نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا؛ علیرضا نثاری، نماینده مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر ضرورت حذف واسطهها در بازار خودرو، معتقد است عرضه خودرو در بورس کالا میتواند گامی مثبت در جهت شفافیت و کاهش فاصله قیمت کارخانه و بازار باشد، اما به شرطی که خود به ابزاری برای واسطهگری جدید تبدیل نشود. […]
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا؛ علیرضا نثاری، نماینده مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر ضرورت حذف واسطهها در بازار خودرو، معتقد است عرضه خودرو در بورس کالا میتواند گامی مثبت در جهت شفافیت و کاهش فاصله قیمت کارخانه و بازار باشد، اما به شرطی که خود به ابزاری برای واسطهگری جدید تبدیل نشود.
نثاری تصریح کرد: از جهت شفافیت و رقابت، عرضه خودرو در بورس میتواند کار را بهتر کند، اما باید مراقب بود یک لایه میانی جدید شکل نگیرد که عملاً دوباره همان حلقه واسط بین تولیدکننده و مصرفکننده باشد.
به گفته این نماینده مجلس، قرار است بورس دست دلال را کوتاه کند؛ این نماینده مجلس، با اشاره به تفاوت قابلتوجه قیمت کارخانه و بازار خودرو، گفت: مثلاً خودرویی را کارخانه با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان عرضه میکند، ولی در بازار آزاد به حدود یک میلیارد تومان رسیده است. این ۵۰۰ میلیون تفاوت مستقیم به جیب دلال میرود. اگر عرضه در بورس طوری باشد که این سود به تولیدکننده برسد و مصرفکننده هم با شفافیت خرید کند، اقدام خوبی است.
او در ادامه گفت: اگر قرار باشد منِ مصرفکننده واقعی بتوانم با پرداخت ۸۰۰ میلیون تومان مستقیماً خودرو بخرم، بدون اینکه کسی در میانه راه از کد ملی من سوءاستفاده کند، آن وقت میتوان گفت عرضه خودرو در بورس موفق بوده است.
نثاری تأکید کرد که اصل هدف از ورود خودرو به بورس باید شفافیت، حذف دلال و رساندن سود به تولیدکننده و کاهش هزینه برای مصرفکننده باشد.
وی گفت: اگر این اتفاق بیفتد، من بهشدت موافقم. ولی باید مراقب باشیم ساختارهایی که قبلاً ریشه دلالی داشتند، حالا با شکل جدید و رسمیتری بازتولید نشوند.
نثاری تأکید دارد که در بورس، حداقل پولی که مصرفکننده پرداخت میکند به جیب خودروساز میرود، نه دلالی که بدون زحمت فقط از رانت ثبتنام و اطلاعات کد ملی سود میبرد.
از نگاه او، اگر نظارت تقویت شود و حلقههای واسط حذف شوند، بورس میتواند مسیری مطمئن، رقابتی و پایدار برای اصلاح بازار خودرو باشد؛ مسیری که نه خریدار را سرگردان میکند، نه تولیدکننده را زیانده نگه میدارد.
عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اقدامات نظارتی این سازمان را در خصوص معاملات احتمالی معاملهگران مشکوک و دارندگان اطلاعات نهانی در سهام شرکتهای خودروساز، پس از ارسال نامه دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، تشریح کرد.
به گزارش اقتصادآنلاین، شرکت سایپا، غول صنعت خودروسازی کشور، در اردیبهشتماه امسال مجموع درآمد خود از فروش محصولات داخلی و صادراتی را به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رساند. درآمد سایپا در اردیبهشتماه نسبت به فروردین ۱۴۰۴ بیش از ۱۲۶ درصد رشد داشته است و همچنین نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بیش […]
اقتصادآنلاین – فرزاد حسنزاده؛ امروز تمامی نماگرهای اصلی بازار سرمایه منفی بودند. شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، مجدداً ریزش شدیدی را تجربه کرد. شاخص کل بورس با افتی معادل ۲۳ هزار و ۱۳۵ واحد، در آستانه از دست دادن حمایت ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفته است. ارزش پایین معاملات در […]
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جماران، امروز سه شنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۴)، ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایههای شرکتهای بورسی در این سهام به ۷ میلیون ۲۸ هزار و۷۸۵ تومان رسید. شاخص کل بازار بورس نیز با ۲۳۱۳۵ واحد کاهش در ارتفاع ۳.۱۰۲.۱۳۱ و شاخص هم وزن […]
Δ