نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
کاربران پولی برای استفاده از واتساپ، پلتفرمی که در سراسر دنیا نزدیک به سه میلیارد کاربر دارد، نمیپردازند. اینجا این سؤال مطرح میشود که واتساپ چطور درآمدزایی میکند؟
به گزارش خبرآنلاین، نیکیلا سرینیواسان، معاون پیامرسانی تجاری متا دراینباره گفت: «اگر همه این موارد را درست انجام دهیم، چشمانداز ما انجام یک کسبوکار است. مشتری باید بتواند کارها را بهدرستی در یک تاپیک چت انجام دهد؛ یعنی اینکه اگر میخواهید بلیت رزرو کنید، یا پرداختی انجام دهید، باید بتوانید این کار را بدون ترک تاپیک چت خود انجام دهید و بعدازآن به دیگر مکالمات زندگیتان برگردید.»
کسبوکارها حالا میتوانند انتخاب کنند تا برای لینکی که یک چت جدید واتساپ را مستقیماً از یک تبلیغ آنلاین در فیسبوک یا اینستاگرام به یک حساب شخصی متصل میکند، پرداخت کنند. خانم سرینیواسان معتقد است که همین بهتنهایی، حالا برای غول فناوری چند میلیارد دلار ارزش دارد.
متیو هاجسون، یکی از بنیانگذاران المنت اعلام کرده که این شرکت ۱۰ ساله با درآمد میلیونی دورقمیاش حالا نزدیک به سودآوری است.
او معتقد است محبوبترین مدل کسبوکار برای برنامههای پیامرسان، همان مدل محبوب دیجیتالی همیشگی یعنی تبلیغات است. هاجسون دراینباره گفته: «اساساً خیلی از پلتفرمهای پیامرسان، تبلیغات را با نظارت بر کارهایی که مردم انجام میدهند و افرادی که با آنها گفتگو میکنند مشخص کرده و سپس آنها را با بهترین تبلیغات هدف قرار میدهند.»
ایده این است که حتی اگر رمزگذاری و ناشناس بودن وجود داشته باشد، برنامهها برای کسب اطلاعات زیادی درباره کاربرانشان، نیازی به دیدن محتوای واقعی پیامهایی که به اشتراک گذاشته میشوند ندارند. آنها با کسب این اطلاعات، میتوانند از دادههایشان برای فروش تبلیغات استفاده کنند.
هاجسون در بخش پایانی صحبتهایش گفت: «این یک داستان قدیمی است؛ اگر شما کاربر هستید، پولی نمیپردازید، پس این احتمال وجود دارد که شما محصول باشید.»
در گزارش «واتساپ و دیگر برنامههای رایگان چطور پول درمیآورند؟» بیشتر درباره مدل درآمدزمایی اپهای رایگان بخوانید.
۵۸۵۸
در نشست تخصصی «جامعه و آینده ایران» در وزارت ارتباطات، مرضیه ادهم با نگاهی انتقادی به سیاستگذاریهای رسانهای، از نحوه مواجهه حاکمیت با مسئله اینترنت انتقاد کرد.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعدادی از بلندگوهای اعلان عمومی در میادین اصلی شهر نصب شده و در حال توسعه است.
باستانی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم، با بیان اینکه بازار فیلترشکنها به واسطه سیاستهای فیلترینگ رشد کرده، تأکید کرد: نبود جایگزین مناسب و قابل اعتماد برای پیامرسانهای فیلتر شده، مردم را ناگزیر به استفاده از فیلترشکنهایی کرده که از کودک هشت ساله تا استاد دانشگاه به آن دسترسی دارند.
مهدی کوهیان، حقوقدان، با انتقاد از مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی، این نهاد را به عبور از وظیفه اصلی خود یعنی سیاستگذاری و ورود به جزئینگری اجرایی متهم کرد. او معتقد است شورا از جایگاه رفیع خود فاصله گرفته و در حد تصویب بخشنامه یک اداره تنزل یافته است.
Δ