نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
رضا فکری خواننده اپرای ایرانی برای سومین بار به اپرای مارینسکی (یکی از بزرگترین خانههای اپرای دنیا) دعوت شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رویداد، اپرای مارینسکی سنت پترزبورگ، به مدیریت والری گرگیف (رهبر افسانهای روس) و رهبری مهمان دائم علی رهبری (رهبر بین المللی ایرانی) برای سومین بار از رضا فکری، خواننده اپرای ایرانی مقیم کرواسی به عنوان سولیست تنور دعوت به عمل آورد.
پس از اجرای موفق قطعه «چنین گفت زرتشت» به آهنگسازی و رهبری علی رهبری همراه با ارکستر سمفونیک تئاتر مارینسکی در دسامبر ۲۰۲۲ و مارس ۲۰۲۴ در سنت پترزبورگ، این مجموعه بزرگ برای بار سوم از رضا فکری برای اجرای این قطعه در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۵ دعوت به عمل آورد.
قطعه چنین گفت زرتشت برای اولین بار در ماه مارس سال ۲۰۲۲ همراه با ارکستر فیلارمونیک زاگرب، توسط علی رهبری و رضا فکری در زاگرب، ضبط و اجرا شد.
از دیگر همکاریهای رضا فکری و علی رهبری میتوان به کنسرت «کارمینا بورانا» و «علمدار» همراه با ارکستر سمفونیک تهران، انتشار قطعه «مرشد» توسط کمپانی ناکسوس و ضبط «نقش خشایارشاه» در اپرای «غمنامه ایرانیان» و «نقش اسحاق» در اپرای «حضرت ابراهیم» اشاره کرد.
رضا فکری متولد سوم خرداد ۱۳۷۱، خواننده جوان اپرای ایرانی، دانشجوی کارشناسی ارشد خوانندگی اپرا در آکادمی موسیقی زاگرب و خواننده تنور اپرای ملی کرواسی است.
از مهمترین فعالیتهای او به عنوان خواننده تنور میتوان از همکاری با ارکستر سمفونیک اپرای مارینسکی، اپرای هلیکون مسکو، ارکستر فیلارمونیک زاگرب، اپرای ملی کرواسی، ارکستر سمفونیک آنتالیا، ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر سمفونیک فارس نام برد.
مجموعه اپرای مارینسکی با ۴۵۰ نوازنده، ۲۵۰ خواننده کر، ۲ سالن اپرا و چندین سالن کنسرت یکی از بزرگترین مجموعههای اپرای دنیا محسوب میشود.
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان» با حضور فرهاد ورهرام مستندساز کشورمان روی آنتن میرود و وی درباره کوچ ایل بختیاری صحبت میکند.
فیلم کوتاه «دامجی» جایزه ویژه جشنواره ژاپنی را دریافت کرد.
جدیدترین قسمت از برنامه سینمایی «هفت» با بررسی فیلمهای «صبح اعدام» و «جنگاوری» و پرونده ویژه «مهندسی اکران» از ساعت ۲۲ در شبکه نمایش پخش میشود.
نویسنده و کارگردان نمایش «میرزا مخنث» که این روزها در تئاتر شهر روی صحنه رفته معتقد است این اثر بازخوانی استعاری و هجوآمیز از خشونتی تاریخی است.
Δ