آموزش ناسازگار با جامعه منجر به باز تولید فقر می‌شود

کرمان- معاون پژوهش، برنامه ریزی و مدیریت منابع آموزش و پرورش کرمان گفت: هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت دستیابی به توسعه و رفاه شهروندان است و در غیر این صورت به عامل بازتولید فقر تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید احمدی، در آئین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان قلعه گنج گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش استان کرمان در دولت چهاردهم تا کنون تغییر ادبیات و گفتمان آموزشی بر اساس شاخص‌های اصلی به‌صورت تخصصی بوده است.

وی با بیان اینکه کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مورد توجه جدی است افزود: شاخص‌های کمی آموزش و پرورش برای ارزیابی دقیق عملکرد دستگاه تعلیم و تربیت به صورت تخصصی و کارشناسی در سطح شهرستان‌ها و مناطق مشخص و اطلاع رسانی شده است.

احمدی، با اشاره به تدوین سند تحول‌محور «کرمان بر فراز»، گفت: مشارکت‌جویی و بهره‌وری از منابع مادی و غیرمادی، از جمله راهبردهای مهم آموزش و پرورش استان کرمان در مسیر رسیدن به مدرسه برفراز است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان، هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت را دستیابی به توسعه و رفاه شهروندان عنوان کرد و افزود: تحقق این هدف نیازمند توسعه فردی افراد جامعه از طریق آموزش‌های متناسب با نیازهای واقعی جامعه است؛ در غیر این صورت، نظام آموزشی خود به عامل بازتولید فقر تبدیل خواهد شد.

سعید احمدی، همچنین بر لزوم تعامل درون و برون سازمانی، پیگیری و ارتقای شاخص‌های تربیتی و آموزشی و بهره‌وری و صرفه‌جویی در منابع تأکید کرد و این موارد را از برنامه‌های مهم مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها برشمرد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان کرمان را در شاخص‌های مختلف به‌صورت کمی تحویل گرفتیم و برای رشد و ارتقای آن، برنامه‌ای راهبردی بر اساس معیارهای مشخص تدوین شده است تا به نقطه مطلوب دست یابیم.