نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اکوایران، سازمان هواپیمایی کشوری بهتازگی از برنامهجدید خود درباره اصلاح نرخ بلیت هواپیما با هدف کاهش قیمت و افزایش حق انتخاب برای مسافران خبر داده است. بر اساس این طرح، قرار است شیوهای نو در فروش بلیت اجرا شود؛ به این معنا که مسافران بتوانند خدمات موردنظر خود را به صورت انتخابی دریافت […]
به گزارش اکوایران، سازمان هواپیمایی کشوری بهتازگی از برنامهجدید خود درباره اصلاح نرخ بلیت هواپیما با هدف کاهش قیمت و افزایش حق انتخاب برای مسافران خبر داده است.
بر اساس این طرح، قرار است شیوهای نو در فروش بلیت اجرا شود؛ به این معنا که مسافران بتوانند خدمات موردنظر خود را به صورت انتخابی دریافت کنند؛ برای مثال اگر مسافری تمایلی به دریافت غذا در طول پرواز یا استفاده از بار ندارد، میتواند با حذف این خدمات، بلیت ارزانتری تهیه کند. در مقابل، کسانی که به خدمات بیشتری نیاز دارند، تنها برای همان موارد هزینه پرداخت خواهند کرد.
در حال حاضر اما سازوکار خرید بلیت به گونهای است که خدماتی مانند وعده غذایی و بار، بهصورت پیشفرض در قیمت بلیت لحاظ شده و قابل تفکیک یا تغییر نیست. بهجز در موارد محدودی که برخی شرکتهای هواپیمایی گزینه انتخاب صندلی را با پرداخت مبلغ اضافی ارائه میکنند، امکان حذف یا انتخاب جزئیات خدمات دیگر برای مسافران وجود ندارد.
برخی شرکتهای هواپیمایی اعلام کردهاند که زیرساخت لازم برای ارائه خدمات جداگانه نظیر انتخاب نوع غذا، میزان بار یا صندلی موردنظر را دارند، اما این طرح هنوز وارد مرحله اجرایی نشده است. بنابراین، در شرایط فعلی همچنان خرید بلیت بهصورت یک بسته کامل انجام میشود.
این تغییر رویکرد، مشابه مدل شرکتهای هواپیمایی کمهزینه (Low-Cost Carrier) در دنیاست. این ایرلاینها خدمات سنتی پرواز را از بلیت جدا کردهاند و در عوض بلیت را با قیمت پایینتری عرضه میکنند. مسافران در این مدل برای هر خدمت اضافه مانند غذا، اولویت سوار شدن، انتخاب صندلی و بار باید جداگانه هزینه بپردازند. به این ترتیب هم امکان انتخاب بیشتر فراهم میشود و هم بلیت پایه، ارزانتر در اختیار مسافر قرار میگیرد.
به نظر میرسد اگر این طرح در کشور عملیاتی شود، میتواند گامی مهم در جهت افزایش رضایت مسافران و کنترل هزینههای سفرهای هوایی باشد.
زن روی زمین افتاده. پاهایش کشیده میشود، کف خیابان، روی آسفالت داغ پیروزی و پرتاب می شود داخل ون. این ویدئو حالا چند روز است در شبکههای اجتماعی میچرخد. ویدئویی کوتاه، تلخ، و آشنا. روایت رسمی، روایت خیابان ماجرا طبق گزارش رسمی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، از تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ آغاز میشود. […]
مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران، در گفتوگو با اکوایران، از تداوم اقدامات غیرشفاف در بوستان ولایت و نبود پاسخگویی مشخص از سوی شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت:چندین مرتبه در موضوع بوستان ولایت از شهرداری پیگیری کردهایم. برخی از تذکرهای من در جلساتی با آقای چمران و برخی از مسئولان شهرداری […]
در حالی که تهران، یکی از پرجمعیتترین و لرزهخیزترین کلانشهرهای جهان، با تهدید همیشگی زلزله روبهروست، مقامهای شهری میگویند با بهرهبرداری از یک سامانه هشدار سریع، میتوان تا ۶۰ درصد از تلفات انسانی در زلزلههای آینده جلوگیری کرد. علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از امضای تفاهمنامهای با پژوهشگاه بینالمللی زلزلهشناسی […]
در جلسه امروز شورای شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورا، با اشاره به ناکامی در مدیریت ساختوساز غیرمجاز در حریم تهران گفت: «برای مشکلات حریم هنوز اتفاق مثبتی نیفتاده و زور کسانی که برخلاف قانون ساختوساز میکنند بیشتر است.» وی همچنین نسبت به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی به هفت روز ابراز تردید کرد و […]
Δ