نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اکو ایران،با افزایش دغدغههای محیطزیستی و تمرکز شهرداریها بر کاهش آلایندگیهای شهری، بسیاری از کلانشهرها به سمت برقیسازی ناوگان حملونقل عمومی حرکت کردهاند. با این حال، روند جایگزینی ناوگان سنتی با خودروهای پاک، بهویژه در تهران، با ملاحظاتی همراه است که هم به الزامات فنی و اقتصادی مربوط میشود و هم به ظرفیتهای […]
به گزارش اکو ایران،با افزایش دغدغههای محیطزیستی و تمرکز شهرداریها بر کاهش آلایندگیهای شهری، بسیاری از کلانشهرها به سمت برقیسازی ناوگان حملونقل عمومی حرکت کردهاند. با این حال، روند جایگزینی ناوگان سنتی با خودروهای پاک، بهویژه در تهران، با ملاحظاتی همراه است که هم به الزامات فنی و اقتصادی مربوط میشود و هم به ظرفیتهای موجود در تولید داخلی. اظهارات اخیر مدیرعامل اتوبوسرانی تهران گویای این واقعیت است که برقیسازی، اگرچه در حال پیشروی است، اما قرار نیست بهتنهایی بار توسعه را به دوش بکشد.
احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، با اشاره به نقش اتوبوسهای برقی در کاهش آلایندگی صوتی و هوا گفت: «اتوبوسهای برقی در حال حاضر عمدتاً در مناطق مرکزی شهر به کار گرفته میشوند و بهدلیل عدم استفاده از سوخت فسیلی، مزایای قابلتوجهی از نظر زیستمحیطی دارند.» با این حال، او تأکید کرد که «تمرکز صرف بر خرید اتوبوسهای برقی ممکن است چالشهایی به همراه داشته باشد و به همین دلیل، نگاه به توسعه ناوگان باید متنوع و متوازن باشد.»
طبق اعلام وی، در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازوئیلی در ناوگان فعال تهران در حال سرویسدهی هستند. علاوه بر آن، برنامهریزی برای افزوده شدن ۷۰۰ دستگاه گازوئیلی جدید در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.
در کنار این برنامه، توسعه خطوط برقی نیز در حال پیگیری است. قیومی اعلام کرد که ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی که در حال حاضر در بندرعباس هستند، بهزودی وارد تهران خواهند شد. این اتوبوسها قرار است به ۱۱ خط موجود اتوبوس برقی افزوده شوند و ظرفیت این ناوگان را ارتقا دهند.
گرچه حرکت بهسوی ناوگان پاک آغاز شده و اتوبوسهای برقی بهویژه در مناطق پرتردد در حال جایگزینی هستند، اما اتوبوسهای گازوئیلی – بهویژه نمونههای جدید و داخلیسازیشده – همچنان در معادلات حملونقل عمومی تهران نقش پررنگی دارند.
زمانی که زلزلهای ویرانگر، آتشسوزیهای خانمانسوز، سیلهای ناگهانی یا حتی جنگهای طولانی، خانههایمان را به ویرانه تبدیل میکنند، تنها دیوارها و سقفها نیستند که آسیب میبینند.
به گزارش اکوایران، جعفر فرهمند در تشریح روند خدمت رسانی شرکت واحد در زمان بهسازی نیمه جنوبی خط یک مترو گفت: با آغاز عملیات نوسازی و بهسازی نیمه جنوبی خط یک متروی تهران از صبح چهارشنبه و ادامه آن تا پایان جمعه ۳ مرداد، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به منظور حمایت و تسهیل تردد مسافران […]
به گزارش اکوایران، رسانههای روسی از محو شدن یک فروند هواپیمای آنتونوف-24 در منطقه آمور روسیه از صفحه رادار خبر دادند. خبرگزاری ریانووستی به نقل از مقامات محلی اعلام کرد که هواپیمای آنتونوف-24 که در منطقه آمور مفقود شده بود، پیدا شده و بررسیهای اولیه در حال انجام است. اسپوتنیک نیز اعلام کرد که احتمالا تمامی […]
به گزارش اکوایران، سرهنگ کشیر اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا ۱۸ تیر ۱۴۰۴، بیش از ۵۶ هزار دستگاه خودرو و حدود ۲۷ هزار دستگاه موتورسیکلت به دلیل تخلفات حادثهساز توقیف و به پارکینگ منتقل شدهاند. او با بیان اینکه این آمار نشاندهنده وضعیت نگرانکننده انضباط ترافیکی در تهران است، افزود: این وضعیت زنگ خطری […]
Δ