نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
شیراز- نمایش «این آدمهای غریب» به کارگردانی نوید جعفری و نویسندگی کهبد تاراج، از میان ۸۰ اثر به بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر صحنهای فتح خرمشهر راه یافت.
به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «این آدمهای غریب» به کارگردانی نوید جعفری و نویسندگی کهبد تاراج، با اقتباس از کتاب «آدمخوار» اثر بیژن کیا، از میان ۸۰ اثر به بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر صحنهای فتح خرمشهر راه یافت.
این اثر نمایشی به تهیهکنندگی حوزه هنری استان فارس و از سلسله نمایشهای صحنهای رویداد آینه در آینه، نگاهی انسانی و عاطفی به زندگی خانوادهها در دهه ۶۰ دارد؛ خانوادههایی که با وجود تمام دشواریها، در کنار هم تلاش میکنند شادی را تجربه کنند و معنای واقعی زیستن را بیابند.
«این آدمهای غریب» با محوریت یکی از تلخترین وقایع معاصر، یعنی حمله ناو جنگی آمریکایی «وینسنس» به پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ ایرانایر در روز ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ که منجر به شهادت ۲۹۱ مسافر بیگناه شد، روایتی تأثیرگذار از اندوه، مقاومت و امید را به تصویر میکشد.
این نمایش که پیشتر در پردیس سینمایی استاد امین تارخ و در طی ده شب روی صحنه رفته، با استقبال مخاطبان و اهالی هنر مواجه شد و اکنون در جمع آثار منتخب جشنواره فتح خرمشهر قرار گرفته است.
لازم به ذکر است رویداد آینه در آینه یک پروژه ملی و مستمر در حوزه هنری استان فارس است که با هدف تولید و اجرای آثار نمایشی اقتباسی از کتابهای شاخص ادبیات انقلاب اسلامی و زیست بوم استان فارس طراحی شده است.
در این رویداد ۱۰ نمایشنامه با همکاری نویسندگان برجسته ای چون لیلی عاج، وحید درویشی، مسعود احمدی، شهرام کرمی، مهرداد کوروش نیا، نصر الله قادری، لیلا روغن گیر قزوینی، آرزو بهرامی و کهبد تاراج تولید شده است.
آمار برنامه «زندگی پس از زندگی» در جلوگیری از خودکشی، اشتباه مترجم شبکه خبر برای به کاربردن واژه خلیج، اهمیت قانون گرایی و پیشنهاد یک مستند درباره همسر امام خمینی(ره) نکات مهم خبری هفته بود.
روزنامهنگاری که مصاحبه «جعلی» با کلینت ایستوود را نوشته بود، یکی از رأیدهندگان گلدن گلوب از آب درآمد.
یک استاد علوم ارتباطات با اشاره به چالش های پیش آمده در شبکه نمایش خانگی بیان کرد که ضوابط در این صنعت باید شفاف باشد تا فیلمساز در صورت لزوم به آن رجوع کند.
کارگردان نمایش «به علی گفت مادرش روزی» تاکید کرد این نمایش با رویکردی تجربهگرایانه از دل کارگاه آموزشی بیرون آمده و تکیه آن بر رویکرد دراماتیک شعر و اجرای بازیگران است.
Δ