نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
علیرضا زاکانی، شهردار تهران، با حضور در پایانه جدید شرق، در جریان آخرین وضعیت مونتاژ و بررسی فنی ترامواهای جدید پایتخت قرار گرفت. این ترامواها که با فناوری برقی (باتری) کار میکنند و هیچگونه آلایندگی ندارند، بهطور موقت و امانی وارد کشور شدهاند تا در یک مرحله آزمایشی مورد ارزیابی قرار گیرند. شهردار تهران […]
علیرضا زاکانی، شهردار تهران، با حضور در پایانه جدید شرق، در جریان آخرین وضعیت مونتاژ و بررسی فنی ترامواهای جدید پایتخت قرار گرفت. این ترامواها که با فناوری برقی (باتری) کار میکنند و هیچگونه آلایندگی ندارند، بهطور موقت و امانی وارد کشور شدهاند تا در یک مرحله آزمایشی مورد ارزیابی قرار گیرند.
شهردار تهران در این بازدید بر لزوم آمادهسازی زیرساختهای لازم برای بهرهبرداری آزمایشی از این مدل حملونقل تأکید کرد. وی دستور داد مسیر ۱۹ کیلومتری خط یک BRT، حدفاصل تهرانپارس تا میدان انقلاب و میدان آزادی، برای حرکت این ناوگان جدید آماده شود. این پروژه که تحت عنوان ART (Autonomous Rapid Transit) معرفی شده است، بخشی از برنامه مدیریت شهری برای توسعه حملونقل عمومی و کاهش آلودگی هوای تهران محسوب میشود.
آمادهسازی مسیر و بهسازی زیرساختها
محسن هرمزی، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، نیز در چهارمین کمیته اجرایی بهسازی مسیر ART، از اصلاح و بهسازی مسیر اتوبوسهای BRT خبر داد. به گفته وی، اقدامات زیرساختی مورد نیاز قبل از بهرهبرداری آزمایشی این ترامواها در حال انجام است.
مهمترین اقدامات انجامشده شامل آسفالت مکانیزه مسیر با مصرف حدود ۱۰ هزار تن آسفالت،نردهگذاری و اصلاح نردههای مسیر به طول تقریبی دو کیلومتر،حذف رفیوژ میانی در برخی مقاطع وخطکشی جدید و نصب تجهیزات ترافیکی برای هدایت ترامواها است.
هرمزی با اشاره به اهمیت خطکشیها در نظمدهی به ترافیک شهر، تأکید کرد که در ورودی ایستگاهها تجهیزات راهنمایی و رانندگی نیز نصب خواهد شد.
مزایای ترامواهای جدید و هدف از اجرای طرح
ترامواهای جدید که پس از انجام تستهای فنی، قرار است وارد مرحله آزمایشی شوند، نسبت به اتوبوسهای معمولی ظرفیت بالاتری برای جابهجایی مسافران دارند و میتوانند تا ۵۰ درصد بیشتر از ظرفیت فعلی، مسافر حمل کنند. از سوی دیگر، با توجه به اینکه این وسایل حملونقل از باتریهای برقی استفاده میکنند، هیچگونه آلایندگی تولید نکرده و میتوانند به کاهش آلودگی هوای تهران کمک کنند.
در این میان برخی اعضای شورای شهر تهران با اجرای آن مخالفاند. منتقدان معتقدند که ورود ترامواهای چرخ لاستیکی بدون بررسی کافی و برنامهریزی بلندمدت، ممکن است مشکلاتی در سیستم حملونقل عمومی ایجاد کند. علاوه بر این، نگرانیهایی درباره هزینههای جانبی و عملیاتی این وسایل وجود دارد، بهویژه اینکه این ترامواها فعلاً بهصورت امانی وارد کشور شدهاند و هنوز وضعیت نهایی خرید یا اجاره آنها مشخص نیست.
در صورت موفقیت تستهای فنی و اثبات کارایی این مدل حملونقل، ممکن است تهران در آینده شاهد ورود گستردهتر این ترامواها باشد. اما همچنان چالشهایی مانند تأمین مالی، زیرساختهای لازم و پذیرش عمومی در این مسیر وجود دارد.
به گزارش اکوایران، شهرداری تهران اعلامکرد که از ۲۵ خرداد تا ۸ تیر، عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک رایگان است اما شهروندان گله داشتند که عوارض از انها اخذ شده است. به گزارش فارس، بر اساس تأیید شورای ترافیک شهر تهران، در جنگ ۱۲ روزه تردد همه خودروها در محدوده طرحترافیکمجاز شد اما به […]
به گزارش اکوایران، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از ماندگاری هوای گرم تا اوایل هفته جاری در خراسان رضوی خبر داد و اعلام کرد که حداکثر دمای هوا در مشهد در روزهای آینده به ۳۸ درجه سانتیگراد و در نواحی گرمسیر به ۴۰ الی ۴۲ درجه نیز خواهد رسید.
به گزارش اکوایران، براساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، طی تیرماه سال جاری تهران هشت روز هوای قابل قبول، ۱۷ روز هوای ناسالم برای گروههای حساس، سه روز هوای ناسالم برای همه، یک روز هوای بسیار ناسالم و دو روز هوای خطرناک را به خود دید. آلاینده شاخص هوا طی این ماه ذرات معلق […]
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: این اقدام با نزدیک شدن به ایام اربعین و افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی به عراق، برای تأمین حداکثری زیرساختهای حملونقل هوایی و ارتقای کیفیت خدمات پروازی برای زائران انجام میشود. قیمت بلیت رفت و برگشت به مقصد بغداد یا نجف برای زائران از استانهای خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، […]
Δ