کل کارا : 34801 امروز با کارا : 48
  • تاریخ : یکشنبه, ۱۱ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 1 - June - 2025
  • ساعت :

    اتوبوس‌های برقی در راه‌اند، اما تهران هنوز منتظر نفس تازه است

    به گزارش اکوایران،محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، با تشریح کارنامه این نهاد از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۳، از کاهش متوسط سرفاصله در خطوط تندرو اتوبوسرانی به ۲.۶ دقیقه خبر داده است. به گفته او، روزانه نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر از سامانه اتوبوسرانی تهران استفاده می‌کنند. آمارها نشان […]

    به گزارش اکوایران،محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، با تشریح کارنامه این نهاد از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۳، از کاهش متوسط سرفاصله در خطوط تندرو اتوبوسرانی به ۲.۶ دقیقه خبر داده است. به گفته او، روزانه نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر از سامانه اتوبوسرانی تهران استفاده می‌کنند.

    آمارها نشان می‌دهد که تعداد کل اتوبوس‌های فعال و غیرفعال از ۱۸۷۶ دستگاه در شهریور ۱۴۰۰ به ۳۱۲۳ دستگاه تا پایان سال گذشته رسیده است. این افزایش از طریق نوسازی ۱۲۶۶ دستگاه، بازسازی ۵۶۷ دستگاه فرسوده و خریداری ون‌های ویژه برای توان‌یابان محقق شده است.

    در همین بازه زمانی، قراردادهایی با شرکت‌های داخلی برای تأمین اتوبوس‌های دیزلی و برقی منعقد شده است. از جمله می‌توان به قراردادهای شهرداری تهران با شرکت‌هایی مانند ایران‌خودرو دیزل، عقاب‌افشان، اسنا و همچنین واردات ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی از چین اشاره کرد. تاکنون ۱۸۹ دستگاه از این اتوبوس‌های برقی وارد ناوگان شده‌اند.

    همچنین، در حوزه بازسازی، سال گذشته ۱۵۳ دستگاه اتوبوس اورهال شده‌اند تا از فشار بر ناوگان فرسوده کاسته شود.

    در بخش تاکسیرانی، با وجود نوسازی ۷۹۲۶ دستگاه تاکسی و ۲۵۲ دستگاه ون در سه سال و نیم گذشته، همچنان حدود ۴۶ درصد ناوگان تاکسیرانی تهران فرسوده تلقی می‌شود و میانگین عمر تاکسی‌ها به حدود ۱۱ سال رسیده است. شهرداری همچنین از خرید ۱۷۵۲ تاکسی شاسی‌بلند برقی برای استفاده در ناوگان آینده خبر داده است.

    به نظر می‌رسد اگرچه برخی گام‌های اجرایی در مسیر توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت برداشته شده، اما با توجه به حجم بالای تقاضا و فرسودگی گسترده ناوگان موجود، راهی طولانی برای رسیدن به استانداردهای شهری قابل قبول باقی مانده است.

     

    اخبار مشابه امروز:

    خط ویژه؛ مسیر نجات یا راه میان‌بر مسئولان؟
    10 - خرداد - 1404

    خط ویژه؛ مسیر نجات یا راه میان‌بر مسئولان؟

     به گزارش اکوایران،در دل شلوغی‌های بی‌پایان تهران، خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو قرار بود کورسویی از امید برای عبور سریع‌تر خدمات امدادی و حمل‌ونقل عمومی باشد. اما حالا، این مسیرها به نمادی از بی‌نظمی شهری و گاه حتی بی‌عدالتی بدل شده‌اند؛ خطوطی که برای برخی به راه فرار از ترافیک تبدیل شده، در حالی که برای […]

    چهار کشته در تصادف‌های شبانه پایتخت/یک پاکبان شهرداری درلیست فوتی ها
    10 - خرداد - 1404

    چهار کشته در تصادف‌های شبانه پایتخت/یک پاکبان شهرداری درلیست فوتی ها

     به گزارش اکوایران،یکی از تلخ‌ترین این حوادث در شب سه‌شنبه رخ داد. در بزرگراه فتح، خودرویی ناشناس با یکی از پاکبانان شهرداری برخورد کرد. مردی که در سکوت شب مشغول نظافت سنتی بزرگراه بود، جان خود را بر اثر شدت جراحات از دست داد. در بررسی‌ها، شهرداری منطقه نیز به دلیل استفاده نکردن از تجهیزات […]

    اعلام مکان‌های خالی پارک/مسیریاب ترکیبی؛ فراتر از نقشه
    10 - خرداد - 1404

    اعلام مکان‌های خالی پارک/مسیریاب ترکیبی؛ فراتر از نقشه

     تهران به‌زودی میزبان یک تحول فناورانه در مدیریت سفرهای شهری خواهد بود. اپلیکیشنی هوشمند که نه‌تنها مسیر بهینه را پیشنهاد می‌دهد، بلکه از جای خالی پارک تا زمان دقیق سفر با مترو یا خودروی شخصی را نیز به راننده اطلاع می‌دهد. حمید برادران، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران، در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد […]

    احداث پارک ایرانی – اسلامی در جنوب تهران
    10 - خرداد - 1404

    احداث پارک ایرانی – اسلامی در جنوب تهران

     منطقه ۱۵ تهران به‌زودی میزبان نخستین فاز از یک پارک موضوعی با محوریت فرهنگ و معماری ایرانی-اسلامی خواهد بود. این پروژه که بخشی از طرح «قطب گردشگری جنوب شرق تهران» در بوستان آزادگان است، طبق اعلام شهردار منطقه، تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. محمدعلی الفت‌پور، شهردار منطقه ۱۵، با اعلام این خبر گفت: […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا