نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با موضوع ارائه گزارش عملکرد بودجه ای معاونت فنی عمرانی با حضور جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران ، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران برگزار شد. در ابتدای این جلسه شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران […]
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با موضوع ارائه گزارش عملکرد بودجه ای معاونت فنی عمرانی با حضور جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران ، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران برگزار شد.
در ابتدای این جلسه شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به سه رویکرد بودجهای معاونت فنی و عمرانی برای سال آینده گفت: رویکرد معاونت تکمیل زیرساخت ها، نگهداشت و اتمام پروژههای مطروحه در طرح جامع تهران است.
وی گفت: میخواهیم پروژه های باقی مانده را تکمیل کنیم و بودجه سال آینده و متمم برای تکمیل و اتمام پروژه ها است.
در ادامه جلسه جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بودجه سال آینده معاونت فنی و عمرانی گفت: نگاه خودرو محوری در پروژه های عمرانی باید به انسان محوری تغییر یابد.
وی گفت حتما قبل از اجرای هر پروژه باید بررسی های لازم در خصوص اثربخشی طرح ها صورت پذیرد. بعضی پروژهای شهری بعد از تکمیل مورد اقبال مردم قرار نگرفته یا مشکلات را افزایش داده اند حتی در برخی از مواقع منجر به افزایش بار ترافیکی نیز شده است.
وی درباره انتظارات کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر از معاونت درخصوص بودجه سال آینده بیان کرد: برای تدوین بودجه سال آینده اولویت را باید مشخص کنیم و در همین راستا معاونت باید لیست پروژه های در دست ساخت و درصد پیشرفت آنها را مشخص کند، همچنین باید بگوید کدام پروژهها تاییده حمل و نقلی دارند و سومین موضوع نیز ارزیابی پروژه های اجرا شده است تا به کمک این ارزیابیها بتوان درخصوص پروژه های مشابه تصمیم گیری کرد.
تشکری هاشمی تصریح کرد: ارزیابی ها برای جلوگیری از انجام دوباره برخی اشتباهات است و اولویت بندی پروژه ها باید با نگاه حمل و نقلی و بازگشایی گرههای ترافیکی و ایمنی باشد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران درباره تخصیص بودجه گفت: از ابتدای سال تاکنون از 12 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب تنها 5 هزار میلیارد تومان تامین نقدینگی شده و باید مشخص شود دلیل این عقب ماندگی چیست و ارزیابی صورت گیرد تا این مشکل برای سال آینده دیگر تکرار نشود همچنین باید آخرین درصد پیشرفت پروژه ها نیز مشخص شود.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه آنچه که مشخص است این است که اجرای برخی از کارها واجب نیست و برخی از کارها نیز باید حتما انجام شوند گفت: طبق گفته معاون فنی و عمرانی 500 هزار متر مربع آسفالت ریزی در مناطق انجام شده اما بیش از 4 هزار کیلومتر معبر اصلی در تهران وجود دارد که برخی پیاده رو ندارند و مردم باید به سختی از خیابان عبور کنند میتوان هزینه ها را بصورت بهتری مدیریت و برای حل مشکلات مردم اقدام کرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: تکمیل شبکه آب های سطحی تبدیل به یک چالش اساسی شده است باید تکمیل این شبکه که حدود ۱۵۰ کیلومتر آن باقی مانده است در اولویت قرار کیرد.
زن روی زمین افتاده. پاهایش کشیده میشود، کف خیابان، روی آسفالت داغ پیروزی و پرتاب می شود داخل ون. این ویدئو حالا چند روز است در شبکههای اجتماعی میچرخد. ویدئویی کوتاه، تلخ، و آشنا. روایت رسمی، روایت خیابان ماجرا طبق گزارش رسمی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، از تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ آغاز میشود. […]
مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران، در گفتوگو با اکوایران، از تداوم اقدامات غیرشفاف در بوستان ولایت و نبود پاسخگویی مشخص از سوی شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت:چندین مرتبه در موضوع بوستان ولایت از شهرداری پیگیری کردهایم. برخی از تذکرهای من در جلساتی با آقای چمران و برخی از مسئولان شهرداری […]
در حالی که تهران، یکی از پرجمعیتترین و لرزهخیزترین کلانشهرهای جهان، با تهدید همیشگی زلزله روبهروست، مقامهای شهری میگویند با بهرهبرداری از یک سامانه هشدار سریع، میتوان تا ۶۰ درصد از تلفات انسانی در زلزلههای آینده جلوگیری کرد. علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از امضای تفاهمنامهای با پژوهشگاه بینالمللی زلزلهشناسی […]
در جلسه امروز شورای شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورا، با اشاره به ناکامی در مدیریت ساختوساز غیرمجاز در حریم تهران گفت: «برای مشکلات حریم هنوز اتفاق مثبتی نیفتاده و زور کسانی که برخلاف قانون ساختوساز میکنند بیشتر است.» وی همچنین نسبت به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی به هفت روز ابراز تردید کرد و […]
Δ