نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اکوایران،بامداد دوشنبه، ۲۲ بهمنماه ۱۴۰۳، شهرداری تهران نخستین تست درونشهری تراموا را از مبدأ پایانه شرق به سمت غرب انجام داد. این آزمایش بدون مسافر و با هدف بررسیهای فنی صورت گرفت و قرار است چند شب دیگر ادامه یابد تا پس از آن، مسافرپذیری آزمایشی آغاز شود. این اقدام در حالی انجام […]
به گزارش اکوایران،بامداد دوشنبه، ۲۲ بهمنماه ۱۴۰۳، شهرداری تهران نخستین تست درونشهری تراموا را از مبدأ پایانه شرق به سمت غرب انجام داد. این آزمایش بدون مسافر و با هدف بررسیهای فنی صورت گرفت و قرار است چند شب دیگر ادامه یابد تا پس از آن، مسافرپذیری آزمایشی آغاز شود.
این اقدام در حالی انجام شده که هنوز مجوز رسمی از شورای شهر تهران برای راهاندازی تراموا اخذ نشده است. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، پیشتر اعلام کرده بود که در سال جاری تنها مطالعات احداث تراموا انجام میشود و عملیات اجرایی آن آغاز نخواهد شد. وی تأکید کرده بود که باید مطالعات احداث تراموا انجام و لایحه آن به شورای شهر ارسال شود. چمران همچنین اظهار داشت: «تراموا چیزی است که در دنیای کنونی خیلی به آن توجه نمیشود؛ بنابراین باید ضرورت آن تشخیص داده شود که اگر در مطالعات این موضوع مشخص شود، مورد حمایت شورا و شهرداری قرار خواهد گرفت.»
در مقابل، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، با دفاع از این پروژه، اظهار داشت: «در شهرهای بزرگ، یکی از الگوهای برتر توسعه حملونقل، همین تراموا محسوب میشود که هم حملونقل پاک است و هم یک دوره زمانی ارائه خدمت بالا را به خود اختصاص میدهد.» وی همچنین به هزینههای این طرح اشاره کرده و گفته است: «آنچه برآورد شده، ۲۰۰ میلیون دلار برای ۱۸ کیلومتر خط است.»
سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران، نیز با اشاره به ورود تراموا به کشور گفت: «انتظار داشتیم شهرداری تهران ابتدا مطالعات لازم را انجام دهد و بعد ترامواها را وارد کند؛ اگر تراموا در تهران جواب ندهد به کشور مبداء بازگردانده میشود.» وی افزود: «ما انتظار داشتیم شهرداری تهران ابتدا مطالعات فنی، ترافیکی، اقتصادی و اجتماعی جامعی ارائه دهد. اما متأسفانه، شهرداری دو رام قطار بهصورت آزمایشی از چین وارد کرده که قرار است تست میدانی انجام شود. هرچند این اقدام میتوانست پس از انجام مطالعات پایهای صورت گیرد، اما اکنون همزمان با تست میدانی، مطالعات لازم را از شهرداری خواهیم خواست، در غیر این صورت این ناوگان عمل برگشت خواهد بود.»
دو رام قطار تراموای وارداتی که برای این تستها استفاده میشوند، بهصورت امانی در اختیار شهرداری تهران قرار گرفتهاند .
با توجه به اختلافنظرها بین شهرداری و شورای شهر تهران، سرنوشت نهایی پروژه تراموا و زمانبندی اجرای آن همچنان در هالهای از ابهام قرار دارد.
زمانی که زلزلهای ویرانگر، آتشسوزیهای خانمانسوز، سیلهای ناگهانی یا حتی جنگهای طولانی، خانههایمان را به ویرانه تبدیل میکنند، تنها دیوارها و سقفها نیستند که آسیب میبینند.
به گزارش اکوایران، جعفر فرهمند در تشریح روند خدمت رسانی شرکت واحد در زمان بهسازی نیمه جنوبی خط یک مترو گفت: با آغاز عملیات نوسازی و بهسازی نیمه جنوبی خط یک متروی تهران از صبح چهارشنبه و ادامه آن تا پایان جمعه ۳ مرداد، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به منظور حمایت و تسهیل تردد مسافران […]
به گزارش اکوایران، رسانههای روسی از محو شدن یک فروند هواپیمای آنتونوف-24 در منطقه آمور روسیه از صفحه رادار خبر دادند. خبرگزاری ریانووستی به نقل از مقامات محلی اعلام کرد که هواپیمای آنتونوف-24 که در منطقه آمور مفقود شده بود، پیدا شده و بررسیهای اولیه در حال انجام است. اسپوتنیک نیز اعلام کرد که احتمالا تمامی […]
به گزارش اکوایران، سرهنگ کشیر اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا ۱۸ تیر ۱۴۰۴، بیش از ۵۶ هزار دستگاه خودرو و حدود ۲۷ هزار دستگاه موتورسیکلت به دلیل تخلفات حادثهساز توقیف و به پارکینگ منتقل شدهاند. او با بیان اینکه این آمار نشاندهنده وضعیت نگرانکننده انضباط ترافیکی در تهران است، افزود: این وضعیت زنگ خطری […]
Δ