نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
شادی مالکی با بیان اینکه روزانه حدود سه تا سه و نیم میلیون سفر در پایتخت انجام میشود، گفت: «برای پاسخگویی به این حجم از سفر، نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی ضروری است.» به گفته وی، بخش عمدهای از ناوگان کنونی تاکسیرانی فرسوده است و با وجود تهیه ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی در سال گذشته، امکان نوسازی […]
شادی مالکی با بیان اینکه روزانه حدود سه تا سه و نیم میلیون سفر در پایتخت انجام میشود، گفت: «برای پاسخگویی به این حجم از سفر، نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی ضروری است.»
به گفته وی، بخش عمدهای از ناوگان کنونی تاکسیرانی فرسوده است و با وجود تهیه ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی در سال گذشته، امکان نوسازی کامل این ناوگان در بازه کوتاهمدت وجود ندارد.
مالکى با اشاره به تدابیر اتخاذشده در سال گذشته برای تأمین تاکسیهای برقی، اظهار کرد: «اولین بخش از این خودروها در اسفندماه وارد کشور شد و از چند روز گذشته واگذاری آنها آغاز شده است. هماکنون نیز ثبتنام برای این تاکسیها در محل سازمان تاکسیرانی ادامه دارد.»
وی با اشاره به تحقق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید در بخش صرفهجویی سوخت، گفت: «برای تاکسیهای فرسوده با عمر بالای ۱۲ سال، تسهیلاتی به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با کارمزد صفر درصد در نظر گرفته شده است.» بر اساس اعلام تاکسیرانی، در این طرح، ارزش گواهی اسقاط در زمان صدور فاکتور از بهای خودرو کسر میشود؛ رقمی که بسته به نوع خودرو از حدود ۱۴۰ میلیون تومان آغاز میشود. اقساط سال نخست این تسهیلات نیز از ۱۲ میلیون تومان در ماه شروع خواهد شد.
در مورد خودروهای غیر برقی نیز مدیرعامل تاکسیرانی اعلام کرد: «سال گذشته میزان تسهیلات نوسازی از ۱۵۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت، اما در آن زمان قیمت خودروهای متعارف حدود ۵۰۰ میلیون تومان بود.» وی تأکید کرد که افزایش مبلغ وام برای پروندههای سال گذشته امکانپذیر نیست و این موضوع خارج از اختیارات شهرداری تهران است. با این حال، برای سال ۱۴۰۴ تسهیلات نوسازی متناسب با افزایش قیمت خودروها، به ۴۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.
در حوزه تأمین ونهای جدید نیز مالکی اعلام کرد که در فراخوان نخست، وام ۳۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده بود که در تکرار فراخوان، این رقم به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.بهسازی تاکسیها نیز برای نخستینبار در دستور کار قرار گرفته وبودجهای برای تعمیرات تاکسیها و ونهایی با عمر کمتر از ۱۲ سال اختصاص یافته است. ب
ه گفته مالکی، در سال گذشته برای خودروهای وَن حدود ۱۰۰ میلیون تومان جهت تعمیرات پیشبینی شده و بهزودی اطلاعرسانی دقیق در این خصوص انجام خواهد شد.
زن روی زمین افتاده. پاهایش کشیده میشود، کف خیابان، روی آسفالت داغ پیروزی و پرتاب می شود داخل ون. این ویدئو حالا چند روز است در شبکههای اجتماعی میچرخد. ویدئویی کوتاه، تلخ، و آشنا. روایت رسمی، روایت خیابان ماجرا طبق گزارش رسمی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، از تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ آغاز میشود. […]
مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران، در گفتوگو با اکوایران، از تداوم اقدامات غیرشفاف در بوستان ولایت و نبود پاسخگویی مشخص از سوی شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت:چندین مرتبه در موضوع بوستان ولایت از شهرداری پیگیری کردهایم. برخی از تذکرهای من در جلساتی با آقای چمران و برخی از مسئولان شهرداری […]
در حالی که تهران، یکی از پرجمعیتترین و لرزهخیزترین کلانشهرهای جهان، با تهدید همیشگی زلزله روبهروست، مقامهای شهری میگویند با بهرهبرداری از یک سامانه هشدار سریع، میتوان تا ۶۰ درصد از تلفات انسانی در زلزلههای آینده جلوگیری کرد. علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از امضای تفاهمنامهای با پژوهشگاه بینالمللی زلزلهشناسی […]
در جلسه امروز شورای شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورا، با اشاره به ناکامی در مدیریت ساختوساز غیرمجاز در حریم تهران گفت: «برای مشکلات حریم هنوز اتفاق مثبتی نیفتاده و زور کسانی که برخلاف قانون ساختوساز میکنند بیشتر است.» وی همچنین نسبت به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی به هفت روز ابراز تردید کرد و […]
Δ