نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
ساری- تقیپور، رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: حملونقل کالا باید با قیمت منطقی، سلامت تضمینشده و بیمه کامل انجام شود.
علی تقیپور در گفتوگو با خبرنگار بازار با تhکید بر لزوم شفافیت و رقابت سالم در بخش حملونقل کالا اظهار کرد: شرکتهای حملونقل باید بار را از مبدأ تحویل گرفته و در مقصد بهصورت سالم و با تضمین بیمه تحویل دهند و در ازای آن هزینهای منطقی و متناسب با شرایط بازار دریافت کنند.
وی با اشاره به رقابت شدید در بازارهای بینالمللی همچون فودسیتی افزود: وقتی کالای ایرانی در کنار محصولات کشورهایی مانند اسپانیا و مصر عرضه میشود، امکان تعیین قیمتهای غیرواقعی وجود ندارد، زیرا در این صورت بازار از دست خواهد رفت. به همین دلیل رعایت منطق اقتصادی و رقابت منصفانه در قیمتگذاری و خدمات حملونقل ضروری است.
تقیپور ادامه داد: بخش خصوصی و شرکتهای فعال در حوزه حملونقل باید متعهد باشند که بار را با سلامت کامل، بیمه معتبر و در زمان مقرر تحویل دهند. ما چیزی فراتر از این نمیخواهیم؛ تنها انتظار داریم تحویل کالا بهصورت دقیق و مطمئن انجام شود تا اعتماد تجار و بازرگانان حفظ شود.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران بیان کرد: هدف ما ایجاد سازوکاری پایدار و رقابتی در حملونقل بینالمللی است تا تجار بتوانند با اطمینان بیشتری فعالیت کرده و سهم ایران در بازارهای صادراتی تقویت شود.
طبق گزارش فائو پیش بینی می شود تولید جهانی ذرت به ۱.۳میلیارد تن برسد که ۵۹میلیون تن نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در واقع بزرگترین افزایش سالانه در تقریباً یک دهه محسوب میشود.
نایبرئیس اتاق ایران دو چالش اصلی پیشروی واحدهای تولیدی را رکود تورمی و کمبود نقدینگی دانست و گفت با توجه به ۵راهکار کلیدی میتوان آسیبهای ناشی از این دو چالش را تا حدی کاهش داد.
معاون سازمان توسعه تجارت گفت: میزان زیادی از ارزهای حاصل از صادرات برگشت داده نشده، به دلیل استفاده از کارتهای بازرگانی اجارهای است.
افت رمزارزها و نوسان طلا در محدوده چهار هزار دلار، جریان نقدینگی را مدیریت می کند؛ در حالی که ریسکهای سیستماتیک همچنان سنگینتر از وعدههای حمایتی دولت، جهت بورس را تعیین می کنند.
Δ