نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
کالیفرنیا سرانجام به صدای بلند تبلیغات آنلاین واکنش نشان داد؛ قانون جدیدی در راه است که پلتفرمهای استریم را وادار به سکوت میکند.
به گزارش خبرآنلاین، به نقل از زومیت، ایالت کالیفرنیا قانون جدیدی تصویب کرده است که سرویسهای استریم مانند یوتیوب، نتفلیکس، پرایم ویدیو و هولو را موظف میکند تا از تابستان ۲۰۲۶، صدای تبلیغات خود را به اندازهی صدای محتوای اصلی تنظیم کنند. بر اساس این قانون که روز دوشنبه با امضای گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا رسمیت یافت، دوران تبلیغات پرسروصدای پلتفرمهای استریم رو به پایان است.
قانون جدید کالیفرنیا با عنوان SB ۵۷۶ در ماه فوریه (بهمن و اسفند ۱۴۰۳) توسط تام آمبرگ سناتور ایالت کالیفرنیا، مطرح شد. او میگوید ایدهی طرح از شکایت یکی از کارکنانش الهام گرفته است که صدای بلند تبلیغات استریم باعث بیدار شدن نوزادش شده بود. آمبرگ با اشاره به والدینی که پس از ساعتها تلاش موفق به خواباندن کودک خود میشوند، گفت: «این قانون برای تمام والدین خستهای است که تبلیغات استریم، آرامش خانهشان را بر هم میزند.»
قانون جدید کالیفرنیا در واقع نسخهای ایالتی از «قانون کنترل بلندی تبلیغات تجاری» یا CALM Act محسوب میشود که در سطح فدرال برای شبکههای تلویزیونی اجرا میشود اما شامل سرویسهای استریم نبود. اکنون این قانون میتواند الگویی برای سایر ایالتها و شاید حتی استانداردی ملی برای تبلیغات آنلاین باشد.
نیوسام در بیانیهای گفت: «ما صدای مردم کالیفرنیا را شنیدیم و واضح است که هیچکس نمیخواهد تبلیغاتی با صدایی بلندتر از محتوای درحال پخش بشنود. با امضای SB ۵۷۶، این آزار صوتی در سرتاسر پلتفرمهای استریم کاهش مییابد، زیرا پیش از این قوانین مصوب سال ۲۰۱۰ در کنگره شامل آنها نمیشد.»
باتوجه به نقش پررنگ کالیفرنیا در صنعت سرگرمی آمریکا، اجرای قانون SB ۵۷۶ میتواند نقطهی عطفی در تنظیم مقررات صوتی تبلیغات دیجیتال باشد و شرکتهای بزرگ استریم را مجبور به بازنگری در شیوهی پخش آگهیهایشان کند.
۵۸۵۸
گوشیهای گلکسی سامسونگ با چند تغییر هوشمندانه میتوانند دوام باتری بسیار بیشتری داشته باشند؛ این گزارش به بررسی تنظیماتی میپردازد که بدون مختل کردن تجربه کاربری، کارایی گوشی را به حداکثر میرسانند.
کاربران اینستاگرام تا پیش از این میتوانستند تا حداکثر ۳۰ هشتگ در هر پست استفاده کنند.
نام سالار کمانگر، مدیرعامل سابق یوتیوب، در پروندهی جنجالی جفری اپستین دیده شد.
زلزله در سیلیکونولی؛ افشای ۹۵ هزار عکس و سند فوقمحرمانه در دسامبر ۲۰۲۵، از خیانتهای بیل گیتس تا نقش «همدستی» در روابط غیراخلاقی برای رئیس سابق هاروارد، پرده از چهره تاریک نوابغ دنیای فناوری برداشت.
Δ