نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
علیرضا زاکانی در حاشیه نشست امروز _ چهارشنبه هشتم اسفند ۱۴۰۳_ هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که تراموا در تهران چه مزیتی نسبت به اتوبوس های بی ار تی دارد، بیان کرد: این ها الگوی حمل و نقلی است. ابتدا تاکسی بعد ون بعد اتوبوس های ۹ متری، بعد […]
علیرضا زاکانی در حاشیه نشست امروز _ چهارشنبه هشتم اسفند ۱۴۰۳_ هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که تراموا در تهران چه مزیتی نسبت به اتوبوس های بی ار تی دارد، بیان کرد: این ها الگوی حمل و نقلی است. ابتدا تاکسی بعد ون بعد اتوبوس های ۹ متری، بعد اتوبوس های ۱۲ متری، بعد اتوبوس های ۱۸ متری و بعد از فاضله اتوبوس های ۱۸ متری تا مترو یک الگوی حمل و نقل دیگری در دنیا تعریف شده است که تراموا نام دارد. الگوهای حمل و نقی دیگر نیز وجود دارد.
وی اظهار کرد: این تراموا که برای تهران در نظر گرفته شده است عملا ۴۲ متر است. سه الی چهار مزیت قطعی دارد. اول اینکه میزان مسافرگیری آن در فاصله بین بی ار تی و مترو قرار دارد. حدود دو سوم مترو مسافر میگیرد. مزیت بعدی طول عمر تراموا است. طول عمر اتوبوس به طور میانگین ۱۰ سال اما طول عمر تراموا به طور میانگین ۳۰ سال است. مثل واگن مترو که ۳۰ سال است. مزیت سوم سیگنالینگ آن است که در کل خط یکپارچه می شود.یعنی قبل از اینکه به چراغ قرمز برسد، چراغ سبز می شود. معطلی آن متفاوت خواهد بود.
شهردار تهران تصریح کرد: علاوه بر اینکه اساسا خصوصیت این نوع تراموایی که ما به تهران آوردیم نیاز به زیرساخت ندارد. نیاز به کندهکاری ندارد. تراموا چرخ لاستیکی است و یک الگوی جدیدی است که روز به روز در حال توسعه است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره سرقت المانهای شهری، بیان کرد: این امر وجود دارد و اگر بگویم نیست نادرست است. تلاش داریم تشدید نظارتهای بیشتر داشته باشیم و کیفیت را بهگونه ای قرار میدهیم که برای عنصر خاطی ارزش نداشته باشد. چیزهای مختلفی سرقت شده است. این شهر به این بزرگی اجزا و عناصر مختلی وجود دارد. این امر متداول نیست به این معنا که روتین باشد اما استثناهایی وجود دارد.
زاکانی با اشاره به افتتاح چندین ایستگاه مترو در آینده نزدیک، بیان کرد: ما در ابتدای سال چهار ایستگاه مترو افتتاح خواهیم کرد. در ماههای اولیه چهار ایستگاه افتتاح خواهد شد. در خط های۲،۴،۶،۷ نیز نقاط تکمیلی را دنبال میکنیم. در خط ۸،۹،۱۰ نیز روی ۱۰ ایستگاه داریم کار میکنیم. خط ۸ و ۹ را شروع کردیم. امید دارم که خط ۱۱ را نیز شروع کنیم.
به گزارش اکوایران، علاءالدین رفیعزاده در جلسه مشترک با عباس علی آبادی، وزیر نیرو و مدیران ارشد صنعت آب و برق کشور که در شرکت توانیر برگزار شد، افزود: تعطیلی دستگاههای دولتی هرگز گزینه نخست دولت نبوده و ما مخالف توقف فوری فعالیت کارمندان هستیم. اما در شرایط حاد و اضطراری، مانند مصرف بالای آب […]
به گزارش اکوایران، سرهنگ محمد شریفی با اشاره به اینکه زائران برای خرید ارز به صرافیهای مجاز مراجعه و از دلالان ارز جدا خودداری کنند، توصیه کرد: برای ورود به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات فقط گذرنامه و ویزا ضروری است و باید از آوردن مدارک شناسایی اضافی خودداری شود. ایسنا در خبری نوشت:وی […]
به گزارش اکوایران، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حملونقل مسافر سازمان راهداری و حملونقل جادهای با بیان اینکه پیشفروش بلیت اتوبوس در حال انجام است، گفت: فرآیند پیشفروش بلیت اتوبوس در حال انجام است و متناسب با میزان تقاضای زائران، سرویسهای فوقالعاده برای انتقال مسافران به مرزهای ششگانه کشور راهاندازی خواهد شد. وی افزود: در حال […]
به گزارش اکوایران، علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر درباره سفر زائران اربعین حسینی از پایانه مسافری خلیج فارس بندر خرمشهر به سمت اسکله کورنیش بندر بصره، اظهار داشت: مسیر خرمشهر به بصره با 17 مایل دریایی، نزدیکترین مسیر دریایی برای زائران اربعین حسینی است که بسته به سرعت کشتی 1.5 تا 2 ساعت […]
Δ