نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اکوایران، در سال های گذشته افزایش نرخ بلیت هواپیماها، در برخی مواقع با اعتراض مسافران و در بسیاری از موارد با تحت تاثیر قراردادن صنعت گردشگری ایران چالشهای فراوانی را ایجاد کرده است، اما مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با ایلنا معتقد است سفر شرایط خاص خودش را دارد. خبر مرتبط […]
به گزارش اکوایران، در سال های گذشته افزایش نرخ بلیت هواپیماها، در برخی مواقع با اعتراض مسافران و در بسیاری از موارد با تحت تاثیر قراردادن صنعت گردشگری ایران چالشهای فراوانی را ایجاد کرده است، اما مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با ایلنا معتقد است سفر شرایط خاص خودش را دارد.
بحران در ناوگان هوایی ایران؛ کمبود هواپیما و افزایش قیمت بلیت
عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش قیمت بلیت هواپیما بدون بهبود کیفیت خدمات به مسافران گفت: وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به این امر پاسخگو باشد اما اقدام عملی از سوی مسئولین برای کنترل این مساله تاکنون صورت نگرفته است.
«کاپیتان حسینخانلری» مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در رابطه با افزایش نرخ بلیت هواپیما اعلام کرد: مردم در بسیاری موارد استفاده از سیستم حمل و نقل کالا و همچنین سفرهای داخلی و خارجی خود را از طریق هواپیما انجام میدهند اما اینکه شرکتهای هواپیمایی چگونه به ارائه سرویس و خدماتدهی میپردازند لازم است به این نکته تاکید کنم که این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
او گفت: با توجه به تحریمهای ظالمانهای که علیه ایران وجود دارد، شرکتهای هواپیمایی مجبور هستند قطعات، لوازم و تجهیزات جانبی هواپیماها را از طریق بازار آزاد و واسطههای متعدد تامین کنند که این به مفهوم قیمت و هزینه بیشتر برای پروازهای ایمن است.
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با تاکید بر اینکه اولویت اصلی شرکتهای هواپیمایی در ایران ایمنسازی و ارائه خدمات بهتر به مسافران است، ادامه داد: عزم و اراده تمام شرکتهای هواپیمایی در وهله نخست این است که مسافران در آرامش و با پروازهای ایمن سفر کنند و این ایمنی و آرامش و خدماتدهی مناسب بهدست نخواهد آمد مگر آنکه هواپیما مطئمن باشد. بنابراین وقتی قطعهها با واسطه تامین میشوند تا ایمنی هواپیما افزایش پیدا کند، طبیعی است که بلیتها گرانتر میشود.
او گفت: مسافران انتظار دارند که پروازها به موقع انجام شود و خدمات بهتری دریافت کنند و برای سفرهای بینالمللی، مسیر کوتاهتر و مستقیمی داشته باشند و من معتقد هستم که خدمات بهتر موضوع نرخ بلیت را تعیین میکند.
کاپیتان خانلری اعلام کرد: مسافری که وارد هواپیما میشود انتظار دارد هواپیما به موقع پرواز کند و خدمات بهتر ارائه دهد و در کوتاهترین مسیر پروازی به مقصد برسد تا دسترسی او به مسیر بعدی یا مسیر بین المللی تسهیل شود. بنابراین معتقد هستم که ارایه خدمات بهتر پروازی در تعیین قیمت نرخ بلیت هم موثر است.
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) افزود: بنده معتقدم اگر مسافر بتواند هواپیمای خوب با خدمات بهتر انتخاب کند و مثلا مسیر تهران – فرانکفورت را مستقیم پرواز کند یا مجبور نباشد برای رفتن به کوالالامپور و نقاط دوردست آسیا ۸ ساعت در فرودگاه دبی معطل بماند، حاضر است پول بیشتری برای این پرواز پرداخت کند. یعنی اگر همزمان با افزایش تقاضا شاهد خدمات خوب باشد، خب مسافر پول بیشتری هم پرداخت میکند.
