نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در یک دهه اخیر روند افزایش اعتبارات عمومی صندوق رفاه نسبت به جمعیت دانشجویی بسیار اندک و در مقایسه با دستگاههای متناظر تفاوت معناداری دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، رمضانعلی سنگدوینی، رئیس کمیسیون مشترک صنایع و انرژی مجلس شورای اسلامی، جبار کوچکی نژاد، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و امید کریمیان عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حضور یافته و طی نشستی مشترک با شاپور رمضانی، سرپرست صندوق رفاه دانشجویان دیدار و گفتگو کردند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان در این نشست تاکید کرد: این صندوق به منظور ایجاد زمینه مناسب جهت رشد استعدادها و کمک به وضع تحصیلی و معیشت دانشجویان مستعد کشور ایجاد شده و مهمترین رسالت این صندوق نیز ارائه وام و تسهیلات به دانشجویان سراسر کشور و کمک به بهسازی خوابگاههای دانشجویی میباشد و تحقق این رسالت قطعاً نیازمند تأمین اعتبار و بودجه مناسب است تا به صورت جامع، پاسخگوی نیازها و مطالبات دانشجویان عزیز کشور باشد.
رمضانی ادامه داد: در یک دهه اخیر روند افزایش اعتبارات عمومی صندوق رفاه نسبت به جمعیت دانشجویی بسیار اندک و در مقایسه با دستگاههای متناظر تفاوت معناداری دارد. در همین راستا جلسات تخصصی در سازمان برنامه و بودجه با هدف تبیین و تشریح وضعیت اعتبارات صندوق و لزوم متناسب سازی اعتبارات جهت خدمت رسانی به جامعه هدف برگزار شده است که نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی است.
نمایندگان مجلس متقابلاً در این نشست قول همکاری و مساعدت، مطابق با ظرفیتهای موجود را مطرح کردند.
رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت از تدوین چشمانداز دوم حوزههای علمیه بر مبنای پیام مقام معظم رهبری خبر داد و آن را سند بالادستی تحول در نظام آموزشی و تربیتی حوزهها دانست.
اعضای شورای عالی حوزههای علمیه از احیای سنتهای اصیل حوزوی و برگزاری چهار سال دوم درس خارج خبر دادند.
وزیر علوم با تاکید بر ضرورت حفاظت از دانشمندان گفت: در نامه به یونسکو استادان شهید کشورمان و رزومه علمی شان معرفی شد.
عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه اصفهان گفت: بیانیه گام دوم ما را به جهاد علمی دعوت میکند. جهاد یک شرطش تلاشگری است اما انگیزه یا نیت آن است که در مقابله با دشمن باشد.
Δ