نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
سالانه بیش از ۵۱۰۸۱ تن نعناع فلفلی در جهان تولید میشود و در این میان کشورهای آسیایی با ۴۱درصد از کل صادرات جهانی بالاترین ارزش دلاری نعناع فلفلی صادراتی را در ۲۰۲۴ به فروش رساندند.
بازار؛ گروه کشاورزی: در حالی که سازمان فائو سال ۲۰۲۱ را سال میوه و سبزیجات نامگذاری کرد در بخش سبزیجات سالانه تولید جهانی نعناع فلفلی به ۵۱۰۸۱ تن می رسد و کشور مراکش با ۸۴درصد از کل و آرژانتین با ۱۴درصد در تولید این محصول پیشرو هستند.
این در شرایطی است که بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سایت تحقیقی worldtopexports در سال ۲۰۲۴، فروش بین المللی روغن نعناع فلفلی صادر شده از همه کشورها نیز در مجموع ۱۶۰.۹ میلیون دلار آمریکا بود. در حالی که صادرات کلی روغن نعناع فلفلی از سال ۲۰۲۰ که صادرات جهانی نعناع فلفلی در مجموع ۲۰۰.۴ میلیون دلار بود، به طور متوسط ۱۹.۷ درصد کاهش یافت. با این وجود داده های این گزارش نشان می دهد : ارزش دلاری صادرات نعناع فلفلی نسبت به ۱۵۵ میلیون دلار از سال ۲۰۲۳، سالانه ۳.۸ درصد افزایش یافته است.
سهم ۸۶.۶ درصدی پنج تامین کننده اصلی از صادرات جهانی نعناع
در بخشی از این گزارش به برترین تامین کنندگان این محصول پرداخته شده که نشان می دهد: پنچ صادر کننده بزرگ نعناع فلفلی (هند، ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه و هنگ کنگ) ۸۶.۶ درصد از فروش نعناع فلفلی صادراتی جهان را در طول سال ۲۰۲۴ به خود اختصاص دادند.
در واقع در مورد ۱۵ کشوری که بالاترین ارزش دلاری نعناع فلفلی را در سال ۲۰۲۴ صادر کرده اند، آمده است: هندوستان با انجام صادراتی به ارزش بیش از ۶۰ میلیون دلار که حدود ۳۸ درصد از کل صادرات روغن نعنا فلفلی محسوب می شود در جایگاه اول قرار دارد. پس از آن نیز کشورهای ایالات متحده با صادراتی ۵۹.۶ میلیون دلاری، آلمان با ۱۱ میلیون دلار، فرانسه با ۵ میلیون دلار و هنگ کنگ با ۳ میلیون دلار در رتبه های دوم تا پنجم قرار گرفته اند. همچنین داده های گزارش نشان می دهد: بریتانیا، لهستان، هلند، اسپانیا، سوئیس، کرواسی، ایرلند، مالزی، بلژیک، و کانادا در رده های بعدی قرار دارند به این ترتیب از نظر ارزش، ۱۵ کشور ذکر شده در این فهرست، ۹۷.۲ درصد از نعناع فلفلی صادراتی جهان را در سال ۲۰۲۴ صادر کرده اند.
در شرایطی که در میان صادرکنندگان برتر، سریع ترین رشد صادرکنندگان نعناع فلفلی از سال ۲۰۲۳ به این سو به ترتیب عبارتند از: هنگ کنگ (۲۲۱۴۳ درصد افزایش)، بلژیک (۲۶۲.۸ درصد افزایش)، کرواسی (۳۴.۴ درصد افزایش) و اسپانیا (۱۳.۱ درصد افزایش).
در عوض کشورهایی که کاهش فروش نعناع فلفلی صادراتی خود را تجربه کردند، عبارتند از: کانادا (کاهش ۳۹.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳)، بریتانیا (کاهش ۳۳.۴ درصد کاهش)، مالزی (کاهش ۳۰.۲ درصد کاهش)، سوئیس (کاهش ۲۹.۶ درصد کاهش) و ایرلند (کاهش ۲۹.۲ درصد کاهش).
جایگاه اولی کشورهای آسیایی در صادرات
از سوی دیگر گزارش بیانگر این است که با در نظر گرفتن دیدگاه قاره ای، کشورهای آسیایی با محموله هایی به ارزش ۶۶.۵ میلیون دلار یا ۴۱.۳ درصد از کل صادرات جهانی، بالاترین ارزش دلاری نعناع فلفلی صادراتی را در طول سال ۲۰۲۴ به فروش رساندند. در جایگاه دوم صادرکنندگان آمریکای شمالی با ۳۷.۵ درصد قرار داشتند، در حالی که ۲۰.۶ درصد از فروش بین المللی نعناع فلفلی از تأمین کنندگان اروپایی سرچشمه می گرفت. درصدهای کمتری از فروشندگان در اقیانوسیه (۰.۳ درصد) عمدتاً استرالیا، آمریکای لاتین (۰.۲ درصد) به جز مکزیک، و آفریقا (۰.۱ درصد) حاصل شد.
پنج کشوری که ۴۷.۴ درصد از نعناع وارداتی جهان را خریداری کردند
از سوی دیگر در بحث واردات نیز داده های این گزارش نشان می دهد: با تمرکز بر خریداران واردات نعناع، ۵ واردکننده اصلی نعناع در سال ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا، آلمان، سرزمین اصلی چین، ژاپن و فرانسه بودند. به طوری که در مجموع، این پنج خریدار برتر ۴۷.۴ درصد از نعناع وارداتی جهان را خریداری کردند.