حسین خانلری در پاسخ به این سوال که دلیل گران بودن نرخ پروازها بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان چیست؟ گفت: اگر نگاهی به عددی که میگویید و اسمش را گذاشتید گرانی که بنده اصلا قائل به آن نیستم، بکنید، متوجه خواهید شد که مسافر اصلا به این عدد نگاه نمیکند چون میگوید خدمات بهتری میگیرد و حاضر است برای آن مبلغ بیشتری هم بپردازد.
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که معاون گردشگری کشور هفته گذشته اعلام کرد نیاز صنعت گردشگری ایران به ۱۵۰ هواپیمای جدید است اما ناوگان هوایی ایران چه تعداد هواپیما نیاز دارد؟ اعلام کرد: بنده اگر آمار بدهم و بگویم فلان تعداد هواپیما لازم داریم این آمار کاملا غیرحرفهای است. چون بازار تعیین میکند چه تعداد هواپیما نیاز داریم. بنده میگویم هرچه تقاضا در بازار زیاد باشد به همان میزان هم باید عرضه وجود داشته باشد. در حوزه کسب و کار هم باید میزان تقاضا و عرضه با یکدیگر همخوانی داشته باشد. مثلا در ایام پیک سفر به مشهد تعداد پروازها باید افزایش پیدا کند و به همان میزان هم به هواپیمای بیشتر نیاز داریم. چون متقاضی بیشتری وجود دارد. بنابراین بازار است که تعیین میکند چه تعداد پرواز و چه تعداد هواپیما نیاز داریم.
به گزارش اکوایران، روز گذشته علیرضا نوین عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی کمبود تعداد هواپیما را از دیگر مشکلات حوزه هواپیمایی دانست و گفت: طی چند ماه گذشته، بعضی از شرکتها، تعدادی هواپیما خریداری و وارد کشور کردهاند اما در مجموع ۱۰۰ هواپیما در خطوط هوایی کشور داریم که فعال هستند در حالی که کشور به ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز دارد. از همین ۱۰۰ فروند هواپیما حدود ۳۰ درصد همواره نیاز به بازسازی و تعمیر دارند.
به گزارش اکوایران، دکتر ناصر ملکپور درباره تعداد مبتلایان به هموفیلی در کشور گفـت: بررسی آمار و ارقام سامانه هموفیلی در کشور نشان میدهد که حدود 14 هزار بیمار مبتلا به هموفیلی در کشور حضور دارند که از این میان پنج هزار و 500 مورد هموفیلی کمبود فاکتور هشت، 1892 مورد فون ویلبراند، 1200 مورد […]
به گزارش اکوایران، تا لحظه درج این خبر، ترافیک در آزادراه تهران – شمال محدوده تونل شماره ۱۸ و انتهای تونل البرز سنگین است. همچنین ترافیک در محور چالوس مسیر جنوب به شمال حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه سنگین است. ایرنا نوشت ترافیک در محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده مشاء نیز سنگین […]
به گزارش اکوایران، شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اعلام کرد: به اطلاع مشترکین محترم ساکن در مناطق کرهرود، شهدای صفری، شهرک سجادیه (باغ خلج) بخشهایی از کوی امام علی (۲۰ متری فوتبال) میرساند در راستای اجرای دو عملیات سراهگیری از خطوط انتقال ۵۰۰ و ۴۰۰ میلیمتری چاههای سمنگان به مخزن الغدیر در راستای بهبود […]
به گزارش اکوایران، بررسی بازار رهن و اجاره خانه در محله پیروزی که در شرق تهران و در منطقه ۱۳ و ۱۴ تهران واقع شده است، نشان میدهد که حداقل بودجه برای رهن کامل یک واحد آپارتمان 50 تا 60 متری و دارای آسانسور و پارکینگ، باید دستکم بین 600 تا 700 میلیون تومان بودجه در […]
Δ