نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اکوایران، عباس شعبانی با حضور در جلسه امروز شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از عملکرد ۴۶ ماهه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ که کار را تخویل گرفتیم تنها ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی شهر تهران بود؛ اما از آن به بعد با حمایت مدیریت شهری شاهد […]
به گزارش اکوایران، عباس شعبانی با حضور در جلسه امروز شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از عملکرد ۴۶ ماهه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ که کار را تخویل گرفتیم تنها ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی شهر تهران بود؛ اما از آن به بعد با حمایت مدیریت شهری شاهد روند صعودی در بودجه بودیم؛ بگونهای که بودجه عمرانی نسبت به سال۱۴۰۰ ده برابر شده است، گفت: نشان می دهد که ظرفیتهای شهر میطلبد که کار عمرانی بیشتری رخ دهد.
ایسنا نوشته، او با بیان اینکه معاونت فنی و عمرانی کم حاشیه ترین و پرکارترین و پر بازده ترین معاونت شهرداری بوده است که همکاران ما در زیر موشک باران پای کار بودند و بسیاری از پیمانکاران بخش خصوصی به ما زنگ زدند که ما شین آلات ما هست، گفت: ۷۰ درصد عملکرد شهرداری تهران در حوزه فنی و عمرانی است و پراکندگی پروژههای عمرانی در تهران بگونهای است که هر شهروند تهرانی در مسیر تردد خود حتما حداقل با یکی از پروژه های شهرداری روبرو می شود.
معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه ۲۰۵ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس داریم که حدود ۱۰۰ پروژه باقی مانده که در این دوره مدیریت شهری به افتتاح میرسد، افزود: یکی از اقدامات شهرداری تهران در این دوره اصلاح و تکمیل تقاطع های شهری بود که ۴۷ پروژه به افتتاح رسیده و تا پایان دوره باید این عدد به ۶۰ تقاطع برسد که ۴۰۰ کیلومتر مسیر مردم را کوتاه میکند و اگر این تقاطعها تکمیل شود یک میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت داریم در دو استان شمال غربی کشور ۲۹ سال طول کشید که فاصله دو استان را کاهش دهند و ۱۲۵ کیلومتر مسیر را کاهش دادند؛ اما ما در ۴ سال با تکمیل تقاطع ها ۴۰۰ کیلومتر کاهش مسیر خواهیم داشت.
او با بیان اینکه ۱۳ تقاطع تا پایان سال بهره برداری می شود و از بیش از ۲۰۰ پویش امیدو افتخار حدود ۶۰ درصد موضوعات مربوط به معاونت فنی و عمرانی بوده است، گفت: در تهران بیش از ۵۰۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی داریم که در این دوره حدود ۲۷ کیلومتر مسیر بزرگراهی اضافه می شود و در این دوره مدیریت شهری تهران تقریبا حدود ۲۰ نقطه گره ترافیکی در حوزه بزرگراهی دارد که عدم توارن خطوط ترافیکی علت عمده این ترافیکهاست و در مرحله اول ۱۰ نقطه را اصلاح خواهیم کرد که اثر خدمت در اصلاح این ۱۰ نقطه کمتر از احداث یک بزرگراه جدید نیست و میتوان با هزینه کم اقدام موثری انجام داد.
شعبانی با اشاره به اینکه در حوزه جمع آوری آبهای سطحی بیش از ۴۰۰ درصد رشد اعتبار داشتیم؛ اما باز هم این اعتبار کم است و برای تحقق برنامه بلند مدت ۷۰۰ کیلومتری این اعداد کفایت نمیکند، گفت: در سازمان عمرانی مناطق پروژههای توسعه شهری را پیگیری میکنیم و خواهش میکنم که شورا در مورد تجمیع برنامههای عمرانی در شهرداری تهران در راستای کاهش هزینه ها، موثر است.
