نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
جلال تهرانی کارگردان نمایش «بونکر دوم-شکارچی و قطار» که روزهای پایانی اجرایش را پشت سر میگذراند، عنوان کرد اولویتش در انتخاب سالن اجرا اقتصادی نیست و به ضرر و زیان مالی در تئاتر عادت دارد.
جلال تهرانی نویسنده و کارگردان نمایش «بونکر دوم – شکارچی و قطار» که از ۱۰ دی در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر اجراهای عمومی خود را آغاز کرده است با اشاره به همزمانی تمرینهای ۲ نمایش «بونکر» و «بونکر دوم- شکارچی و قطار» به خبرنگار مهر گفت: تمرین این هر ۲ تئاتر تقریباً همزمان شروع شد. «بونکر»، اوایل اردیبهشت و «بونکر دوم» اواخر اردیبهشت امسال تمرینات خود را آغاز کردند.
وی درباره چالشهای اقتصادی و تولید یک اثر نمایشی در کسوت یک کارگردان حرفهای بیان کرد: تئاترهای من همیشه با هزینه شخصی خودم تمرین و اجرا شدهاند. حامی یا تهیهکننده اعم از دولتی یا خصوصی نداشتهام. همیشه به همه سالنها هم بیست تا سی درصد از فروش را بهعنوان اجاره سالن پرداخت کردهام.
کارگردان «بونکر دوم- شکارچی و قطار» درباره تغییر سالن اجرا از «بونکر» در تماشاخانه خصوصی لبخند به مجموعه تئاترشهر برای اجرای «بونکر دوم – شکارچی و قطار»، عنوان کرد: چالشی در تماشاخانه لبخند نداشتم. معمولاً سالن را در تناسب با شکل و بافت پروژه انتخاب میکنم.
تهرانی در ادامه درباره انتخاب تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر بهجای سالنهایی با ظرفیت بیشتر تماشاگر عنوان کرد: به ضرر و زیان مالی در تئاتر عادت دارم. اولویتم در انتخاب سالن اقتصادی نیست. این اجرا هم قرار نبود در سالن قشقایی باقی بماند. گفتند در این سالن شروع کنیم و احتمالاً بعد از جشنواره و حتماً در سال جدید به هر سالن دیگری که مناسبتر بود برویم. خوردیم به تغییر مدیران و تداخل برنامهها و خلاصه که اینطوری شد.
وی افزود: البته ناراضی نیستم. قشقایی سالن گرم و خوبی است. اجراهای خوبی داشتیم و با همکاران تئاترشهر هم فضای خوب و همدلانهای داریم. تا اینجا که همه چیز با آرامش و همراهی پیش میرود. چیزی شبیه فضای «بونکر دوم»؛ باز هم پولدار نشدیم ولی حال و هوای خوب و بیتنش و بیحاشیهای داریم. حالا هم که به آخرین اجراها نزدیک میشویم.
این کارگردان تئاتر درباره ارزیابی اش از وضعیت تولید تئاتر در شرایط فعلی تصریح کرد: مشکلات تولید تئاتر هم مثل هر جریان دیگری، پیش از اینکه اقتصادی باشد، فرهنگی است. وقتی اهالی تئاتر با اولویتهایی غیر از خود تئاتر، کار کنند، اوضاع اینطوری میشود.
وی در پایان در مورد مراحل شکلگیری ایده و نگارش «بونکر» و «بونکر دوم» افزود: بونکر چند سال قبل نوشته شد. سال گذشته در حین نگارش نمایشنامهای متوجه شدم که میتواند ادامه «بونکر» باشد و « بونکر دوم» شکل گرفت. بعد هم «بونکر سوم» را شروع کردم که سهگانه باشد.
نمایش «بونکر دوم – شکارچی و قطار» به نویسندگی و کارگردانی جلال تهرانی در شبهای پایانی اجرای خود به سر میبرد.
گلچهره سجادیه، بهنوش طباطبایی، مهدی نصرتی بازیگران این اثر نمایشی هستند. علاقهمندان برای تهیه بلیت میتوانند به سایت تیوال مراجعه کنند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به توقیف سریال «سووشون» و مسدود شدن پلتفرم نماوا، بر لزوم نظارت جدی و همهجانبه بر محتوای شبکههای نمایش خانگی تأکید کرد.
آمار برنامه «زندگی پس از زندگی» در جلوگیری از خودکشی، اشتباه مترجم شبکه خبر برای به کاربردن واژه خلیج، اهمیت قانون گرایی و پیشنهاد یک مستند درباره همسر امام خمینی(ره) نکات مهم خبری هفته بود.
روزنامهنگاری که مصاحبه «جعلی» با کلینت ایستوود را نوشته بود، یکی از رأیدهندگان گلدن گلوب از آب درآمد.
یک استاد علوم ارتباطات با اشاره به چالش های پیش آمده در شبکه نمایش خانگی بیان کرد که ضوابط در این صنعت باید شفاف باشد تا فیلمساز در صورت لزوم به آن رجوع کند.
Δ