نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
بعد از صدها ساعت پرواز هواپیمای ایرباس A۳۸۰ خطوط هوایی کانتاس مشخص شد که ابزاری در داخل یکی از موتورهای آن جا مانده است.
به گزارش خبرآنلاین، یک مهندس، ابزار را در ورودی موتور رها کرده بود؛ چراکه فکر میکرد که بعداً شخص دیگری که در ادامه، موتور هواپیما را تعمیر خواهد کرد، به آن نیاز خواهد داشت؛ ولی فرد بعدی که به سراغ موتور رفت، بعد از انجام کارش، متوجه وجود این ابزار نشده بود.
آنگوس میچل مدیر ارشد ATSB دراینباره گفت: «در تحقیقات انجامشده، مشخص شد که در هنگام بررسی برای اجسام خارجی، مهندسان تعمیر و نگهداری متوجه نشدند که ابزار در جعبه کمپرسور کمفشار موتور جای مانده است. بهعلاوه، مهندسان تعمیر و نگهداری پس از متوجه شدن مفقود شدن ابزار، جستجویی برای یافتن آن انجام ندادند و مهندس صادرکننده گواهی هواپیما، باوجود نبود این ابزار، سرویس را تائید و هواپیما را آماده پرواز اعلام کرد.»
پس از کشف این ابزار، کانتاس اعلام کرد که به کارکنان واحد مهندسی درباره اهمیت بازگرداندن تمام ابزارها هشدار داده و یک دستورالعمل ایمنی داخلی صادر کرده است.
۵۸۵۸
اگر بناست در مقطع کنونی، تغییری در جهت اصلاح و بهبود در الگوی حکمرانی کشور صورت گیرد، به نظرم بهترین نقطۀ شروع میتواند اینترنت باشد.
ظاهراً شیائومی حساب ویژهای روی دوربین گوشیهای بعدی خود باز کرده است.
در پی انتشار شایعاتی درباره مهاجرت احتمالی از GPS به سامانه چینی بایدو، مدیرعامل اپلیکیشن «نشان» نسبت به هزینههای سنگین، افت دقت موقعیتیابی و چالشهای زیرساختی چنین تصمیمی هشدار داد. به گفته او، این اقدام در مقیاس ملی نهتنها عملیاتی نیست، بلکه تجربه کاربران را بهطور جدی تحتتأثیر قرار میدهد.
مجتبی قلیپور در نشست «جامعه و آینده ایران» تأکید کرد که نگرش منفی کنونی نسبت به اینترنت، نقش حیاتی این فناوری در تقویت همبستگی ملی و تحول اجتماعی را نادیده میگیرد.
Δ