نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
نرگس آبیار کارگردان سینما با انتشار نامهای از غضویت در شورای پروانه نمایش استعفا داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، نرگس آبیار کارگردان سینما با انتشار نامهای خطاب به رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی از شورای پروانه نمایش استعفا داد.
متن نامه نرگس آبیار به شرح زیر است:
«با سلام و احترام
اینجانب نرگس آبیار با پذیرش عضویت در شورای پروانه نمایش، امیدوار بودم که روزنهای برای گشایش در فضای فرهنگی و هنری کشور ایجاد شود. باور داشتم که میتوان در مسیر تعامل، اصلاح و بهبود شرایط، نقشی مؤثر ایفا کرد و گامی در راستای سیاستزدایی از فرهنگ برای ایران برداشت؛ اما امروز، پس از دورهای کوتاه فعالیت، به این نتیجه رسیدهام که موانع موجود بر سر راه نمایش و تولید آثار سینمایی همچنان پابرجاست و ارادهای جدی برای تغییر و حمایت از سینماگران مستقل و خلاق دیده نمیشود.
افزون بر این، به دلیل مشغلههای کاری فراوان و حرفهای، دیگر فرصتی برای پیگیری مستمر بیحاصل مسائل سینمایی ندارم و انگیزهای برای چالش و مبارزه جهت اکران فیلمها در این چارچوب محدودکننده باقی نمانده است. با توجه به اینکه فرهنگ و هنر همچنان گرفتار سیاستگذاریهای محدودکننده است و امکان تأثیرگذاری واقعی در این چارچوب برای اینجانب فراهم نیست، بدینوسیله استعفای خود را از عضویت در شورای پروانه نمایش اعلام میدارم.
امیدوارم که در آینده، سینمای ایران بتواند با آزادی بیشتر و نگاه حمایتگرانهتر، به رشد و شکوفایی واقعی دست یابد. از همراهی تمامی همکاران و زحمات ایشان در این مدت سپاسگزارم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.»
نرگس آبیار پیش از این گفته بود که اگر فیلم «قاتل و وحشی» در جشنواره فیلم فجر اکران نشود از عضویت در شورای پروانه نمایش استعفا میدهد. حال با توجه به اکران نشدن این فیلم در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر به نظر میرسد دلیل استعفای نرگس آبیار همین موضوع باشد.
آمار برنامه «زندگی پس از زندگی» در جلوگیری از خودکشی، اشتباه مترجم شبکه خبر برای به کاربردن واژه خلیج، اهمیت قانون گرایی و پیشنهاد یک مستند درباره همسر امام خمینی(ره) نکات مهم خبری هفته بود.
روزنامهنگاری که مصاحبه «جعلی» با کلینت ایستوود را نوشته بود، یکی از رأیدهندگان گلدن گلوب از آب درآمد.
یک استاد علوم ارتباطات با اشاره به چالش های پیش آمده در شبکه نمایش خانگی بیان کرد که ضوابط در این صنعت باید شفاف باشد تا فیلمساز در صورت لزوم به آن رجوع کند.
کارگردان نمایش «به علی گفت مادرش روزی» تاکید کرد این نمایش با رویکردی تجربهگرایانه از دل کارگاه آموزشی بیرون آمده و تکیه آن بر رویکرد دراماتیک شعر و اجرای بازیگران است.
Δ