کل کارا : 36008 امروز با کارا : 32
  • تاریخ : دوشنبه, ۱۹ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 9 - June - 2025
  • ساعت :

    خطوط ۸ و ۹ مترو تهران از کدام مناطق تهران می گذرد

    به گزارش اکوایران،قرارداد ساخت خطوط ۸ و ۹ مترو تهران در تاریخ ۲ اسفندماه ۱۴۰۳ با شرکت‌های چینی به امضا رسید ،در این طرح، پیمانکاران چینی با همکاری شرکت‌های داخلی فعالیت خواهند کرد و تجهیز کارگاه‌های مربوطه نیز شروع شده است. یکی از ویژگی‌های این قرارداد، رویکرد جدید در تأمین مالی پروژه است. بر اساس […]

    به گزارش اکوایران،قرارداد ساخت خطوط ۸ و ۹ مترو تهران در تاریخ ۲ اسفندماه ۱۴۰۳ با شرکت‌های چینی به امضا رسید ،در این طرح، پیمانکاران چینی با همکاری شرکت‌های داخلی فعالیت خواهند کرد و تجهیز کارگاه‌های مربوطه نیز شروع شده است. یکی از ویژگی‌های این قرارداد، رویکرد جدید در تأمین مالی پروژه است. بر اساس مفاد توافق، در صورتی که فرآیند فاینانس به نتیجه نرسد، پیمانکار موظف است ۵ درصد از مبلغ کل قرارداد را سرمایه‌گذاری کند. این روش تأمین مالی به شکل مرحله‌ای ادامه خواهد داشت تا منابع لازم به پروژه تزریق شود.

    اجرای این قرارداد به عنوان یک تجربه جدید در تأمین منابع مالی پروژه‌های زیرساختی مطرح شده و پیمانکاران نیز این مدل را پذیرفته‌اند. همچنین، روند اجرایی پروژه‌ها به‌صورت فازبندی انجام خواهد شد و پس از تکمیل هر مرحله، فاز بعدی آغاز می‌شود.

     بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، احداث خط ۸ مترو در مدت ۶ سال و خط ۹ در بازه‌ای ۷ ساله پیش‌بینی شده است. در صورت تأمین به‌موقع منابع مالی، این پروژه‌ها طبق جدول زمان‌بندی اجرا خواهند شد؛ اما در غیر این صورت، امکان تأخیر در بهره‌برداری وجود دارد. ارزش کلی قراردادهای ساخت و تجهیز این دو خط ۴.۶ میلیارد یورو برآورد شده است. با بهره‌برداری از این خطوط، شبکه متروی تهران به شکلی یکپارچه‌تر توسعه خواهد یافت.

     خط ۸ مترو به‌عنوان یک مسیر ارتباطی داخلی، به طول ۴۰ کیلومتر و با ۳۵ ایستگاه از جنوب شرق تهران (منطقه ۱۵) آغاز شده و به‌صورت نعل اسبی تا شمال شرق پایتخت (منطقه ۴) امتداد می‌یابد. این خط ۱۳ منطقه شهری را پوشش داده و شامل ۹ ایستگاه تبادلی با سایر خطوط مترو است.

    خط ۹ مترو با طول ۵۲ کیلومتر و ۳۸ ایستگاه، از محدوده دولت‌آباد (منطقه ۲۰) در جنوب شرق تهران شروع شده و با عبور از مسیرهای شمالی، غربی و جنوبی، به ایستگاه مترو چیتگر (منطقه ۲۲) می‌رسد. این خط دارای ۱۱ ایستگاه تبادلی و پوشش‌دهی ۱۰ منطقه شهری است. بهره‌برداری از این دو خط می‌تواند سالانه ۳۴۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی کند.

     

    اخبار مشابه امروز:

    بازپس‌گیری یا تسویه‌حساب فرهنگی؟ / اجرای حکم خانه اندیشمندان صدای شورای شهر را درآورد
    19 - خرداد - 1404

    بازپس‌گیری یا تسویه‌حساب فرهنگی؟ / اجرای حکم خانه اندیشمندان صدای شورای شهر را درآورد

    در جلسه امروز شورای شهر تهران، چند عضو شورا به‌صراحت خواستار ارائه گزارش جامع شهرداری درباره نحوه بازپس‌گیری املاک عمومی شدند. موضوع اصلی بحث، اقدام شهرداری در تخلیه ملک «خانه اندیشمندان علوم انسانی» بود؛ نهادی که بنا بر اعلام اعضای شورا، بیش از ۲۵۰ نهاد علمی، فرهنگی و مدنی از ظرفیت‌های آن استفاده می‌کنند. برخورد […]

    قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
    18 - خرداد - 1404

    قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد

    به گزارش اکوایران،  در آستانه فصل جابه‌جایی مستأجران، گزارش‌های میدانی از دفاتر مشاوران املاک حاکی از آن است که بازار اجاره در سال ۱۴۰۴ همچنان در وضعیت رکود قرار دارد و میزان نقل‌وانتقال مستأجران نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. مشاوران املاک می‌گویند بسیاری از مستأجران، به دلیل کمبود گزینه‌های مناسب و فشارهای مالی، ناگزیر […]

    18 - خرداد - 1404

    جزئیات ارزش املاک بانک‌ها؛ ارزش روز اموال یک بانک کمتر از ارزش دفتری

    به گزارش اکوایران، بانک مرکزی فهرست جدیدی از اموال غیرمنقول بانک‌ها را تا پایان سال 1403 منتشر کرده است؛ بر اساس این گزارش، ارزش روز دارایی‌های غیرمنقول بانک‌ها در مجموع حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. طبق داده‌های  منتشر شده، بیشترین املاک تجاری به بانک سپه،  با 1719 واحد تعلق دارد و بانک‌های […]

    فرار از جابه‌جایی؛ مستأجران ۱۴۰۴ گرفتار گرانی و بلاتکلیفی بازار اجاره
    17 - خرداد - 1404

    فرار از جابه‌جایی؛ مستأجران ۱۴۰۴ گرفتار گرانی و بلاتکلیفی بازار اجاره

    به گزارش اکوایران،  در حالی‌که به فصل جابه‌جایی مستأجران نزدیک می‌شویم، بررسی‌ها از دفاتر مشاوران املاک نشان می‌دهد بازار اجاره در سال ۱۴۰۴ همچنان در رکود به‌سر می‌برد و میزان جابه‌جایی نسبت به سال گذشته نیز کاهش یافته است. واسطه‌های ملکی  می‌گویند، مستأجران به‌دلیل نبود گزینه‌های مناسب و فشارهای مالی، بیش از گذشته ناچار به تمدید […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا