نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
جلسه کمیسیون تلفیق روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور در حوزه تعلیم و تربیت و نهایی سازی آن با حضور نمایندگان نهادهای کلیدی آموزشی و پژوهشی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرهنگستان علوم، نقشه جامع علمی کشور بهعنوان سند راهبردی و بالادستی، نقش تعیینکنندهای در سیاستگذاری کلان آموزشی و علمی کشور دارد. این سند با هدف همسوسازی نظام آموزشی با نیازهای توسعه پایدار و پیشرفتهای فناورانه، بهصورت دورهای بازنگری میشود. روزآمدسازی بخش تعلیم و تربیت این نقشه، به دلیل تأثیر مستقیم بر تربیت نیروی انسانی و آینده نظام آموزشی از اهمیت ویژهای برخوردار است. در همین راستا، جلسه کمیسیون تلفیق این بخش با حضور نمایندگان ارشد نهادهای آموزشی و پژوهشی برگزار شد تا محورهای کلیدی تحول در نظام آموزشی کشور نهایی شود.
جلسه کمیسیون تلفیق روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور در بخش تعلیم و تربیت، به میزبانی ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست ناصر باقری مقدم، مدیر اجرایی روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور برگزار شد. در این نشست، سیدجلال موسوی خطیر، دبیر ستاد تعلیم و تربیت، به همراه کریم زاهدی معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان تامالاختیار شورای عالی آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، مؤسسه تحقیقات سیاست علمی کشور، پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان و پژوهشگاه ایرانداک حضور داشتند.
در این جلسه، گزارش تلفیقی روزآمدسازی بخش تعلیم و تربیت ارائه شد و محورهای تحولی شامل عدالت آموزشی، یادگیری مهارتمحور و آموزش مبتنی بر فناوریهای نوین مورد بحث و تأیید قرار گرفت. همچنین، بر ضرورت انسجام و پیوستگی بین بخشهای مختلف سند تأکید شد. مقرر گردید تقاطع محتوایی سند از منظر اهداف، شاخصها، تعاریف، راهبردها و اقدامات بررسی شده و ملاحظات لازم اعمال شود تا همگرایی در اهداف و اقدامات تضمین شود. در صورت نیاز، سطوح راهبردی و اقدامات نیز بر اساس مقتضیات نقشه جامع بازآرایی خواهد شد.
روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور در بخش تعلیم و تربیت، گامی کلیدی در راستای همراستایی نظام آموزشی با نیازهای روزافزون جامعه و پیشرفتهای جهانی است. تأیید محورهای تحولی نظیر عدالت آموزشی، که به کاهش شکافهای آموزشی بین مناطق مختلف کشور معطوف است، یادگیری مهارتمحور، که بر آمادهسازی دانشآموزان برای بازار کار و نیازهای عملی تأکید دارد، و آموزش مبتنی بر فناوریهای نوین، که استفاده از ابزارهای دیجیتال و هوش مصنوعی را در آموزش ترویج میکند، نشاندهنده تعهد سیاستگذاران به تحول نظام آموزشی است.
این بازنگری نهتنها به تقویت هماهنگی بین نهادهای آموزشی و پژوهشی کمک میکند، بلکه با ایجاد انسجام در اهداف و اقدامات، از پراکندگی در اجرای سیاستهای آموزشی جلوگیری خواهد کرد. بازآرایی احتمالی راهبردها و اقدامات نیز تضمینکننده انطباق سند با واقعیتهای میدانی و نیازهای آینده کشور است. انتظار میرود اجرای دقیق این سند، نظام آموزشی کشور را به سمت تربیت نیروی انسانی کارآمدتر سوق داده و جایگاه ایران را در رقابتهای علمی و فناوری جهانی تقویت کند. موفقیت این فرآیند به همکاری مستمر نهادهای مرتبط و پایش دقیق اجرای راهبردها وابسته است.
دانشگاه علوم پزشکی هوشمند با مجوز صادره از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه ترم تابستانی سال ۱۴۰۴ را برای دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می کند.
انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ تا ۱۷ خرداد ادامه دارد و داوطلبان باید در انتخاب رشته خود به وضعیت ارائه تسهیلات رفاهی دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد توجه کنند.
شیراز- طی حکمی از سوی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، علی شیروانی شیری به عنوان سرپرست جدید مدیریت امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان فارس منصوب شد.
«سامانه جامع آزمون سراسری» برای انتخاب کدرشتهمحلهای دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به صورت اینترنتی از روز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ فعال می شود.
Δ