او در مورد پارکینگها در شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۳۰۰۰ پارکینگ در حال ساخت است که ظرفیت پارکینگهای مسقف ملکی شهردای تهران حدود ۵۰ درصد افزایش مییابد، اظهار کرد: درکنار پروژههای عمرانی شهرداری تهران همزمان پروژه تجمیع معارضین تاسیساتی را انجام داد و متأسفانه تهران کانال تأسیسات شهری ندارد و ما حدود ۳۰۰ نقطه در تهران رفع معارض کردیم که در میدان فتح دو لوله آب باید جابهجا میشد که دو سال اجرای پروژه را به تعویق انداخت و تقریبا دو هزار میلیارد تومان برای جابجایی تأسیسات هزینه شده است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه تمرکز ویژه بر روی نگهداشت شهر داشتیم چراکه هزینه ساخت پلهای موجود به قیمت روز ۷۰۰ هزار میلیارد تومان میشود و کافی است سالانه دو درصد به این پلها رسیدگی کنیم که هیچ وقت این اعتبار را نداشتیم، گفت: حدود ۶۰ پل نیازمند مقاوم سازی لرزه ای است که حدود ۴۰ پل مقاوم سازی شده است تا براساس آخرین آیین نامه های جدید تقویب شده است ولی اعتبارات ما در این حوزه به شدت کم است و پلهای مکانیزه نیز بر عهده این معاونت قرار داده شده است و زمانی که ما پلها را تحویل گرفتیم ۵۷ پل خاموش بود؛ اما حالا به جایگاهی رسیدیم که تنها ۳ درصد پلها خاموش است و اساسا یک پل مکانیکی سخت که عمدتا مورد استفاده افراد سالمند هستند و باید بازنگری در مورد حذف برخی از این پلها انجام شود تا خطرات کمتر شود.
شعبانی در مورد وضعیت آسفالت ریزی در تهران با بیان اینکه در سه ماهه امسال به اندازه کل سال ۱۴۰۰ آسفالت ریزی کردیم، افزود: در این دوره مدیریت شهری ۵.۲ میلیون تن آسفالت ریزی کردیم با اینحال باز هم احساس کمبود در شهر است و باید در برنامههای ۵ ساله بعدی شهر تهران باید حکم تحولی به تهران داد؛ چرا که موجبات رضایت شهروندان می شود.
معاون شهردار با بیان اینکه درجنگ ۱۲ روزه پشتیبان آتش نشانی بودیم و همکاران و نقشه برداران ما به نیروهای امدادی برای پایش ساختمان در راستای آوار برداری کمک کردند، گفت: در مورد بزرگراه شهید شوشتری بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید به بزرگراه هجرت اتصال دهیم که به دلیل اتفاقات اخیر این مهم به دلیل حضور پادگانها به تأخیر افتاد و نیت ما این است که در تابستان افتتاح شود؛ اما بعد از شرایط اخیر ملاحظاتی ایجاد شده و در پروژه یادگار امام، میدان فتح قبل از شروع مدارس افتتاح می شود؛ البته باید زودتر افتتاح می شد که به دلیل مجاورت با فرودگاه این فرآیند کمی کند شد و به زودی افتتاح میشود و در مورد قطعه دوم بزرگراه بروجردی نیز باید بگویم که در سه ماهه سوم قطعه دوم بروجردی نیز انجام می شود.
به گزارش اکوایران، گردوغبار چند روز بعد از پایان جنگ در آسمان پدیدار شد و همین موضوع باعث شد تا برخی انگشت اتهام ایجاد غبار را به سمت جنگ دراز کنند. اما در نهایت نام یک تالاب در استان البرز به میان آمد؛ «تالاب صالحیه». نام این تالاب این روزها در خبرها بسیار مطرح شده […]
به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز، ساعت سه و نیم، تنه جنگی چند موشک، بیهشدار و بدون مرز وارد چندین خانه در پایتخت شد؛ موشکها ناگهان مهمان ناخوانده، خانههایی شدند که نه جبهه جنگ بودند و نه پادگان نظامی؛ شش خانه محل اصابت دقیق در شب اول بود اما تکههای موشک در خانههای رو […]
به گزارش اکوایران، نود و چهارمین جلسه هیات دولت امروز به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد و در این جلسه، علاوه بر ارائه گزارشهای دستگاههای اجرایی مختلف توسط اعضا، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گزارشی جامع و تخصصی درباره پدیده گرد و غبار در ایران، به عنوان تهدیدی فرابخشی و فراگیر، همچنین برنامههای ملی […]
به گزارش اکوایران، مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران درباره نوسازی خانههای آسیبدیده از جنگ توضیح داد: در مصوبهای که داشتیم قرار شد از مالکان، عوارض نوسازی اخذ نشود. آقای زاکانی پیشنهادی داشتند که تا چهل درصد تراکم بیشتر به این ساختمانها داده شود که به بررسی کمیسیون ماده ۵ منوط شد، زیرا این […]
Δ