نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
پروژه تأمین واگنهای مترو برای تهران که که از سال گذشته با سفر زاکانی شهردار تهران به چین اعلام شد وارد فاز اجرایی شده ، این روزها با اظهارات متناقض مسؤولان شهرداری و وزارت کشور در کانون توجه قرار گرفته است. در حالی که مدیران شهری تهران به تأخیرات در تحویل واگنها و مشکلات مالی […]
پروژه تأمین واگنهای مترو برای تهران که که از سال گذشته با سفر زاکانی شهردار تهران به چین اعلام شد وارد فاز اجرایی شده ، این روزها با اظهارات متناقض مسؤولان شهرداری و وزارت کشور در کانون توجه قرار گرفته است. در حالی که مدیران شهری تهران به تأخیرات در تحویل واگنها و مشکلات مالی پروژه اشاره میکنند، وزارت کشور ضمن رد این انتقادات، تأکید دارد که تمامی مراحل پروژه مطابق برنامه پیش رفته است. این تناقضها بهویژه در حوزه مالی و زمانبندی تحویل واگنها، سؤالاتی را پیرامون هماهنگی و شفافیت در اجرای این پروژه بهوجود آورده است.
در روزهای اخیر، بحثهای مختلفی در خصوص پروژه تأمین ۲۰۰۰ واگن مترو برای تهران مطرح شده است. مدیرکل حملونقل عمومی وزارت کشور، محمد باباییزاده، در گفتوگوی با خبرگزاری ایسنا، ضمن رد برخی اظهارات منتسب به مسؤولان شهرداری تهران، تأکید کرد که تمامی مراحل قرارداد تأمین واگنهای مترو مطابق برنامه زمانبندی پیش میرود. وی اظهار داشت که هیچگونه تأخیری در تحویل واگنها از سوی پیمانکار وجود نداشته و تمامی اقدامات مالی و ارزی از سوی وزارت کشور به موقع انجام شده است.
با این حال، این اظهارات با انتقادات مسؤولان شهری تهران مغایرت دارد. برخی از مدیران شهری از جمله اعضای شورای شهر تهران، پیشتر در مصاحبههای خود، تأخیرات در تحویل واگنها و مشکلات پیش آمده در فرآیند تأمین منابع مالی را مورد اشاره قرار دادهاند. آنان همچنین به بدقولی پیمانکاران و تأثیرات منفی آن بر روند پروژه اشاره کردهاند.
یکی از مهمترین تناقضها در اظهارات دو طرف مربوط به مسئله زمانبندی تحویل واگنهاست. در حالی که وزارت کشور تأکید دارد که هیچگونه تأخیری در تحویل واگنها وجود ندارد و بر اساس قرارداد، اولین واگنها در نیمه اول سال ۱۴۰۴ به کشور وارد خواهد شد، شهرداری تهران از عدم شفافیت در این زمینه و اعلام زمانهای غیررسمی در رسانهها گلایه کرده است.
در این میان، مسئله مالی نیز دچار ابهاماتی است. وزارت کشور اعلام کرده که تمامی هزینههای جانبی پروژه و حتی هزینههای ارزی را پرداخت کرده است، در حالی که برخی از مسؤولان شهری تهران معتقدند که تأمین منابع مالی و پیشپرداختها به درستی انجام نشده است.
مسئولان حوزه حمل و نقل وزارت کشور تأکید دارند : شهرداری تهران پروژه واگنهای چینی را پیش از نهایی شدن به رسانهها کشانده و اظهارات غیرواقعی مطرح کرده است که منجر به ایجاد حاشیه شده است. در حالی که وزارت کشور به سکوت رسانهای و محرمانگی پروژهها پایبند بوده، شهرداری تهران با طرح عمومی موضوعات، حاشیهسازی کرده است.
مترو برای کاهش بار ترافیکی و بهبود حملونقل عمومی، نیاز است که تمامی طرفها به شفافیت بیشتری در خصوص زمانبندیها و هزینهها دست یابند تا بتوانند به دور از حواشی، این پروژه ملی را با موفقیت به پایان برسانند.
به گزارش اکوایران، در حالیکه به فصل جابهجایی مستأجران نزدیک میشویم، بررسیها از دفاتر مشاوران املاک نشان میدهد بازار اجاره در سال ۱۴۰۴ همچنان در رکود بهسر میبرد و میزان جابهجایی نسبت به سال گذشته نیز کاهش یافته است. واسطههای ملکی میگویند، مستأجران بهدلیل نبود گزینههای مناسب و فشارهای مالی، بیش از گذشته ناچار به تمدید […]
به گزارش اکوایران، در هفتههای اخیر، بحث سگگردانی در فضاهای عمومی دوباره به یکی از موضوعات مورد توجه مسئولان، رسانهها و شهروندان تبدیل شده است. همزمان با گسترش زندگی شهری و رشد نگهداری از حیوانات خانگی، تضادهایی در برداشتها، نیازها و حقوق عمومی شکل گرفته که نشان میدهد این پدیده نیازمند قانونگذاری دقیق و مبتنی […]
به گزارش اکوایران، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتشنشانی تهران، از وقوع یک آتشسوزی گسترده در یک کارخانه تولید مواد لبنیاتی واقع در بزرگراه شهید متوسلیان خبر داد و جزئیات این حادثه را تشریح کرد. وی گفت: ساعت ۵:۲۹ دقیقه صبح امروز یک مورد آتشسوزی در یک کارخانه تولید مواد لبنیاتی در مسیر غرب به شرق […]
پرونده قتل الهه حسیننژاد که از چهارم خردادماه خبر مفقودی او رسانهای شده بود، سرانجام با شناسایی و بازداشت عامل قتل به سرانجام رسید. فرد مظنون، رانندهای با پلاک شهرستان بوده که بهصورت شخصی و بدون مجوز رسمی در تهران اقدام به جابهجایی مسافر میکرده است. در واکنش به این حادثه، شادی مالکی، مدیرعامل سازمان […]
Δ