نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
مدیر گمرک و بازرگانی اعلام کرد که فرآیند سامانهای تبدیل پلاک خودروهای مناطق آزاد به پلاک ملی اصلاح شد و ایرادات پیشین رفع شد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، ناصر خرمالی با اشاره به همکاری و هماهنگیهای انجامشده با دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت و سامانه جامع تجارت گفت: بر اساس این ابلاغیه، متقاضیان واجد شرایط که دارای خودروهای ساخت سالهای 2013 تا 2017 هستند، میتوانند نسبت به اخذ کد مربوطه (کد شیما) و ورود اطلاعات خود در سامانه اقدام کنند.
خرمالی افزود: تا کنون بیش از 1400 متقاضی نسبت به ثبتنام اقدام کرده و مراحل تبدیل پلاک خودروهای وارداتی از پلاک منطقه آزاد به پلاک ملی در حال انجام است.
وی در خصوص برخی مشکلات سامانهای نیز گفت: با توجه به اینکه این سامانه به تازگی راهاندازی شده است و ذیل وزارت صمت فعالیت میکند، برخی مشکلات فنی در فرآیندهای آن وجود دارد که در همکاری مسئولان سامانه جامع تجارت با دبیرخانه شورایعالی در حال پیگیری و رفع است.
مدیر گمرک، بازرگانی و توسعه صادرات دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد تسهیلات لازم در فرآیند تبدیل پلاک خودروهای مناطق آزاد به پلاک ملی توسط دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران در تاریخ 12 مهر 1404 به گمرک جمهوری اسلامی ابلاغ شده و متقاضیان میتوانند با مراجعه به سامانه جامع تجارت، مراحل ثبتنام و تبدیل پلاک خود را دنبال کنند.
نشست حقوق تجارت بینالملل در عصر دیجیتال به میزبانی دانشگاه خوارزمی و با حضور حقوقدانان و نمایندگان اتاقهای مشترک بازرگانی امروز چهارشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۴ برگزار شد.
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۵ حقوق گمرکی گوشیهای لوکس در بودجه ۱۴۰۵ تغییری نکرد.
ظهر اول دیماه ۱۴۰۴، بازار سرمایه شاهد معاملهای بود که بیش از آنکه اقتصادی باشد، پرسشبرانگیز شد؛ فروش بلوک مدیریتی هلدینگ دارویی شفا دارو، آن هم با قیمتی بیش از ۱۰ برابر نرخ بازار. خریدار، میترا فرزادنیا، نامی نهچندان شناختهشده در افکار عمومی است. این معامله عجیب، پای سابقه خانوادگی، بدهیهای بانکی و شائبههای سنگینتری را به میان میکشد.
رئیس انجمن دوستی ایران و اوگاندا میگوید که وقتی محصولات فرهنگی فقط با عدد و نرخ سنجیده میشوند، داستان انسانی و تاریخی آنها حذف میشود. گفتوگویی درباره اینکه چگونه میتوان فرهنگ را به مزیت رقابتی پایدار در تجارت تبدیل کرد.
Δ