نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
پخش فصل جدید برنامه «نقدآورد» با تحلیل و بررسی فیلمهای جشنواره فیلم فجر ۴۳ آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، زهرا رمضانعلی تهیهکننده «نقدآورد» گفت: این برنامه نخستین بار در سال ۱۴۰۰ با حضور اساتید حوزه سینما و علوم انسانی همچون زنده یاد امیرحسن ندایی و کارشناسی و اجرای مصطفی محمودی آغاز شد.
به گفته رمضانعلی، در فصل جدید «نقدآورد» کارشناسانی همچون رامتین شهبازی (سینما – نشانهشناسی)، مرتضی شاپوری (سینما – فیلمنامه)، محسن سوهانی (علوم ارتباطات و رسانه)، احمد بطحایی (حکمت هنر اسلامی)، میثم ابوالقاسمی (تاریخ و جامعهشناسی)، امین رهبر (ادبیات نمایشی)، حسین فاطمی (روانشناسی)، محمد انتظاری (جامعهشناسی)، احسان موحدیان (علوم سیاسی)، محسن حبیبی (فقه و فلسفه)، کامران شیوندی (روانشناسی)، محمدعلی صفورا (سینما – تحلیل محتوا)، فارس باقری (ادبیات نمایشی) و محمدجواد اتابکی (کارشناس فلسفه) حضور خواهند داشت. اجرای برنامه نیز همانند سه فصل قبل بر عهده مصطفی محمودی خواهد بود.
هدف از «نقدآورد» ایجاد گفتگویی علمی و تحلیلی میان سینما و علوم انسانی است و تلاش دارد تا نگاهی عمیق و چندبعدی به آثار سینمایی ارائه دهد و ارتباط میان این دو حوزه را برای مخاطبان تبیین کند.
رادیو نمایش روی موج ۱۰۷.۵ به مدت یک هفته و در قالب هفت برنامه همه روزه ساعت ۲۱ این برنامه را پخش میکند. علاقهمندان برای دریافت فایل صوتی این برنامه و شنیدن برنامههای گذشته میتوانند به سایت رادیو نمایش یا ایران صدا (بخش رادیو نمایش) مراجعه کنند.
عباس ناصری هنرمند کاریکاتوریست که یکی از هنرمندان واکنش سریع در عرصه کاریکاتور به حساب میآید، از چالشهای این هنر گفت و پیشنهادهایی برای پر کردن جای خالی کاریکاتور در رویدادها داد.
محمدرضا لطفی کارگردان فیلم «تعارض» با اشاره به اکران آنلاین این فیلم گفت که «هنروتجربه» برای جریانساز شدن باید از چارچوب سینمای دولتی خارج شود.
شایان افشردی معتقد است نمایش «باغ عدن» نه از یک متن ایستا، بلکه از دل چند سال تجربه زیسته و واکنش به شرایط اجتماعی شکل گرفته است و خلاف شکل بازیگری رایج تئاتر ایران حرکت میکند.
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در بحث تولید محتوا در کشور هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی داریم ضرر میکنیم، صداوسیما در این بخش دارد کوتاهی میکند.
Δ