نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
مستند «یک وجب خاک» ساخته نیما مهدیان در بخش مسابقه مستند بیست و هفتمین جشنواره فیلم شانگهای چین برای دریافت جایزه جام طلایی رقابت میکند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مستند «یک وجب خاک» به کارگردانی نیما مهدیان به بخش مسابقه مستند (جایزه جام طلایی) بیست و هفتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای چین راه پیدا کرد. جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای در کنار جشنواره بینالمللی فیلم توکیو، از بزرگترین جشنوارههای فیلم در آسیا محسوب میشود.
جایزه جام طلایی بالاترین جایزه جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای است، این جشنواره شامل پنج بخش مسابقه اصلی، استعدادهای جدید آسیا، مستند، انیمیشن و فیلم کوتاه است. داوران بخش مسابقه مستند عبارتند از کیم لانگینوتو مستندساز از انگلستان (رئیس هیئت داوران)، پترا کاستا کارگردان و فیلمنامهنویس از برزیل و یانگ فودانگ کارگردان از چین. این دوره از جشنواره از ۲۳ خرداد تا اول تیر برگزار میشود. در این دوره از جشنواره در بخش فیلم کوتاه «مرگاب» ساخته لیلا حکمتنیا و در بخش استعدادهای جدید آسیا فیلم «دختر» (پوریا کاکاوند) حضور دارند.
«یک وجب خاک» روایتی از زندگی زنی است در تهران امروز. این مستند در هجدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» روی پرده رفت و جایزه ویژه دبیر برای شخصیت اصلی فیلم را دریافت کرد. نیما مهدیان با «یک وجب خاک» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی مستند چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را هم به دست آورد. پخش بینالملل «یک وجب خاک» با واحد بینالملل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.
«یک وجب خاک» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.
آمار برنامه «زندگی پس از زندگی» در جلوگیری از خودکشی، اشتباه مترجم شبکه خبر برای به کاربردن واژه خلیج، اهمیت قانون گرایی و پیشنهاد یک مستند درباره همسر امام خمینی(ره) نکات مهم خبری هفته بود.
روزنامهنگاری که مصاحبه «جعلی» با کلینت ایستوود را نوشته بود، یکی از رأیدهندگان گلدن گلوب از آب درآمد.
یک استاد علوم ارتباطات با اشاره به چالش های پیش آمده در شبکه نمایش خانگی بیان کرد که ضوابط در این صنعت باید شفاف باشد تا فیلمساز در صورت لزوم به آن رجوع کند.
کارگردان نمایش «به علی گفت مادرش روزی» تاکید کرد این نمایش با رویکردی تجربهگرایانه از دل کارگاه آموزشی بیرون آمده و تکیه آن بر رویکرد دراماتیک شعر و اجرای بازیگران است.
Δ