نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
کارگردان نمایش خیابانی «جیمی جامپ» عنوان کرد این اثر نمایشی به داستان زندگی نخبهای میپردازد که با وقوع حوادثی، از موفقیت به ورطه بزهکاری کشیده میشود.
به گزارش خبرنگار مهر، نمایش خیابانی «جیمی جامپ» به نویسندگی احمدی سمیعی و کارگردانی سید پویا امامی از آثار حاضر در بخش منتخب نمایشهای خیابانی استانی در چهلوسومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر است.
این اثر نمایشی به داستان زندگی نخبهای میپردازد که با وقوع حوادثی، از موفقیت به ورطه بزهکاری کشیده میشود. این اثر با استفاده از عناصری چون نورپردازی با چراغ قوه، طراحی و تولید شده است.
سیدپویا امامی کارگردان نمایش «جیمی جامپ» درباره موضوع این نمایش به خبرنگار مهر گفت: نمایش خیابانی «جیمی جامپ» از آثار منتخب جشنواره تئاتر استان اصفهان بود و موفق به حضور در جشنواره تئاتر فجر شد؛ این نمایش در مورد سرقت و اعتیاد است که این ۲ موضوع در کار باهم تلفیق شده است. «جیمی جامپ» درباره یک نخبه ملی کشور است که با طی کردن وقایعی که در طول روایت رخ میدهد در انتها به یک معتاد، سارق و بزهکار اجتماعی بدل میشود؛ حرف کلی اثر این است که آدمیزاد ممکن است از عرش به فرش برسد و این موضوعی اجتناب ناپذیر است که نمیشود با وضعیت کنونی هر فرد، آینده را نیز برای همان شخص حدس زد.
این کارگردان درباره ویژگیهای اجرایی نمایش «جیمی جامپ» یادآور شد: باتوجه به اینکه نمایش ما یک نمایش خیابانی است تلاشم بر این بوده است که از این قالب اجرایی خارج نشوم، این نمایش از فرم، شکل و محتوای فکر شدهای بهره میبرد و از نکات قابل توجه آن این است که ما در این اثر خیابانی از نور نیز به وسیله چندین چراغ قوه بهره گرفتهایم که فکر میکنم این از نقاط متمایز کننده در مقوله اجرا، در آثار خیابانی جشنواره باشد.
امامی در ادامه درباره ارزیابی خود از چهلوسومین جشنواره تئاتر فجر، عنوان کرد: باتوجه به اینکه جشنواره هنوز در اوایل مراحل اجرایی خود است، نمیتوان نظر جامعی ارائه داد اما میتوان گفت در این دوره از جشنواره اتفاقات مثبتی تاکنون رخ داده است و با روندی صعودی از لحاظ کیفی در اکثریت جهات طرف هستیم.
وی در پایان بیان کرد: در صورتی که نیازهای سختافزاری و نرمافزاری و رفاهی گروهها به شکل مطلوب پیش رود قطعاً نتایج مثبتی در روند اجرایی آثار در جشنواره رقم خواهد خورد چون گروهها با آرامش خاطر بیشتری در صحنه حاضر میشوند و دغدغههایی از این قبیل نخواهند داشت.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به توقیف سریال «سووشون» و مسدود شدن پلتفرم نماوا، بر لزوم نظارت جدی و همهجانبه بر محتوای شبکههای نمایش خانگی تأکید کرد.
آمار برنامه «زندگی پس از زندگی» در جلوگیری از خودکشی، اشتباه مترجم شبکه خبر برای به کاربردن واژه خلیج، اهمیت قانون گرایی و پیشنهاد یک مستند درباره همسر امام خمینی(ره) نکات مهم خبری هفته بود.
روزنامهنگاری که مصاحبه «جعلی» با کلینت ایستوود را نوشته بود، یکی از رأیدهندگان گلدن گلوب از آب درآمد.
یک استاد علوم ارتباطات با اشاره به چالش های پیش آمده در شبکه نمایش خانگی بیان کرد که ضوابط در این صنعت باید شفاف باشد تا فیلمساز در صورت لزوم به آن رجوع کند.
Δ