این درصدها نشان دهنده یک گروه بسیار متمرکزتر از ۶۹ صادر کننده نعناع (۸۶.۶ درصد برای ۵ تأمین کننده برتر) در مقایسه با ۱۳۶ کشور وارد کننده، جزیره و منطقه با ۴۷.۴ درصد مربوط به ۵ وارد کننده برتر است.
۴۲درصد از نعناع وارداتی جهان به کشورهای آسیایی تحویل داده شده است
علاوه بر این، از دیدگاه قاره ای، ۴۲ درصد از نعناع وارداتی جهان به کشورهای آسیایی تحویل داده شده است که با فاصله کمی پس از آنها وارد کنندگان در اروپا (۳۶.۱ درصد)، آمریکای شمالی (۱۸ درصد)، سپس آمریکای لاتین (۱.۸ درصد) به جز مکزیک، آفریقا (۱.۱ درصد) و اقیانوسیه (۱ درصد) عمدتاً استرالیا قرار دارند.
در بخش دیگی از این گزارش داده های آماری در خصوص برترین واردات نعناع فلفلی بر اساس کشور ارائه شده که نشان می دهد: کل هزینه های صرف شده برای نعناع وارداتی در دوره ۵ ساله از سال ۲۰۲۰، به میزان ۷.۳ درصد کاهش یافته است، اما از سال ۲۰۲۳، به میزان ۴.۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
خریداران بزرگ نعناع فلفلی در سال ۲۰۲۴
همچنین در خصوص ۱۵ بازار برتر خرید بر اساس بالاترین ارزش دلاری نعناع وارداتی در طول سال ۲۰۲۴ گفته می شود ایالات متحده وارداتی ۲۶ میلیون دلاری رقم زده که ۱۵ درصد از کل واردات نعناع فلفلی محسوب می شود و پس از آن کشورهای آلمان با ۱۸ میلیون دلار واردات، چین با حدود ۱۶ میلیون دلار، ژاپن با حدود ۱۲ میلیون دلار و فرانسه با حدود ۱۰ میلیون دلار در جایگاه دوم تا پنجم واردات از منظر ارزش وارداتی جای دارند.
پس از این پنج خریدار برتر نیز کشورهای اندونزی، هنگ کنگ، هلند، بریتانیا، هند، کره جنوبی، سنگاپور، سوئیس، تایلند، کانادا، قرار دارند. بنابراین از نظر ارزش، ۱۵ کشور ذکر شده در این فهرست، ۸۱.۲ درصد از نعناع فلفلی وارداتی جهان را در سال ۲۰۲۴ خریداری کرده اند.
بنا بر این گزارش، در میان وارد کنندگان برتر، سریع ترین رشد واردات نعناع فلفلی از سال ۲۰۲۳ به این سو به ترتیب عبارتند از: چین (۵۶.۴ درصد افزایش)، سنگاپور (۴۳.۴ درصد افزایش)، اندونزی (۲۳.۳ درصد افزایش) و ژاپن (۲۰.۲ درصد افزایش). در /ان طرف کشورهایی که کاهش فروش نعناع فلفلی وارداتی خود را تجربه کردند، عبارتند از: کره جنوبی (کاهش ۲۱.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳)، هند (کاهش ۱۶.۷ درصد)، ایالات متحده آمریکا (کاهش ۸.۷ درصد)، هلند (کاهش ۷.۴ درصد) و هنگ کنگ (کاهش ۷.۲ درصد).
در سال ۲۰۲۴ وارد کنندگان برای واردات هر تن روغن نعناع چقدر پرداخته اند؟
در بخش دیگری از این گزارش اینگونه آمده است: در سال ۲۰۲۴، میانگین قیمت واحد جهانی پرداخت شده توسط واردکنندگان ۳۱۴۸۶ دلار برای هر تن «روغن نعناع» بود. این مبلغ دلاری، تورم قیمتی ۲.۶ درصدی را از میانگین نرخ تناژ ۳۰۶۸۹ دلار برای سال ۲۰۲۳ نشان می دهد.
پایینترین و بالاترین قیمت واحد برای نعناع فلفلی وارداتی
از طرف دیگر در سال ۲۰۲۴، میانگین قیمت واحد جهانی برای نعناع فلفلی وارداتی ۳۱,۴۸۶ دلار آمریکا در هر تن بود که در مقایسه با ۳۰,۶۸۹ دلار یک سال قبل برای سال ۲۰۲۳، به میزان ۲.۶ درصد افزایش یافته است.
آبادان- علیشاپور ده شیخی، رئیس اتاق بازرگانی آبادان گفت: سفر قبلی دولت به خوزستان دستاورد ملموسی برای آبادان نداشت و این نگرانی وجود دارد که سفر پیشِرو نیز بدون اثرگذاری باشد.
درحالیکه آفریقای جنوبی سهمی ۷۴.۳درصدی از تولید جهانی پلاتین دارد، فروش جهانی پلاتین در سال ۲۰۲۴ به ۴۳.۵ میلیارد دلار رسید در شرایطی که کاهش ۱۳.۵درصدی را نسبت به ۲۰۲۳تجربه کرده است.
عکاسی محصول پلی است بین محصول فیزیکی شما و چشم مشتری در دنیای آنلاین و بدون شک، کیفیت این تصویر اولین و مهمترین عامل موفقیت در فروش به شمار میرود.
رئیسان سازمانهای حفظ نباتات ایران و ازبکستان در دیداری مشترک، بر لزوم توسعه همکاریهای دوجانبه در حوزههای قرنطینه گیاهی، کنترل آفات و تسهیل تجارت امن محصولات کشاورزی تأکید کردند.
Δ