نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
مشاور دبیر بیست و دومین جشنواره بینالمللی نمایشهای آیینی و سنتی منصوب شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ادارهکل هنرهای نمایشی، سیاوش ستاری دبیر بیست و دومین جشنواره بینالمللی نمایشهای آیینی و سنتی با صدور حکمی داود فتحعلی بیگی را به عنوان مشاور این دوره از جشنواره منصوب کرد.
داود فتحعلی بیگی از جمله هنرمندان و پژوهشگران پیشگام عرصه نمایشهای آیینی و سنتی است که روز ۱۰ خرداد ۱۳۲۹ در شهر زنجان متولد شده است.
این هنرمند پیشکسوت که تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع کارشناسی تئاتر دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران به پایان رسانده است طی سالهای گذشته فعالیتهای متعددی را در حوزههای کارگردانی، بازیگری، نویسندگی، پژوهش و تدریس نمایشهای آیینی سنتی کشورمان پشت سر گذاشته است.
وی که سال ۱۳۸۰ مدرک درجه یک هنری خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده، از جمله فعالان و پیشگامان عرصه نمایشهای آیینی سنتی است که علاوه بر حضور مستمر در این عرصه و عرصههای مدیریتی حوزه تئاتر در شکلگیری جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی نیز نقش موثری را ایفا کرده است.
تالیف چندین کتاب پژوهشی در حوزه تئاتر به ویژه نمایش های آیینی سنتی، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی در ادوار مختلف، دبیر چند دوره جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی، مدیریت تالار محراب، مدیریت اداره برنامههای تئاتر، ریاست کانون نمایشهای آیینی و سنتی، ریاست هیئت مدیره انجمن تعزیه ایران، تدریس در چندین مجموعه دانشگاهی کشور از جمله فعالیتهای داود فتحعلی بیگی در عرصه تئاتر علاوه بر کارگردانی، بازیگری و نویسندگی است.
آمار برنامه «زندگی پس از زندگی» در جلوگیری از خودکشی، اشتباه مترجم شبکه خبر برای به کاربردن واژه خلیج، اهمیت قانون گرایی و پیشنهاد یک مستند درباره همسر امام خمینی(ره) نکات مهم خبری هفته بود.
روزنامهنگاری که مصاحبه «جعلی» با کلینت ایستوود را نوشته بود، یکی از رأیدهندگان گلدن گلوب از آب درآمد.
یک استاد علوم ارتباطات با اشاره به چالش های پیش آمده در شبکه نمایش خانگی بیان کرد که ضوابط در این صنعت باید شفاف باشد تا فیلمساز در صورت لزوم به آن رجوع کند.
کارگردان نمایش «به علی گفت مادرش روزی» تاکید کرد این نمایش با رویکردی تجربهگرایانه از دل کارگاه آموزشی بیرون آمده و تکیه آن بر رویکرد دراماتیک شعر و اجرای بازیگران است.
Δ