پیگیری فرآیند ادغام فناوری‌های نوین آموزشی در نظام آموزش علوم پزشکی

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت از پیگیری فرآیند ادغام ساختارمند فناوری‌های نوین آموزشی در نظام آموزش علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، علی حمیدی مدنی مشاور معاون آموزشی و مسئول برنامه توسعه فناوری‌های نوین و هوشمندسازی در آموزش علوم پزشکی از برگزاری اولین جلسه کارگروه ستادی این برنامه در تاریخ ۲۸ تیرماه خبر داد و گفت: در این جلسه که با حضور اعضای کارگروه و با هدف بررسی و تدوین برنامه توسعه فناوری‌های نوین و هوشمندسازی در آموزش علوم پزشکی برگزار شد، پیش‌نویس برنامه توسط اینجانب ارائه و به‌طور مبسوط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: اعضای کارگروه در این نشست، پیشنهادات ارزشمندی را برای ارتقای برنامه مطرح کردند و مقرر شد با لحاظ کردن این نظرات اصلاحی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کلان مناطق آمایشی، دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، و با استناد به اسناد بالادستی و تجارب مثبت پیشین، فرآیند ادغام ساختارمند فناوری‌های نوین آموزشی در نظام آموزش علوم پزشکی دنبال شود.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر نقش کلیدی فناوری در تحول آموزشی تصریح کرد: هدف ما از این برنامه، ایجاد تحول بنیادین در آموزش علوم پزشکی و تربیت دانش‌آموختگانی متخصص، متعهد و پاسخگوست که توانایی بهره‌گیری مؤثر و اخلاق‌مدارانه از فناوری‌های نوین متناسب با بافتار فرهنگی و ساختاری کشور را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تحقق عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش، و حرکت به سمت نظام آموزش عالی سلامت فناورمحور و هوشمند، از اهداف اصلی این برنامه به شمار می‌آیند که در نهایت منجر به ارتقای سلامت جامعه خواهد شد.

حمیدی مدنی در پایان با قدردانی از مشارکت اعضای کارگروه، بر ضرورت تداوم همکاری همه‌جانبه دانشگاه‌ها و مناطق آمایشی در پیشبرد این برنامه تأکید کرد.