نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
دویست و شصت و دومین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلمنگار ویژه آذر ۱۴۰۳ در ۱۱۸ صفحه منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، دویست و شصت و دومین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلمنگار ویژه آذر ۱۴۰۳ در ۱۱۸ صفحه منتشر شد؛ در ابتدای بخش سینمای ایران، سیناپس فیلمهای «صبحانه با زرافه ها»، «باغ کیانوش» و سریال «داریوش» را در کنار نقد و تحلیلهایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشتهاند، میخوانیم.
در این شماره با سروش صحت، درباره فیلمنامه «صبحانه با زرافهها» گفتگو انجام شده است.
پرونده موضوعی این شماره به مفاهیم تخصصی فیلمنامه فیلم جنگی اختصاص دارد. رازهای فیلمنامه نویسی برای صحنه های نبرد در فیلم جنگی، راهنمای جامع نگارش فیلمنامه جنگی مدرن، نگاهی به فیلمنامه های ضدجنگ در سینمای ایران، چهارده فیلمنامه جنگی مهم تاریخ سینما و یک گفتگوی جمعی پیرامون این موضوع از جمله مطالب این بخش هستند.
بخش سینمای جهان با سیناپس «بیتل جوس و ربات وحشی» آغاز می شود و با نقد و گفتگوهایی با خالقان این آثار ادامه مییابد.
نکاتی درباره فیلمنامه هایی با موضوع خانواده انتخابی و نکته های کریستوفر وولگر درباره {کتاب} سفر نویسنده ۲ مقاله بخش تجربه های پراکنده است.
فیلمنامه کامل این شماره به «رانگو» نوشته جان لوگان اختصاص دارد که توسط فرنوش زندیه به فارسی برگردانده شده است. سکانس برگزیده، یک نقد و گفتگو درباره ساختار این فیلمنامه، مطالب پایانی شماره آذر است.
«فیلمنگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می شود. علاقهمندان میتوانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شمارههای قبلی مجله به سایت مراجعه کنند.
فیلم سینمایی «هابیت ۱: سفری غیرمنتظره » بهکارگردانی پیتر جکسون، جمعه ۱۰ مرداد در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمیآید.
۲ نمایش «مادر» و «کارگاه نمایش» در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه میروند.
یکی از شاخصهای مهم فعالیت هنرمندان موسیقی در کشورمان تولید آثاری در حوزههای ملی میهنی است که در چند دهه اخیر به تناسب مناسبات اجتماعی با ویژگیهای مختلفی پیش روی مخاطبان قرار گرفتهاند.
پس از نمایش مستند «مککالین» ساخته دیوید و ژکویی موریس نشست نقد و بررسی آن با حضور پوریا نوری و فاطمه شاهبند در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
Δ