نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اکوایران، کرامت ویسکرمی درباره توسعه خودروهای دوگانهسوز با بیان اینکه دو روش تولید کارخانهای و تبدیل کارگاهی برای توسعه خودروهای دوگانهسوز در کشور دنبال میشود، اظهار کرد: هماکنون دو قرارداد با دو شرکت خودروساز امضا کردهایم و بر اساس آن، در مجموع ۵۵ هزار دستگاه خودرو سواری و وانت دوگانهسوز تولید میشود که […]
به گزارش اکوایران، کرامت ویسکرمی درباره توسعه خودروهای دوگانهسوز با بیان اینکه دو روش تولید کارخانهای و تبدیل کارگاهی برای توسعه خودروهای دوگانهسوز در کشور دنبال میشود، اظهار کرد: هماکنون دو قرارداد با دو شرکت خودروساز امضا کردهایم و بر اساس آن، در مجموع ۵۵ هزار دستگاه خودرو سواری و وانت دوگانهسوز تولید میشود که با توجه به برآوردهای انجامشده، این تعداد خودرو در یک سال میتواند حدود ۳۳۰ میلیون لیتر مصرف بنزین را کاهش دهد.
وی در پاسخ به مقدار هزینه دوگانهسوز کردن خودرو با تأکید بر اینکه مردم هیچ هزینهای بابت تبدیل کارگاهی خودرو نمیپردازند، اما هم خودروی آنها دوگانهسوز میشود و هم سهمیه سوخت آنها بر اساس شرایط جدید تنظیم میشود، بیان کرد: خودروهای عمومی ازجمله تاکسیها، وانتها و خودروهای فعال در حوزه حملونقل اینترنتی میتوانند از طریق سامانه gcr.niopdc.ir ثبتنام کنند. پس از ثبتنام، این خودروها به یکی از ۳۴۰ کارگاه تبدیل فعال در کشور معرفی و عملیات تبدیل آنها بهصورت رایگان انجام میشود، همچنین افزون بر خودروهای عمومی، مالکان خودروهای شخصی با مدل ۱۳۹۷ به بالا نیز میتوانند در سامانه ثبتنام کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با یادآوری اینکه از ابتدای سال ۱۳۸۳ تاکنون که صنعت سیانجی در کشور راهاندازی شده است (در حدود ۲۰ سال گذشته) بیش از ۱۱۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی فشرده در کشور عرضه شده است، افزود: این مقدار معادل صرفهجویی ۱۱۰ میلیارد لیتر بنزین است که رقم بسیار بزرگی در مقیاس ملی به شمار میآید.
ویسکرمی با اشاره به اینکه هماکنون در کشور حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی دوگانهسوز فعال وجود دارد، تصریح کرد: شرایط ظرفیت عرضه بسیار مطلوبی است و میتوانیم روزانه بیش از ۳۵ میلیون مترمکعب سیانجی در جایگاههای عرضه سوخت تحویل دهیم.
وی با تأکید بر اینکه برنامه شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران این است که با توسعه هر دو روش تولید کارخانهای و تبدیل کارگاهی، تعداد خودروهای دوگانهسوز در کشور را افزایش دهد، بیان کرد: این تبدیلها برای مردم کاملاً رایگان انجام میشود و هزینه آن از محل صرفهجویی در مصرف بنزین تأمین میشود، همچنین با جایگزینی خودروهای دوگانهسوز با خودروهای تکسوز هم صرفهجویی بیشتری در مصرف بنزین محقق میشود و هم استفاده از سوخت پاک در سبد حملونقل کشور گسترش مییابد که افزون بر آثار اقتصادی، اثرات مثبت زیستمحیطی نیز در پی دارد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران درباره قرارداد تولید ۲۵ هزار خودروی دوگانهسوز گفت: این قرارداد به ارزش ۱۵ میلیون دلار با شرکت ایران خودرو امضا شد که بر اساس آن ۲۵ هزار خودرو از همان ابتدا بهصورت دوگانهسوز تولید و به بازار تحویل داده میشوند که از این تعداد، حدود ۲۰ هزار دستگاه وانت و ۵ هزار دستگاه سواری است که سبب صرفهجویی سالانه حدود ۱۵۰ میلیون لیتر بنزین در کشور میشود.
ویسکرمی افزود: افزون بر این قرارداد ۲۵ هزار دستگاهی، پیشتر نیز قراردادی با شرکت خودروساز زامیاد امضا شد که بر اساس آن ۳۰ هزار دستگاه وانت بهصورت دوگانهسوز تولید میشود. به این ترتیب، فقط با این دو قرارداد در مجموع ۵۵ هزار خودرو به ناوگان دوگانهسوز کشور اضافه میشود که سالانه حدود ۳۳۰ میلیون لیتر صرفهجویی در مصرف بنزین ایجاد میکند.
وی با اشاره به هزینه متحملشده به دولت برای تولید و تبدیل خودروهای دوگانهسوز در کشور، بیان کرد: این تبدیلها هزینهای برای مردم ندارد و هزینه آن از محل صرفهجویی در مصرف بنزین تأمین میشود. برای نمونه، یک خودروی سواری بنزینی ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه بنزین یارانهای دریافت میکند که پس از تبدیل به دوگانهسوز، این سهمیه به ۳۰ لیتر کاهش مییابد و همان ۳۰ لیتر صرفهجویی محاسبهشده و هزینه تبدیل خودرو از این محل پرداخت میشود.
ایسنا نوشت، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در زمینه ظرفیت موجود دوگانهسوز کردن خودروها بیان کرد: هماکنون حدود ۳۴۰ کارگاه فعال در سطح کشور وجود دارد که میتوانند روزانه بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودرو را به دوگانهسوز تبدیل کنند. این ظرفیت بسیار ارزشمند است و تلاش میکنیم با تبلیغات و اطلاعرسانی مناسب، مردم بیشتری را برای ثبتنام و استفاده از این ظرفیت ترغیب کنیم.
به گزارش اکوایران، در حالی تعریف حساب وکالتی برای اولین بار در طرح فروش ایرانخودرو در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ باب شد که مشتریان خرید خودرو در وهله اول برای خودروهای داخلی و سپس برای خودروهای وارداتی بایستی اقدام به تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن وجهی در آن میکردند، اما آخرین نامه ارائه شده […]
به گزارش اکو ایران به نقل از مهر، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور با اشاره به آخرین وضعیت آبوهوای ایران اظهار داشت: امروز (چهارشنبه ۲۹ مرداد) دما در بسیاری از مناطق کشور بین ۷ تا ۸ درجه نسبت به روز گذشته افزایش یافته و این […]
به گزارش اکوایران،فرید شهابی، معاون تجاری اسنپ، در این مورد توضیح داد: نخست آنکه الگوی ترافیکی شهروندان در روزهای کاری پیش و پس از تعطیلات دستخوش تغییر جدی میشود. بر اساس دادههای اسنپ، کاهش تعداد روزهای کاری در این مقطع باعث میشود، افراد کارهای روزمره خود را در زمان محدودتری انجام دهند. به گزارش شرق،به گفته […]
اکوایران، منصوره محمدی: «آب دریای خزر دو متر کم شد». این آخرین گزارش از وضعیت بزرگترین دریاچه جهان طی 30 سال گذشته است که معصومه بنیهاشمی، مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات اعلام کرده است. به گفته بنیهاشمی فقط پارسال، سطح آب این دریاچه 26 سانتیمتر کاهش داشته است که این عددِ بسیار قابل ملاحظهای […]
Δ