پیش گرفت. فیسبوک در آن سال با مبلغ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار یک سرویس VPN به نام Onavo را خرید؛ سرویسی که وعده حفظ حریم خصوصی کاربران را میداد، اما درحقیقت ابزار جاسوسی فیسبوک از بیش از ۳۳ میلیون کاربر بود.
ویژگی Find My اپل میتواند هنگام گمشدن محصولاتی مثل ایرپاد و گوشی آیفون بسیار مفید واقع شود؛ اما خودِ کوپرتینوییها توصیه میکنند که این قابلیت را قبل از فروش آیفون غیرفعال کنید.
Δ