نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
مسعود دهنمکی نسبت به تعلل در اعلام عوامل «معراجیها» به عنوان شهید خدمت اعتراض کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود دهنمکی کارگردان سینما در سالگرد حادثه انفجار سال ۱۳۹۲ در پشت صحنه فیلم و سریال «معراجیها» که منجر به جانباختن ۵ نفر شد، یادداشتی منتشر کرد.
در یادداشت دهنمکی آمده است:
«بیش از ۱۰ سال از حادثه در پشت صحنه فیلم و سریال «معراجیها» میگذرد و سینمای ما از داشتن همکارانی چون مرحوم جواد شریفیراد مدیر جلوههای ویژه و مرحوم محمد رنجبر مدیرعامل خدوم شهرک سینمایی دفاع مقدس و سایر همکاران محروم شده است.
نکته تاسف بار این است که علیرغم درخواست دهها نفر از کارگردانان صاحب نام سینمای ایران اما بنیاد شهید آنها را شهید خدمت محسوب نکرد. این درحالی است که در حوادث مشابه سایر مشاغل مانند آتشنشانان و یا حتی پلیس مبارزه با مواد مخدر و معلمان … با تدبیر درست و اتلاق عنوان شهید خدمت، دولت، مرحم خانوادههای آنان شد. اما در حوزه سینمای جنگ و دفاع مقدس که با همه احتیاطها همیشه عجین با خطر است با کج سلیقگی نشان دادند که حوزه فرهنگ و هنر برای دوستان اولویت و اهمیت ندارد و برای مسئولان چرخ پنجم محسوب میشود.
امیدوارم دولت و مسئولین جدید بنیاد شهید در این تصمیم بازنگری کرده و قوت قلب سایر همکاران حوزه سینما جنگ شوند. روحشان شاد.»
مسعود دهنمکی که پیش از این ۳ قسمت از سینمایی «اخراجیها» را ساخته است، اکنون و پس از ۱۴ سال برای ساخت اسپینآف (فصل چهارم) آن پروانه ساخت گرفت.
ده نمکی در هر فصل از «اخراجیها» از ترکیب بازیگران قدیم و جدید بهره برده است. وی در «اخراجیها ۴» هم به این شکل عمل می کند.
«اخراجیها» به روایت داستان زندگی مجید سوزوکی پرداخت که عاشق دختر یکی از معتمدان محل است و برای به دست آوردن موافقت پدر او عازم جبهه شده و سرانجام به شهادت میرسد. در ادامه نیز اتفاقاتی که برای گروه دوستان و همرزمان او میافتد، روایت میشود.
نمایشگاه آثار ۶۵ زن هنرمند نوگرا با عنوان «به گزارش زنان» با ۱۲۰ اثر از آنها عصر چهارشنبه اول مرداد در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد.
بیش از ۷۰ اثر تجسمی از هنرمندان برجسته پیشکسوت و جوان در نمایشگاهی با عنوان «درباره زندگی» در نگارخانه شماره یک فرهنگسرای نیاوران، به نمایش گذاشته خواهد شد.
مدیرکل بازرگانی سازمان صدا و سیما گفت: پیام رسان های داخلی می توانند از ظرفیت تبلیغات بازرگانی رسانه ملی در قالب خدمات ویژه فرهنگی استفاده کنند.
Δ