نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
سودابه بیضایی کارگردان مستند «آواز باد» درباره تجربه یک سفر درونی و آشنایی یک دختر شهری با استاد مقامنوازی کرمانشاه توضیح داد.
سودابه بیضایی کارگردان فیلم مستند «آواز باد» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند ساخت این مستند گفت: فیلم «آواز باد» درباره ارتباط یک دختر شهری به نام پگاه با استاد طاهر یار ویسی از مقام نوازان مطرح استان کرمانشاه و شهر گهواره است.
وی ادامه داد: پگاه در طول فیلم با موسیقی که استاد طاهر یار ویسی خلق میکند نوعی ارتباط انسانی و احساسی برقرار میکند که او را به کشف جنبهها و بخشهای دیگری از انسان راهنمایی میکند. احساسی که این روزها در دنیای مدرن و زندگی مدرن گم شده است.
این کارگردان با اشاره به اینکه ساخت این فیلم برای او شبیه یک سفر درونی بوده است، گفت: من در این فیلم در کنار استاد طاهر و پگاه دو سال زیست کردم در منطقهای که تنبورنوازی یکی از ویژگیهای آن است و در این منطقه صدای سازی را میشنوید که در جای دیگری شنیده نمیشود.
بیضایی با اشاره به اینکه ساخت این مستند دوسال طول کشیده است، بیان کرد: من در طول ساخت این فیلم در کنار این آدمها زندگی کردم و احساس خیلی خوبی گرفتم و با قلبم با آنها ارتباط برقرار کردم. این فیلم را با قلبم ساختم و امیدوارم که مخاطبان نیز با قلبشان به تماشای این فیلم بنشینند.
این بازیگر سینما با اشاره تفاوت بازیگری در سینما و مستندسازی گفت: بازیگری و مستندسازی دو گونه حضور متفاوت در سینما هستند اما معتقدم که مستندسازی صبر بیشتری میخواهد و البته لذت بیشتری نیز دارد.
وی در پایان با اشاره به اکران فیلم «آواز باد» در گروه سینمایی «هنروتجربه» تصریح کرد: محل درست اکران و تماشای چنین فیلمهایی سینمای «هنروتجربه» است و قطعا اگر گروه سینمایی «هنر و تجربه» نباشد هیچ فرصت دیگری برای اکران این نوع فیلمها فراهم نمیشد.
فیلم مستند «آواز باد» به کارگردانی سودابه بیضایی این روزها در گروه سینمایی «هنروتجربه» در حال اکران است.
عوامل این فیلم عبارتند از پژوهشگر و کارگردان: سودابه بیضایی، تهیه کننده: سودابه بیضایی، امیر سیدزاده، تدوین: بهمن کیارستمی، پویا پارسامقام، ضبط صدا و تصویر: سودابه بیضایی، مدیر تولید: سهیلا کوشکی، دستیار کارگردان: فرزانه بیضایی، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، اصلاح رنگ و نور: مهشید افضلی، طراحی گرافیک و پوستر: اشکان فروتن، ترجمه: صنم کلانتری، زیرنویس: جواد ابراهیمینژاد.
آمار برنامه «زندگی پس از زندگی» در جلوگیری از خودکشی، اشتباه مترجم شبکه خبر برای به کاربردن واژه خلیج، اهمیت قانون گرایی و پیشنهاد یک مستند درباره همسر امام خمینی(ره) نکات مهم خبری هفته بود.
روزنامهنگاری که مصاحبه «جعلی» با کلینت ایستوود را نوشته بود، یکی از رأیدهندگان گلدن گلوب از آب درآمد.
یک استاد علوم ارتباطات با اشاره به چالش های پیش آمده در شبکه نمایش خانگی بیان کرد که ضوابط در این صنعت باید شفاف باشد تا فیلمساز در صورت لزوم به آن رجوع کند.
کارگردان نمایش «به علی گفت مادرش روزی» تاکید کرد این نمایش با رویکردی تجربهگرایانه از دل کارگاه آموزشی بیرون آمده و تکیه آن بر رویکرد دراماتیک شعر و اجرای بازیگران است.
Δ