نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اکوایران، درحالی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در آخرین بهروزرسانی نرخ ۱۵ و ۱۸ میلیون تومانی را برای پروازهای اربعین ۱۴۰۴ از مبدا تهران و مشهد اعلام کرده که وزیر راه بهدنبال کاهش بیشتر این قیمت است. به گفته دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، بازار حملونقل هوایی مسافری ایام اربعین حسینی امسال تحت تأثیر تصمیمات نرخگذاری و […]
به گزارش اکوایران، درحالی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در آخرین بهروزرسانی نرخ ۱۵ و ۱۸ میلیون تومانی را برای پروازهای اربعین ۱۴۰۴ از مبدا تهران و مشهد اعلام کرده که وزیر راه بهدنبال کاهش بیشتر این قیمت است. به گفته دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، بازار حملونقل هوایی مسافری ایام اربعین حسینی امسال تحت تأثیر تصمیمات نرخگذاری و تقاضاهای مردمی قرار گرفته است.
از یک سو، شرکتهای هواپیمایی با افزایش قابل توجه هزینههای عملیاتی در فرودگاه نجف مواجه هستند، از سوی دیگر، تلاشها برای تعدیل نرخ بلیتها و حفظ امکان دسترسی زائران به سفرهای هوایی در مسیرهای اصلی کربلا و نجف همچنان ادامه دارد.
بر این اساس، صبح دیروز 21 تیر دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی از تعیین قیمت 18 و 22 میلیون تومانی برای پروازهای رفت و برگشت اربعین به ترتیب از فرودگاههای غرب و شرق کشور خبر داد.
مقصود اسعدی سامانی در گفتوگو با تسنیم اعلام کرد: نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت از تهران و فرودگاههای غرب کشور به مقصد نجف و بغداد 18 میلیون تومان و از مشهد و فرودگاههای شرق کشور 22 میلیون تومان تعیین شده است.
این در حالی بود که چند ساعت بعد دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با اشاره به درخواستهای گسترده مردمی اعلام کرد نرخ پروازهای اربعین تعدیل شده و به 15 میلیون تومان برای پروازهای غرب کشور و 18 میلیون تومان برای شرق کشور کاهش یافته است.
اسعدی سامانی با اشاره به افزایش چشمگیر هزینهها در بخش سوخت، فرودگاهی و واردات قطعات هواپیما افزود: با وجود این افزایشها، شرکتهای هواپیمایی بهمنظور همراهی با زائران اربعین تصمیم به کاهش نرخها گرفتند.
به گفته وی، هزینه سوخت نسبت به سال گذشته 14 برابر شده، نرخ ارز تخصیصی به ایرلاینها از 44 هزار تومان به 77 هزار تومان افزایش یافته و هزینه ارزی هر پرواز 10 تا 12 هزار دلار است. همچنین فرودگاه نجف هزینههای قابل توجهی شامل 2 هزار دلار برای هواپیماهای باریکپیکر و 4 هزار دلار برای پهنپیکر دریافت میکند.
این در حالی است که پیگیریهای تسنیم از وزارت راه و شهرسازی نشان میدهد خانم صادق، وزیر راه و شهرسازی، در تلاش برای کاهش بیشتر قیمت بلیت پروازهای اربعین است.
هفته گذشته قیمت بلیت قطارهای مسافری 30 درصد افزایش یافت. دبیر انجمن شرکتهای حملونقل ریلی مسافری با اشاره به اینکه قیمت بلیت قطارهای مسافری از 16 تیرماه 30 درصد افزایش یافته، گفته بود: این افزایش اواسط ماه گذشته (خرداد 1404) در شورای عالی ترابری کشور بررسی و تصویب شد.
سال گذشته قیمت بلیت پروازهای اربعین برای مسیر رفت و برگشت از تهران و فرودگاههای غرب کشور حدود 10 میلیون تومان و از مشهد و فرودگاههای شرق کشور 12 میلیون تومان بود. نرخهای امسال، همانطور که اشاره شد، به ترتیب به 15 میلیون تومان و 18 میلیون تومان رسیده است که معادل 50 درصد افزایش نسبت به سال قبل است.
با این حال مسئولان وزارت راه و شهرسازی از جمله وزیر محترم راه در تلاش هستند با همکاری دستگاههای مختلف و اعمال سیاستهای حمایتی، هزینه نهایی سفر برای زائران اربعین را به حداقل ممکن کاهش دهند.
همچنین، محمدرضا عارف طی تماس تلفنی با وزیر راه و شهرسازی دستور پیگیری و اصلاح نرخ اعلامشده برای پروازهای اربعین را صادر کرد. معاون اول رئیس جمهور همچنین تأکید کرد در مسیرهای ریلی و زمینی نیز باید تلاش شود تا کمترین نرخ ممکن برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین فراهم شود.
به گزارش اکوایران، گردوغبار چند روز بعد از پایان جنگ در آسمان پدیدار شد و همین موضوع باعث شد تا برخی انگشت اتهام ایجاد غبار را به سمت جنگ دراز کنند. اما در نهایت نام یک تالاب در استان البرز به میان آمد؛ «تالاب صالحیه». نام این تالاب این روزها در خبرها بسیار مطرح شده […]
به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز، ساعت سه و نیم، تنه جنگی چند موشک، بیهشدار و بدون مرز وارد چندین خانه در پایتخت شد؛ موشکها ناگهان مهمان ناخوانده، خانههایی شدند که نه جبهه جنگ بودند و نه پادگان نظامی؛ شش خانه محل اصابت دقیق در شب اول بود اما تکههای موشک در خانههای رو […]
به گزارش اکوایران، نود و چهارمین جلسه هیات دولت امروز به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد و در این جلسه، علاوه بر ارائه گزارشهای دستگاههای اجرایی مختلف توسط اعضا، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گزارشی جامع و تخصصی درباره پدیده گرد و غبار در ایران، به عنوان تهدیدی فرابخشی و فراگیر، همچنین برنامههای ملی […]
به گزارش اکوایران، مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران درباره نوسازی خانههای آسیبدیده از جنگ توضیح داد: در مصوبهای که داشتیم قرار شد از مالکان، عوارض نوسازی اخذ نشود. آقای زاکانی پیشنهادی داشتند که تا چهل درصد تراکم بیشتر به این ساختمانها داده شود که به بررسی کمیسیون ماده ۵ منوط شد، زیرا این […]
Δ