نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اکوایران، این روزها که آلودگی در تهران بیداد می کند و شدت آن روز به روز بیشتر می شود، کارشناسان راه حل های بسیاری را برای حل این معضل بزرگ پایتخت ارائه کرده اند که در این میان جمع آوری خودروهای فرسوده و استفاده از خودروهای برقی نیز جالب توجه است. هدف مهمی […]
به گزارش اکوایران، این روزها که آلودگی در تهران بیداد می کند و شدت آن روز به روز بیشتر می شود، کارشناسان راه حل های بسیاری را برای حل این معضل بزرگ پایتخت ارائه کرده اند که در این میان جمع آوری خودروهای فرسوده و استفاده از خودروهای برقی نیز جالب توجه است.
هدف مهمی که شهرداری تهران چندی پیش با واردات تاکسی های برقی تا حدودی سعی در تحقق آن داشت اما تعداد اندک این تاکسی ها و همچنین قیمت بالایی که دارند و عدم توان مالی رانندگان تاکسی برای خرید آن ها، نمی تواند دردی از مشکلات بزرگ کلانشهر تهران حل کند.
با این حال، این موضوع مورد توجه شهرداری تهران قرار گرفته است و به نظر می رسد تسهیلات ویژه ای برای رانندگان تاکسی در راه است تا بتوانند صاحب تاکسی های برقی شوند.
در همین راستا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در مورد آخرین وضعیت کمک دولت به توسعه حمل و نقل در تهران و تحقق ماده ۱۲ با بیان اینکه دولت از طریق دو مجموعه مرتبط با خود، یعنی مجموعهای مرتبط در وزارت صمت و دیگر ناظر بر بانک شهر در حال سرمایه گذاری است که مبتنی بر این سرمایه گذاری، وام صفر درصد به رانندگان خودروهای برقی بدهند، به ایسنا، گفت: همچنین قرار شد خودروهای برقی را با توجه به شرایط تهران برای تردد در این شهر در نظر بگیرند.
وی با بیان اینکه مقرر شد یک مبلغی را برای کمک به رانندگان خودروهای برقی در نظر بگیرند و رانندگان نیز پرداخت وام را با تسهیلات صفر درصد خواهند داشت، اظهار کرد: بازپرداخت این وام با عددی حدودا ۸ میلیون تومان در ماه شروع میشود و اساسا با توجه به کیفیت خودروها و شرایط و… فرصت بسیار جدیدی است.
زاکانی با اشاره به کمک دولت برای توسعه حمل و نقل در تهران، افزود: دولت در صرف فصل ماده ۱۲ به صورت ارزی هر سه ماه یکبار با بانک و مجموعه مربوطه (در پرداخت وام صفر درصد) تسویه حساب می کند.
به گزارش اکوایران، در سفر سال گذشته شهردار تهران به چین علاوه بر نهایی کردن خرید ۶۳۰ واگن مترو از محل تعهدات وزارت کشور، نسبت به ثبت سفارش بیش از ۲۷ هزار تاکسی برقی و حدود ۲۰۰۰ اتوبوس برقی برای تهران اقدام شد.
یکی از روشهایی که شهردار تهران بر اجرای آن برای حمایت از رانندگان تاکسی تأکید دارد تحقق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر توسط دولت است، قانونی که بر اساس آن دولت باید به ازای صرفه جویی که در مصرف سوخت به واسطه برقی سازی انجام می شود، مبالغی را به سازمان های موثر پرداخت کند. مادهای که شهرداری تهران تأکید بر اجرای پیشینی دارد و دولت بر اجرای پسینی آن تاکید دارد، به عبارت دیگر شهرداری تهران خواهان پرداخت اعتبارات مالی حاصل از ماده ۱۲ قبل از واگذاری تاکسی های برقی دارد و دولت با اتکا به قانون بر تأمین اعتبار بعد از برقی سازی و صرفه جویی در مصرف سوخت دارد.
به گزارش اکوایران، در حالیکه به فصل جابهجایی مستأجران نزدیک میشویم، بررسیها از دفاتر مشاوران املاک نشان میدهد بازار اجاره در سال ۱۴۰۴ همچنان در رکود بهسر میبرد و میزان جابهجایی نسبت به سال گذشته نیز کاهش یافته است. واسطههای ملکی میگویند، مستأجران بهدلیل نبود گزینههای مناسب و فشارهای مالی، بیش از گذشته ناچار به تمدید […]
به گزارش اکوایران، در هفتههای اخیر، بحث سگگردانی در فضاهای عمومی دوباره به یکی از موضوعات مورد توجه مسئولان، رسانهها و شهروندان تبدیل شده است. همزمان با گسترش زندگی شهری و رشد نگهداری از حیوانات خانگی، تضادهایی در برداشتها، نیازها و حقوق عمومی شکل گرفته که نشان میدهد این پدیده نیازمند قانونگذاری دقیق و مبتنی […]
به گزارش اکوایران، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتشنشانی تهران، از وقوع یک آتشسوزی گسترده در یک کارخانه تولید مواد لبنیاتی واقع در بزرگراه شهید متوسلیان خبر داد و جزئیات این حادثه را تشریح کرد. وی گفت: ساعت ۵:۲۹ دقیقه صبح امروز یک مورد آتشسوزی در یک کارخانه تولید مواد لبنیاتی در مسیر غرب به شرق […]
پرونده قتل الهه حسیننژاد که از چهارم خردادماه خبر مفقودی او رسانهای شده بود، سرانجام با شناسایی و بازداشت عامل قتل به سرانجام رسید. فرد مظنون، رانندهای با پلاک شهرستان بوده که بهصورت شخصی و بدون مجوز رسمی در تهران اقدام به جابهجایی مسافر میکرده است. در واکنش به این حادثه، شادی مالکی، مدیرعامل سازمان […]
Δ