نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اکوایران، طبق مصوبه جدید، از ابتدای بهمن ماه، عوارض ۵ آزادراه دولتی کشور افزایش مییابد. بر اساس این مصوبه، عوارض آزادراه تهران-قم برای رفت و برگشت ۱۵ هزار تومان، آزادراه کرج-قزوین ۱۵ هزار تومان، آزادراه بندرعباس-شهید رجایی ۸۵۰۰ تومان، آزادراه قزوین-زنجان ۳۵ هزار تومان و آزادراه تهران-ساوه ۲۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین، […]
به گزارش اکوایران، طبق مصوبه جدید، از ابتدای بهمن ماه، عوارض ۵ آزادراه دولتی کشور افزایش مییابد. بر اساس این مصوبه، عوارض آزادراه تهران-قم برای رفت و برگشت ۱۵ هزار تومان، آزادراه کرج-قزوین ۱۵ هزار تومان، آزادراه بندرعباس-شهید رجایی ۸۵۰۰ تومان، آزادراه قزوین-زنجان ۳۵ هزار تومان و آزادراه تهران-ساوه ۲۰ هزار تومان خواهد بود.
همچنین، به منظور حمایت از کاربران دائمی این آزادراهها، خودروهای سواری شخصی که بیش از ۲۰ بار یا بیش از ۴۰ بار در ماه تردد رفت و برگشت داشته باشند، به ترتیب مشمول تخفیف ۱۵ و ۳۰ درصدی خواهند شد.
علاوه بر این، خودروهای حمل و نقل با پلاک عمومی نیز از تخفیف ۲۰ درصدی در نرخ عوارض این آزادراهها برخوردار خواهند شد.
ماجرای افزایش نرخ عوارض آزادراهها به ۲۸ آبان ماه بازمیگردد؛ و در شورای اقتصاد نرخ عوارض پنج آزادراه افزایش بیش از 12 برابری داشت که با واکنشهای بسیاری مواجه شد و این سئوال را مطرح کرد که چرا به یکباره این افزایش قیمت صورت گرفته است.
رضا اکبری، سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اعلام کرد: نرخ عوارض این پنج آزادراه دولتی طی چهار یا پنج سال گذشته تغییری نکرده بود؛ در حالیکه در این مدت هزینههای پروژههای عمرانی و نگهداری به طور قابل توجهی افزایش یافته بود.
به گفته او، این پنج آزادراه برای نگهداری و تعمیرات به حدود پنج هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارند. برخی از این آزادراهها نیازمند روکش آسفالت سراسری و برخی دیگر نیاز به روکش آسفالت مقطعی دارند. هزینههای ایمنسازی، تجهیزات، علائم ایمنی، روشنایی، خطکشی و حفاظها نیز به میزان زیادی افزایش یافته است. این هزینهها مبنای افزایش نرخ عوارض این آزادراهها بوده است.
او همچنین گفت که نرخهای جدید مصوب با نرخهای محاسبه شده فاصله زیادی دارند و برای پوشش هزینههای نگهداری باید حداقل دو برابر نرخهای فعلی افزایش یابند. این نرخها تنها میتوانند ۵۰ تا ۶۰ درصد از هزینهها را پوشش دهند و نشان میدهد که در سالهای گذشته نرخها بسیار پایین بودهاند.
اکبری در ادامه افزود که وصولی سالانه عوارض آزادراه قم به تهران با نرخ ۱۲۰۰ تومانی، ۷۰ میلیارد تومان بوده، در حالی که هزینههای نگهداری این آزادراه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است. همچنین، این آزادراهها نیازمند انجام کارهای زیربنایی فراوانی هستند که به منابع مالی بیشتری نیاز دارند. بنابراین، نرخهای جدید به گونهای تعیین شدهاند که نه زیاد بالا باشند و نه باعث نگرانی مردم شوند.
به گزارش اکوایران،در پی افزایش دمای هوا و ناترازی تولید و مصرف برق در مناطق مختلف کشور و با هدف مدیریت مصرف انرژی و حفظ سلامت شهروندان، روزهای سهشنبه و چهارشنبه برخی استانها تعطیل شدند و ساعت کاری برخی استانها کاهش یافت. تهران به گزارش فارس،فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت گفت: با تصمیم هیئت دولت و […]
به گزارش اکوایران،در دیدار سید محمدرضا موالیزاده استاندار خوزستان با حسین ساجدینیا رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، که روز دوشنبه ۳۰ تیرماه در تهران انجام شد، دستور اعزام فوری هواپیمای آبپاش و تجهیزات لازم برای مهار آتشسوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم صادر شد. به گزارش ایرنا،استاندار خوزستان در این نشست با اشاره به پیامدهای […]
به گزارش اکوایران، عیسی قاسمیطوسی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران، با اشاره به تصمیمات کارگروه ناترازی انرژی استان به ریاست استاندار محترم، اعلام کرد: با توجه به تداوم الگوی مصرف تابستانه، آغاز موج جدید گرما از فردا و ضرورت مدیریت مؤثر انرژی، روز چهارشنبه یکم مردادماه، تمامی دستگاههای اجرایی، ادارات دولتی و نهادهای عمومی […]
به گزارش اکوایران،استانداری یزد، محمد علی شاه حسینی افزود: دستگاههای امدادی، خدماترسان، مراکز درمانی و شعب منتخب بانکها از این تعطیلی مستثنی بوده و در حالت آمادهباش کامل به سر میبرند. به گزارش ایرنا،وی تصریح کرد: این مصوبه مختص دستگاههای دولتی بوده و قابل اجرا برای شرکتهای بخش خصوصی و کارخانجات نیست و این واحدها […]
Δ