نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
با گذشت بیش از نیم قرن از راهاندازی آرامستان بهشت زهرا، حالا بزرگترین گورستان پایتخت به مرز پر شدن رسیده است. رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از پر شدن قریبالوقوع ظرفیت دفن روزانه در این آرامستان خبر داده و اعلام کرده است که تنها قطعه ۳۲۹ برای دفن روزانه […]
با گذشت بیش از نیم قرن از راهاندازی آرامستان بهشت زهرا، حالا بزرگترین گورستان پایتخت به مرز پر شدن رسیده است. رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از پر شدن قریبالوقوع ظرفیت دفن روزانه در این آرامستان خبر داده و اعلام کرده است که تنها قطعه ۳۲۹ برای دفن روزانه اموات باقی مانده است.
مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه هیچ قطعه دیگری برای دفن روزانه در بهشت زهرا (س) وجود ندارد، هشدار داده: «اگر ظرفیت این قطعه نیز به پایان برسد، عملاً امکان دفن روزانه اموات در بهشت زهرا از بین خواهد رفت.»
بر اساس اظهارات او، اگرچه برخی فضاهای خالی محدود در قطعات قدیمیتر وجود دارد، اما قطعات جدید بهویژه از شماره ۳۰۰ به بالا، کاملاً اشغال شدهاند.
در همین راستا شهرداری تهران طی مطالعاتی، پنج نقطه را برای احداث آرامستانهای جدید به شورای شهر پیشنهاد کرده است که تنها سه مورد از آنها تأیید شدهاند. احداث هر یک از این آرامستانها، نیازمند مجوزهایی از شورای ترافیک، سازمان حفاظت محیط زیست، استانداری تهران و سایر نهادهای ذیربط است.
از جمله نقاط پیشنهادی، محدودهای در جنوب شرق تهران، در حوالی بزرگراه امام رضا و سهراه سیمان است. همچنین محدودهای در ابتدای جاده ساوه و پهنهای در جنوب شهر در منطقه کلاغنایه نیز بررسی شدهاند. پهنه جنوبی بهعنوان «محل دفن اضطراری» در روزهای بحران در نظر گرفته شده است.
پیرهادی تاکید کرده است که حتی اگر اکنون نیز مجوزهای قانونی صادر شود، احداث و تجهیز یک آرامستان جدید حداقل به شش ماه زمان نیاز دارد. او تأکید کرده که تا این لحظه، هیچ طرح نهایی و رسمی از سوی شهرداری برای ساخت این آرامستانها به شورا ارسال نشده و مجوزی نیز در این زمینه صادر نشده است.
احداث آرامستانهای جدید صرفاً محدود به مسائل مکانی نیست. بررسی جنبههای ترافیکی، محیط زیستی، شهرسازی و معماری نیز از ضرورتهای این پروژهها به شمار میرود. به گفته پیرهادی، طراحی ورودی آرامستانها از منظر ترافیکی، بررسی تأثیرات زیستمحیطی و رعایت اصول شهرسازی در جلساتی با حضور چند کمیسیون شورای شهر مورد بحث قرار گرفته و بر اساس آن سه منطقه به عنوان گزینههای مناسب برگزیده شدهاند.
با وجود هشدارهای جدی درباره ظرفیت بهشت زهرا، هنوز اقدام اجرایی مشخصی برای آرامستانهای جدید آغاز نشده است. نگرانی از بروز بحران دفن در تهران هر روز پررنگتر میشود و چشم امید مسئولان به عبور سریعتر شهرداری از مرحله مطالعات و ورود به فاز عملیاتی دوخته شده است.
به گزارش اکوایران،مهدی رمضانی با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام اربعین و افزایش تقاضای برای سفر به عراق، سازمان هواپیمایی کشوری اقداماتی در خصوص جلوگیری از ایجاد بازار سیاه بلیت و کوتاهی دست دلالان انجام داده است، گفت: به همین منظور لیست کانالهای های مجاز فروش بلیت این پروازها از چهارشنبه هفته آینده […]
به گزارش اکوایران، بیست و یکمین جلسه شورای عالی مسکن که سومین جلسه در دولت چهاردهم به شمار میرود به ریاست محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد. به گزارش ایلنا،علی قائدی معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی جزئیات این جلسه را تشریح کرد و گفت: […]
به گزارش اکوایران،روز گذشته (دوم مرداد) حوالی ساعت ۱۵:۳۰، هنگام اعزام به مأموریت اداری از محل خدمت به مقصد شهرستان چابهار، خودروی کارکنان خدوم گمرک پیشین هدف تیراندازی یک دستگاه پژو پارس ناشناس در مسیر قرار گرفت. به گزارش ایرنا،این اقدام مجرمانه که بهنظر میرسد در واکنش به ایستادگی قاطع این همکاران در برابر پدیده […]
به گزارش اکوایران، بیست و یکمین جلسه شورای عالی مسکن که سومین جلسه در دولت چهاردهم به شمار میرود به ریاست محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد. بنا به گزارش تسنیم، علی قائدی معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی جزئیات این جلسه را تشریح […]
Δ