نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
وضعیت حملونقل عمومی تهران، بهویژه اتوبوسهای شهری، سالهاست که مورد انتقاد شهروندان قرار دارد. بسیاری از اتوبوسها فرسوده و مستهلک هستند و در برخی خطوط، مسافران مجبورند زمان زیادی را منتظر بمانند. حالا، با ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید، این سوال مطرح میشود که آیا این تعداد، دردی از سیستم حملونقل شهری دوا میکند؟ احمد […]
وضعیت حملونقل عمومی تهران، بهویژه اتوبوسهای شهری، سالهاست که مورد انتقاد شهروندان قرار دارد. بسیاری از اتوبوسها فرسوده و مستهلک هستند و در برخی خطوط، مسافران مجبورند زمان زیادی را منتظر بمانند. حالا، با ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید، این سوال مطرح میشود که آیا این تعداد، دردی از سیستم حملونقل شهری دوا میکند؟
احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد، در اینباره گفته است که این اتوبوسها در مسیرهای پرتردد، بهویژه در جنوب تهران، مستقر خواهند شد.
احمد قیومی در تشریح روند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران گفته است: بر اساس نیازسنجیهای انجامشده، از فردا ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید از برندهای اسکانیا و عقاب در ۴ خط پرتقاضای اتوبوسرانی تهران به کار گرفته میشود. در این راستا، ۱۰ دستگاه در خط ۳۳۰ (پارکینگ شهر ری – راهآهن)، ۱۳ دستگاه در خط ۳۳۲ (مفتح – جوانمرد)، ۱۵ دستگاه در خط ۳۶۵ (خانیآباد – پایانه کاوه میدان انقلاب اسلامی) و ۱۲ دستگاه در خط ۳۹۲ (نعمتآباد – بوتان) مستقر خواهند شد.
اودرباره معیارهای انتخاب این خطوط برای نوسازی گفت: تعیین اولویتهای نوسازی ناوگان بر اساس شاخصهایی همچون حجم ترافیک خطوط، تعداد مسافران و مسیر تردد با اولویت نوسازی در مسیرهای منتهی به جنوب شهر تهران انجام شده است. این اقدام در راستای بهبود کیفیت خدمات حملونقل عمومی، کاهش زمان انتظار مسافران و افزایش رفاه شهروندان انجام شده و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.
آمارها نشان میدهد که تهران به بیش از ۵ هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد تا پاسخگوی تقاضای روزافزون باشد. این در حالی است که در سالهای اخیر، وعدههای زیادی درباره نوسازی ناوگان داده شده، اما کمتر عملی شده است. برای نمونه، در سال گذشته نیز صحبت از نوسازی گسترده ناوگان شد، اما در عمل، تنها تعداد محدودی اتوبوس جدید به شهر اضافه شد.
از سوی دیگر، بسیاری از اتوبوسهای فعلی عمر مفید خود را پشت سر گذاشتهاند و روزانه دچار خرابی و نقص فنی میشوند. این مسأله باعث افزایش زمان انتظار مسافران و کاهش کیفیت خدمات شده است. در چنین شرایطی، ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس نمیتواند تحولی بنیادین ایجاد کند و تنها یک مُسکن موقتی به حساب میآید.
به گزارش اکوایران، بررسی فایلهای رهن و اجاره در محله ستارخان که بخشی از منطقه 2 شهرداری تهران قرار گرفته نشان میدهد که در این محله حداقل بودجه رهن کامل یک آپارتمان 50 تا 60 متری با امکاناتی نظیر آسانسور، پارکینگ و انباری، بین 850 میلیون تا 900 میلیون تومان است و اگر این امکانات را در […]
به گزارش اکوایران،کامران ملکی، گفت: فروش بلیت پروازهای اربعین از تاریخ هشتم مرداد ماه از طریق درگاه های رسمی اعلامی سازمان هواپیمایی کشوری آغاز شده و تا پایان ظرفیت ادامه خواهد داشت. به گزارش ایسنا، مدیرکل هماهنگی امور گشتهای مشترک و نظارت بر بازار سازمان تعزیرات حکومتی، نرخ مصوب بلیت به مقصد عراق را در این ایام از […]
به گزارش اکوایران، خبر فوری نوشت: خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد که پس از زلزله شدید در شرق دور روسیه، موجی از سونامی به ارتفاع ۳ تا ۴ متر در منطقه یلیزوف از توابع کامچاتکا ثبت شده است. امروز زلزلهای عظیم به بزرگی ۸/۸ شبهجزیره کامچاتکا در ناحیه شرق دور روسیه را لرزانده و موجب […]
به گزارش اکوایران، معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر اعلام کرد: افرادی که املاک متروکه، دامداریهای بدون استفاده یا خانههای خالی خود را اجاره میدهند، حتی اگر از فعالیت غیرقانونی ماینرها بیاطلاع باشند، در قبال جرائم و خسارات وارده، مسئول هستند و امکان توقیف ملک آنها وجود دارد. همزمان با افزایش ۵ برابری کشفیات […]
Δ