نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
آثار نمایشی منتخب نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت به بخشهای مختلف چهل و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر مقاومت، هشت اثر نمایشی منتخب نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت به بخش های مختلف چهل و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا کردند.
براساس اعلام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت اسامی نمایش های راه یافته به چهل و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به ترتیب زیر اعلام شده است:
– نمایش «لجن خوار» به نویسندگی خسرو امیری و کارگردانی ویدا موسوی
– نمایش «چند گرگ از عروسی مادرم ماه جان» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی احسان جانمی
– نمایش « دیفن هیدرامین» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی
– نمایش «با من بمان» به نویسندگی و کارگردانی پدرام رحمانی
– نمایش «خالکوب» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد بخشی
– نمایش «پروانه بر ناقوس» به نویسندگی فارس باقری و کارگردانی علی افشار
– نمایش « نام تمام مصلوبان عیسی است» به نویسندگی ایوب آقاخانی و کارگردانی وحید نفر
– نمایش «خون خفته» به نویسندگی جعفر غلامپور و علیرضا قاسمی و کارگردانی مهیار رضا خانی
نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ به دبیری محمد کاظم تبار توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران و شهرهای مختلف کشور پیش روی مخاطبان قرارگرفت.
اجراهای بخش «سردار آسمانی» این دوره از جشنواره نیز با حضور ۲۷ گروه فعال عرصه تئاتر خیابانی به صورت رقابتی و ۹ گروه در بخش مهمان با مشارکت سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان، سازمان منطقه آزاد «اروند» و مکتب حاج قاسم طی روزهای پانزدهم تا نوزدهم دی در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر و بندر ماهشهر استان خوزستان اجرا شد.
آمار برنامه «زندگی پس از زندگی» در جلوگیری از خودکشی، اشتباه مترجم شبکه خبر برای به کاربردن واژه خلیج، اهمیت قانون گرایی و پیشنهاد یک مستند درباره همسر امام خمینی(ره) نکات مهم خبری هفته بود.
روزنامهنگاری که مصاحبه «جعلی» با کلینت ایستوود را نوشته بود، یکی از رأیدهندگان گلدن گلوب از آب درآمد.
یک استاد علوم ارتباطات با اشاره به چالش های پیش آمده در شبکه نمایش خانگی بیان کرد که ضوابط در این صنعت باید شفاف باشد تا فیلمساز در صورت لزوم به آن رجوع کند.
کارگردان نمایش «به علی گفت مادرش روزی» تاکید کرد این نمایش با رویکردی تجربهگرایانه از دل کارگاه آموزشی بیرون آمده و تکیه آن بر رویکرد دراماتیک شعر و اجرای بازیگران است.
Δ